Reklama

Kiefer pojede s Tulovicem

Během závodního víkendu v Brně začátkem srpna se majitel týmu Kiefer Racing Jochen Kiefer dozvěděl, že v sezóně 2020 už pro tento německý tým místo na startovním roštu 2020 v kubatuře Moto2 nebude.

Jako na zavolanou se ale vynořila zpráva o tom, že německý okruh Oschersleben bude začátkem srpna 2020 hostit jeden z podniků WorldSBK a samozřejmě domácí tým s domácím jezdcem je hodně vítanou nabídkou pro fanoušky.

Boss Jochen Kiefer jednal nejdříve s BMW o závodění v nejvyšší lize šampionátu motocyklů, co nejvíce podobných těm sériovým, ale na rady osob přímo z paddocku WorldSBK mu bylo doporučeno, aby se v Rookie sezóně spokojil se šampionátem o kubaturu níže, tedy WorldSSP.

A tak se postupně konkretizovaly plány na budoucnost závodění této tradiční německé stáje v šampionátu WorldSSP: Pojedou za něho dva jezdci s motocykly Yamaha R6 a rázem se objevilo několik zájemců.

Týmový principál Kiefer ovšem chtěl dva německy mluvící piloty, takže ze zájemců jako první odpadl ex-mistr světa Moto3 Danny Kent (2015 právě s tímto týmem vyhrál šampionát). Jonas Folger měl sice zájem závodit za Kiefera, ale pouze v šampionátu s litrovými motocykly, tedy WorldSBK, o čemž původně Jochen Kiefer uvažoval. A mistr světa Randy Krummenacher se rozhodl pro MV Agustu.

Nakonec se vykrystalizoval na pozici týmové #2 Rakušan Thomas Gradinger, v uplynulé sezóně v šampionátu WorldSSP celkově devátý. Prvním jezdcem Kiefer Racing bude 19-letý Lukas Tulovic, dosud za tento tým závodící v MS-Moto2, na kterého ale ve startovní listině prostřední kubatury Grand Prix místo pro rok 2020 nezbylo.

Ačkoliv DWO zatím týmu Kiefer Racing jeho účast nepotvrdila, tak od Gregoria Lavilly (manažera Dorny) existuje předběžný příslib, že tyto 2 místa Kiefer Racing dostane.

FIM a DWO (Dorna World Organisation) by měly předběžné startovní listiny všech tří kubatur - WorldSBK, WorldSSP a WorldSSP300 - pro novou sezónu zveřejnit začátkem prosince.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama