Reklama

Kdo stojí za neúspěchy týmu Honda Repsol?

Faktem je, že po odchodu vicepresidenta HRC Shuheie Nakamota a týmového manažera Repsol Honda Livia Suppa v sezóně 2017 to s úspěchy týmu Repsol Honda jde pomalu «z kopce».

Skupina vedoucích pracovníků ve složení Takeo Yokoyama (Technical Director), Tetsuhiro Kuwata (General Manager pro Sponsorship), Shinichi Kokubu (u HRC Director a General Manager Technology Development Division) byla doplněna dalšími Japonci: Shigehisa Fujita byl vystřídán Naoki Hattorim - od roku 2017 Director/General Manager v Administration Division. Kromě toho se Yoshishige Nomura stal novým prezidentem HRC.

Tato kompletní sestava se plně spoléhala na umění Marca Marqueze a uzavřela s ním před dvěma roky smlouvu do 2024, která 29-letému Španělovi garantovala roční gáži 15 až 20 milionu Euro.

Ovšem 19. července 2020 si bohužel Marc Marquez zlomil v Jerezu rameno, a celkem 9 měsíců byl «mimo hru».

A pokud se podíváme na statistiku, tak už třetí sezónu je Honda bez Top podvozku!

Pro sezónu 2020 bylo sice připraveno nové šasí, po katarském testu se ale při sezonní premiéře v Jerezu vrátil tovární tým k šasí 2019.

Honda dokonce 2021 poprvé v historii vybavila stejnými motocykly jako měl k dispozici Repsol Honda i tým LCR Honda.

2021 zašla HRC dokonce tak daleko, že všichni čtyři jezdci dostali «customized bikes», tedy motocykly na míru, ani tento systém se ale neosvědčil.

Pol Espargaró, v roce 2020 za Red Bull KTM získal dvakrát Pole-Position, v závodech pětkrát třetí a celkově v Top-5 (pouhé 3 body za třetím v MS Alexem Rinsem), hodně často pochyboval o konkurenceschopnosti motocyklu Honda RC213V.

Pol získal 24. října v Misanu své jediné pódium 2021, v MS obsadil P12. Získal v MS během 18 závodů Grand Prix celkem pouhých 100 bodů, u KTM rok předtím 135 bodů při pouhých 14 závodech.

Přitom má tým Repsol Honda ze všech týmů MotoGP největší počet členů personálu.

Zřejmě i sponzor Repsol se někdy zamyslí nad tím, že jiné továrny s menším rozpočtem a menšími náklady na závodění pracují profesionálněji a cílevědoměji.

Zda Honda Motor Company jednoho dne zasáhne, než bude Marc Márquez, nejdražší a nejcennější zaměstnanec této továrny, zcela zničen, se teprve uvidí.

Marc Márquez nebyl v HRC v roce 2018 kárán ani kritizován, když se v Termas de Río Honda rozzuřil a inkasoval tři penalty během 40 minut.

Tým Hondy také vypadal pobaveně, když se Marc Márquez vrátil zpět na 3. místo po nepříjemném smyku 19. července 2020 v Jerezu.

Následující zlomenina horní části paže byla poté prezentována jako neškodná nehoda. Čtyři dny po operaci byl Marc šťastně poslán zpět na trať.

Přesto žádný manažer HRC nepřišel o práci.

Nevíme zpaměti, jestli Marc někdy vymyslel čtyři havárie za tři dny, pravděpodobně ano.

Ale víme, že teď nikdo nechce být v kůži Alberta Puige a Takea Yokoyamy.

Měli přemluvit Marca Márqueze a stáhnout ho z asfaltu nejpozději po sobotní první havárii v kvalifikaci kvůli zjevné nepředvídatelnosti .

Protože s tímto motocyklem by v Mandalice stejně žádný pohár nezískal.

Manažeři HRC dostali «zaslouženou odměnu» ve warm-upu. Po divoké jízdě a následujícím otřesu mozku 6-násobného mistra světa MotoGP to vypadalo, že se tým Repsol pokrytecky rozhodl ze závodu odstoupit z ohleduplnosti a s použitím zdravého rozumu.

Ve skutečnosti byl Marc Márquez od lékaře závodu Dr. Charta prohlášen za «nezpůsobilého zúčastnit se závodu».

Dostal jasný zákaz startu. Konečně!

Marc Márquez už léta znovu a znovu dokazuje, že jeho nespoutaná ambice se mu vždy připletou do cesty a vypálí pojistky způsobem, který jsme u motocyklového závodníka ještě neviděli.

Obdivuhodný výjimečný talent se pak během okamžiku promění v nepředvídatelného zabijáka.

„Marc jel jako blázen,“ zvolal Stefan Bradl živě v neděli na ServusTV.

Nikdo nemůže předpovědět, kdy se Marc Marquez vrátí do akce. Postupně se zdá, že dvojité vidění je neustálou hrozbou pro jeho klinický obraz.

Tady jde o lidský život, nebo alespoň zdraví 29letého «mimozemšťana», kterého nikdo nikdy nepřivedl k rozumu.

Devětapadesátinásobný vítěz MotoGP v posledních měsících opakovaně vydával pouze tiché zvuky.

Objel by ještě mnoho závodů, ale má jen jedno tělo.

Budování svalů ještě zabere hodně času, chybí výdrž a síla, vysvětlil před GP Indonésie šestinásobný mistr světa MotoGP. Nový motocykl navíc ještě nepřizpůsobil svému stylu jízdy.

„ Necítím, když jsem v nebezpečí, “ přiznal minulý čtvrtek Márquez.

Přesto šel na tři dny do práce s páčidlem. Všechny dobré úmysly byly zapomenuty, jakmile sklopil hledí své přilby.

Na podzim směl Marc chodit na procházku jen na šest týdnů kvůli diplopii: „To byla nejtěžší fáze mého života“, řekl.

Jsou zde samozřejmě obavy, že tato fáze je ve skutečnosti ještě před ním, že ho teprve čeká!

Protože hvězda Hondy si musí konečně uvědomit, že za dva a půl roku bylo vidět jen málo z jeho mimozemských schopnostech a o jeho předchozím receptu na boj s neohroženou novou generací jezdců od Fabia Quartarara začínaje, přes Jorge Martina, až po Eneu Bastianiniho, Brada Bindera a Miguela Oliveiru jako stejně jako Pecca Bagnaiu; když díky svým různým fyzickým omezením nemilosrdně selhal.

Úspěchy týmu Repsol Honda v «premier class»

15 titulů mistra světa:

6 Marc Márquez: 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019
4 Mick Doohan: 1995, 1996, 1997, 1998
2 Valentino Rossi: 2002, 2003
1 Casey Stoner: 2011
1 Nicky Hayden: 2006
1 Alex Crivillé: 1999

183 vítězných závodů Grand Prix:

Marc Márquez: 59
Mick Doohan: 35
Dani Pedrosa: 31
Valentino Rossi: 20
Casey Stoner: 15
Alex Crivillé: 14
Tadayuki Okada: 4
Nicky Hayden: 3
Andrea Dovizioso: 1
Tohru Ukawa: 1

453 pódiových umístění:

Dani Pedrosa: 112
Marc Márquez: 99
Mick Doohan: 48
Alex Crivillé: 44
Valentino Rossi: 31
Casey Stoner: 26
Nicky Hayden: 25
Tadayuki Okada: 21
Andrea Dovizioso: 15
Tohru Ukawa: 10
Sete Gibernau: 5
Max Biaggi: 4
Alex Barros: 4
Takuma Aoki: 3
Shinichi Itoh: 2
Alex Márquez: 2
Pol Espargaró: 2

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama