Kazuki Masaki nahradil Juanfrana Guevaru
- Publikovno: 24.1.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Když Juanfran Guevara ukončil v prosinci hodně překvapivě svou závodní kariéru, tak se hledal jeho nástupce v týmu RBA BOE KTM Racing a nový týmový kolega pro Gabriela Rodriga. V úvahu přicházel dokonce comeback Sandra Corteseho - mistra světa z roku 2012.
Tradice vítězů Red Bull Rookies Cupu, že celkový vítěz závodí vždy následující sezónu v Grand Prix, tak pokračuje a aktuální vítěz Kazuki Masaki bude stabilním účastníkem závodního seriálu Grand Prix v kubatuře Moto3.
Po Karlu Hanikovi (vítěz 2013) byli přetransferováni do Grand Prix k týmům s motocykly KTM Bo Bendsneyder (vítěz 2015) a nyní tedy Kazuki Masaki (vítěz 2017), když další vítězové Jorge Martin (2014) a Ayumu Sasaki (2016) dostali svou závodní šanci u konkurence a sice v týmech Hondy.
Kazuki Masaki tím naváže na tradici úspěšných Japonců u továrny KTM, kterými byli v nedávné minulosti třeba Tomoyoshi Koyama (125 ccm) nebo Hiroshi Aoyama (250 ccm).
Dá se říci, že příliv japonských talentů do Grand Prix tak pokračuje, po určitém období, kdy v MS napříč kubaturami nejezdil skoro žádný Japonec, se nyní situace radikálně změnila:
V královské kubatuře bude 2018 závodit Takaaki Nakagami, v Moto2 Tetsuta Nagashima a v Moto3 hned několik pilotů ze země «Vycházejícího slunce», kterými jsou Tatsuki Suzuki, Kaito Toba, Ayumu Sasaki a nově tedy také Kazuki Masaki.
Tým RBA BOE KTM Racing bude mít tedy na sezónu 2018 složení: 17-letý Japonec Kazuki Masaki a 21-letý Argentinec Gabriel Rodrigo - svěřenec ex-mistra světa Carlose Lavada z Venezuely.
Tradice japonských jezdců v obou nižších kubaturách MS je neobyčejně rozsáhlá: V éře dvoutaktních motocyklů získali mistrovské tituly třeba Haruchika Aoki a Kazuto Sakata - 125 ccm (oba dokonce dvakrát), Tetsuya Harada, Daijiro Kato či Hiroshi Aoyama pak ve 250-kách.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 24.1.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Irské mistrovství v silničních závodech náznak zlepšení
- včera - Brabus 1400 R Signature Edition: vévoda z karbonu
- 25.12. - Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec
- 25.12. - Jak se měnilo Superpole?
- 24.12. - Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám
- 23.12. - Návrat po 78 dnech

