Reklama

Karel Abraham: Nemohl jsem zůstat v týmu SBK

Po více než roční vynucené přestávce v GP a «po výletě» do WorldSBK je český jezdec Karel Abraham 2017 jako stabilní jezdec nazpět v královské kubatuře MotoGP. V rozhovoru uvádí, jaká je nová výzva s Ducati.

27-letý Karel Abraham se vrátil nazpět do paddocku MotoGP. Na Ducati MotoGP seděl naposledy Abraham 11. listopadu 2012 při sezonním finále ve Valencii. Tehdy byl za tým Cardion AB Motoracing odmávnut v Top-7. Po čtyřech letech se znovu při testech IRTA ve Valencii posadil do sedla jedné Ducati. V týmu Aspar bude Brňák Abraham týmovým kolegou Alvara Bautisty a bude pilotovat Ducati GP15.

Časem 1:39,776 min skončil Abraham v následujícím testu v Jerezu koncem listopadu na 10. místě. Ztratil 1,055 sec na nejlepší čas mistra světa WorldSBK Jonathana Rey, který s pneumatikami Qualifyer od Pirelli zajel nejrychlejší čas. Na svého týmového kolegu Bautistu (s Ducati GP16) ztratil 0,830 sec.

Rok 2017 už začal, co od něho očekáváš?
„Doufám, že budu mít konkurenceschopnou motorku, která funguje. Opravdu se těším na začátek nové sezóny. V minulosti, když jsem poprvé závodil v MotoGP, což už je 6 let, tak jsem rovněž jezdil na Ducati. Byla to moje oblíbená motorka, takže se na začátek této nové výzvy opravdu těším.“

Jaký je to pocit, vrátit se do paddocku MotoGP ?
„Je to pěkné, být nazpět. Mohl bych o tom mluvit celé hodiny, ale když jsem šel do WSBK, bylo to proto, že jsem neměl žádnou dobrou možnost zůstat v MotoGP. Ale tam to neprobíhalo tak, jak jsme doufali a na konci jsem musel tým opustit, nesměl jsem tam zůstat. Během sezóny jsem zjistil, že se nabízí šance, vrátit se do MS-MotoGP. A to bylo to, co jsem chtěl. Zde jsem vyrůstal, kam jsem v 15 letech přišel. Dávám tomu přednost, částečně i proto, že jsem tam víc zvyklý. “

Závodil jsi 2011 a 2012 na Ducati. Jak mnoho se motorka od té doby změnila?
„Je to úplně jiný motocykl. Bohužel během těchto dvou sezón továrna procházela kompletní změnou. Během mé první sezóny byl motor ještě součástí podvozku. V té druhé sezóně jsme měli hliníkový, normální podvozek. Takže to také znamenalo, že motorka nefungovala. Moje aktuální motorka je úplně jiná. Cítím se na ní dobře a mám větší sebedůvěru, protože vím, jak bude reagovat. To v minulosti nebyl ten případ. “

Kde jsou dle tvého názoru největší přednosti Ducati?
„Ducati byla vždy továrnou, která vyrábí silné motory, možná to je nejsilnější stránkou motorky. Ale není snadné ji srovnávat s ostatními motorkami, protože jsem měl jen čtyři dny testů a jeden z nich byl na GP14.2. Navíc v Jerezu všichni jezdci MotoGP. Je těžké právě udělat nyní nějaké srovnání. Pro mě je motorka neuvěřitelná, ale je příliš brzy na to správně na tuto otázku odpovědět.“

Jaký je tvůj cíl pro sezónu 2017?
„To je otázka, na kterou se v lednu těžko odpovídá. Ale hodně zjednodušená odpověď: Chci mít z ježdění radost. Když se jezdec baví, výsledky nejsou obvykle špatné. V tomto momentu je hodně těžké odhadnout, co je dobrý výsledek. První místo je dobrý výsledek, ale za normálních okolností hodně vzdálený. Dalo by se také říci, 11. místo je dobrý výsledek, ale desáté je samozřejmě lepší. Ale co když se stane, že se všichni enormně zlepší? Pak by bylo možná 15. místo dobrým výsledkem. V tomto momentě chci být se svými výkony prostě happy. A pokud k tomu přibudou i výsledky, tak to bude dobré“.

abraham 1 abraham 2 abraham 3

Zdroj: SpeedWeek a TZ týmu Aspar



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama