Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“

Jake Dixon se vypracoval ve vítězného jezdce mistrovství světa Moto2. Bohužel se nikdy nedostal do MotoGP. Přesto si Brit myslí, že se momentálně nachází v nejsilnější fázi své kariéry.

Jake Dixon zažívá v roce 2025 svou dosud nejsilnější sezónu v mistrovství světa Moto2. V Malajsii si zajistil třetí vítězství sezóny – bylo to zároveň jeho šesté umístění na stupních vítězů v tomto roce.

V roce 2025 Dixon závodil za tým Marc VDS na motocyklu Boscoscuro – předtím vždy jezdil na Kalexu. Přechod na italské podvozky pro něj byl snadný; vyhrál druhý závod sezóny v Argentině a devětadvacetiletý jezdec stál také na nejvyšším stupínku stupňů vítězů v Austinu. Následovalo delší období bez závodu, zejména v polovině sezóny, s umístěními mimo první desítku. Dixon dosáhl opět dvou špičkových výsledků v Assenu a na Sachsenringu, když skončil čtvrtý, respektive třetí. Po dalších dvou neuspokojivých Grand Prix v Brně a na Red Bull Ringu se jeho výkon od Grand Prix Maďarska opět zlepšil. To bylo způsobeno především personálními změnami v jeho týmu.

„Po těžké polovině sezóny se v našem týmu událo hodně věcí. Byla učiněna některá těžká rozhodnutí a tým přivedl lidi, které jsem navrhl. Po tom všem se věci postupně zlepšovaly,“ vzpomínal Dixon. „Rád bych také poděkoval Chazovi Daviesovi za jeho pomoc v Balatonu – pomohl nám dostat se zpět na správnou cestu. V tomto sportu všechno závisí na týmu a jezdci. Pokud jezdci dáte, co potřebuje, tak to dodá.“ Svým vítězstvím v Sepangu se otec dvou dětí posunul na čtvrté místo v celkovém pořadí. Na nového lídra šampionátu Dioga Moreiru ztrácí 41 bodů, což znamená, že má stále teoretickou šanci na zisk titulu.

Dixon závodí v mistrovství světa Moto2 od roku 2019. Jeho cesta k titulu mistra světa motocyklů byla neobvyklá a nikdy nezávodil v Moto3. Své první zkušenosti získal v roce 2010 v národním šampionátu Aprilia 125cc Superteens. O rok později postoupil do Aprilia RRV450 Challenge. V roce 2015 oslavil svůj první velký úspěch třetím místem v národním šampionátu Supersport 600. O dva roky později Dixon zajistil dvě vítězství v britském šampionátu superbiků a skončil celkově šestý. Zároveň debutoval v mistrovství světa Moto2 na GP Silverstone.

V sezóně 2018 skončil na druhém místě v Britském mistrovství superbiků (BSB), což mu v roce 2019 vyneslo místo v týmu Angel Nieto Moto2. Přestože bodoval pouze dvakrát, jeho výkony ohromily tým Petronas Sprinta Racing, který s ním podepsal smlouvu na roky 2020 a 2021. Dixon pravidelně dojížděl na bodovaných místech, což mu vyneslo start ve třídě MotoGP ve Velké Británii a Aragonu. Tam Dixon zastoupil zraněného Franca Morbidelliho v týmu Petronas Yamaha SRT, ale nezískal žádné body. Následovaly tři roky s týmem Aspar Moto2, kde dosáhl celkově 6., 4. a 8. místa.

Do MotoGP se ale plnohodnotně nikdy nedostal. „Bohužel, v očích některých lidí nejsem pro MotoGP dost dobrý. Nevím, jestli je to pravda,“ zamyslel se Dixon. „Jistě, pomalu se zlepšuji, ale stále. Pokaždé, když závodím, se hodně učím. Ničeho nelituji a jsem rád, že jsem tady. Honda mi dala skvělou příležitost v mistrovství světa superbiků, za což jsem velmi vděčný. Nemůžu se dočkat, co mi přinese další kapitola mého života.“

Prospějí Britovi zkušenosti z Moto2 v mistrovství světa superbiků? „Od doby, co jsem ve 23 letech vstoupil do mistrovství světa motocyklů, jsem se toho o své jízdní technice naučil tolik. Pocházel jsem z tratí, které jsou jen o polovinu menší než tato (Sepang, pozn. red.) – s malými sjezdy a velmi hrbolatým asfaltem. Netlačíte tam na limit jako na okruzích Grand Prix,“ zasmál se. „Naštěstí jsem se dokázal posunout výš a vyhrávat závody. Ano, dalo by se říct, že jsem nevyhrál mistrovství světa, ale stále jsem schopen vyhrávat Grand Prix – celkem jsem jich vyhrál sedm. První roky byly o učení a já se dokázal hodně rozvíjet. Teď jsem v nejlepších letech!“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama