Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jake Dixon se vypracoval ve vítězného jezdce mistrovství světa Moto2. Bohužel se nikdy nedostal do MotoGP. Přesto si Brit myslí, že se momentálně nachází v nejsilnější fázi své kariéry.
Jake Dixon zažívá v roce 2025 svou dosud nejsilnější sezónu v mistrovství světa Moto2. V Malajsii si zajistil třetí vítězství sezóny – bylo to zároveň jeho šesté umístění na stupních vítězů v tomto roce.
V roce 2025 Dixon závodil za tým Marc VDS na motocyklu Boscoscuro – předtím vždy jezdil na Kalexu. Přechod na italské podvozky pro něj byl snadný; vyhrál druhý závod sezóny v Argentině a devětadvacetiletý jezdec stál také na nejvyšším stupínku stupňů vítězů v Austinu. Následovalo delší období bez závodu, zejména v polovině sezóny, s umístěními mimo první desítku. Dixon dosáhl opět dvou špičkových výsledků v Assenu a na Sachsenringu, když skončil čtvrtý, respektive třetí. Po dalších dvou neuspokojivých Grand Prix v Brně a na Red Bull Ringu se jeho výkon od Grand Prix Maďarska opět zlepšil. To bylo způsobeno především personálními změnami v jeho týmu.
„Po těžké polovině sezóny se v našem týmu událo hodně věcí. Byla učiněna některá těžká rozhodnutí a tým přivedl lidi, které jsem navrhl. Po tom všem se věci postupně zlepšovaly,“ vzpomínal Dixon. „Rád bych také poděkoval Chazovi Daviesovi za jeho pomoc v Balatonu – pomohl nám dostat se zpět na správnou cestu. V tomto sportu všechno závisí na týmu a jezdci. Pokud jezdci dáte, co potřebuje, tak to dodá.“ Svým vítězstvím v Sepangu se otec dvou dětí posunul na čtvrté místo v celkovém pořadí. Na nového lídra šampionátu Dioga Moreiru ztrácí 41 bodů, což znamená, že má stále teoretickou šanci na zisk titulu.
Dixon závodí v mistrovství světa Moto2 od roku 2019. Jeho cesta k titulu mistra světa motocyklů byla neobvyklá a nikdy nezávodil v Moto3. Své první zkušenosti získal v roce 2010 v národním šampionátu Aprilia 125cc Superteens. O rok později postoupil do Aprilia RRV450 Challenge. V roce 2015 oslavil svůj první velký úspěch třetím místem v národním šampionátu Supersport 600. O dva roky později Dixon zajistil dvě vítězství v britském šampionátu superbiků a skončil celkově šestý. Zároveň debutoval v mistrovství světa Moto2 na GP Silverstone.
V sezóně 2018 skončil na druhém místě v Britském mistrovství superbiků (BSB), což mu v roce 2019 vyneslo místo v týmu Angel Nieto Moto2. Přestože bodoval pouze dvakrát, jeho výkony ohromily tým Petronas Sprinta Racing, který s ním podepsal smlouvu na roky 2020 a 2021. Dixon pravidelně dojížděl na bodovaných místech, což mu vyneslo start ve třídě MotoGP ve Velké Británii a Aragonu. Tam Dixon zastoupil zraněného Franca Morbidelliho v týmu Petronas Yamaha SRT, ale nezískal žádné body. Následovaly tři roky s týmem Aspar Moto2, kde dosáhl celkově 6., 4. a 8. místa.
Do MotoGP se ale plnohodnotně nikdy nedostal. „Bohužel, v očích některých lidí nejsem pro MotoGP dost dobrý. Nevím, jestli je to pravda,“ zamyslel se Dixon. „Jistě, pomalu se zlepšuji, ale stále. Pokaždé, když závodím, se hodně učím. Ničeho nelituji a jsem rád, že jsem tady. Honda mi dala skvělou příležitost v mistrovství světa superbiků, za což jsem velmi vděčný. Nemůžu se dočkat, co mi přinese další kapitola mého života.“
Prospějí Britovi zkušenosti z Moto2 v mistrovství světa superbiků? „Od doby, co jsem ve 23 letech vstoupil do mistrovství světa motocyklů, jsem se toho o své jízdní technice naučil tolik. Pocházel jsem z tratí, které jsou jen o polovinu menší než tato (Sepang, pozn. red.) – s malými sjezdy a velmi hrbolatým asfaltem. Netlačíte tam na limit jako na okruzích Grand Prix,“ zasmál se. „Naštěstí jsem se dokázal posunout výš a vyhrávat závody. Ano, dalo by se říct, že jsem nevyhrál mistrovství světa, ale stále jsem schopen vyhrávat Grand Prix – celkem jsem jich vyhrál sedm. První roky byly o učení a já se dokázal hodně rozvíjet. Teď jsem v nejlepších letech!“
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici
- dnes - Jose Antonio Rueda může odletět domů
- dnes - Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur
- dnes - Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“
- dnes - Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží
- včera - Petronas Honda: Velké změny se blíží

