Reklama

Jak se rozhodne Savadori? Hlavní obrázek k článku: Jak se rozhodne Savadori?

Ital Lorenzo Savadori má před sebou důležité rozhodnutí neboť má dvě nabídky: buď motocykl Honda CBR1000RR-R v šampionátu WorldSBK a s ním závodit jako stabilní pilot v tomto mistrovství nebo testovací stroj Aprilia-RS-GP20 v MotoGP a spoléhat na start s «wild card» ?

Po odchodu hlavního sponzora «Global Service Solutions» se skončilo angažmá italského pilota Lorenzo Savadori (26) v týmu Kawasaki Pedercini v šampionátu MS-Superbike ještě dříve, než se vlastně začalo. A oblíbenec továrny Aprilia se tak ocitl na «pomyslné dlažbě», tedy bez stroje a týmu, jednoduše řečeno bez angažmá na sezónu 2020.

26-letý Říman stojí nyní na křižovatce a každá ze dvou možností má svoje klady a také zápory.

Odešel do testovacího týmu Aprilia v MotoGP a při testech shakedown měl tento Ital k dispozici stroj RS-GP 2019, aby se vůbec mohl seznámit s motocyklem z MotoGP (jezdil na něm předtím pouze jednou v Misanu v roce 2017). Potom ale při následujících testech IRTA mu byl svěřen prototyp 2020 (viz úvodní fotografie), takže mu byly oznámeny detaily nového stroje. V Noale jsou už připraveni na nejhorší variantu ohledně Iannoneho a počítají tak s jeho delším zákazem činnosti. Brit Bradley Smith byl povýšen na stabilního pilota z role testera a na jeho místo by mohl nastoupit právě Lorenzo Savadori s vidinou náhradníka továrního týmu a už výše jmenovaných startech s «wild card».

Což je samozřejmě trochu degradující pro pilota, který ještě před dvěma měsíci měl hrát důležitou roli v šampionátu WorldSBK. Zde se nabízí možnost, závodit od třetího závodního víkendu v Jerezu za tým MIE Racing Honda, tedy satelitní tým japonského motocyklového giganta jako týmový kolega Japonce Takumi Takahashiho. Za tímto týmem se ale skrývá několik nezodpovězených otázek...Ta nejdůležitější zní: Bude mít tým patřící Miloši Čihákovi a Midoru Moriwaki k dispozici stejný závodní materiál jako pojede tovární duo Alvaro Bautista a Leon Haslam, nebo by ho čekala hodně obtížná sezóna se starou Fireblade?

Takže šampion STK 1000 z roku 2015 stojí před životním rozhodnutím, která ze dvou možností je ta nejlepší příležitost pro nadcházející sezónu?

Zdroj: Corsedimoto.com



Login Přihlásit Registrace ›