Reklama

Jak se může změnit startovní rošt v WorldSBK? Hlavní obrázek k článku: Jak se může změnit startovní rošt v WorldSBK?

Yamaha má pro MS-Superbike 2020 opční právo na tři jezdce, kterými jsou Michael van der Mark, Alex Lowes a Sandro Cortese. Ovšem Krummenacher, Caricasulo a také Beaubier doufají, že bude místo i pro jednoho z nich, který dostane šanci.

Kdo pojede v sezóně 2020 v obou oficiálních týmech Yamaha Crescent (Pata) a Giansanti (GRT), se rozhodne po posledním červencovém týdnu, kdy se koná v Suzuce prestižní 8hodinovka. Tam se pokusí Alex Lowes a Michael van der Mark získat pro Yamahu pátý úspěch v řadě (v týmu pojede ještě Katsuyuki Nakasuga).

Díky ukončení závodní činnosti Marca Melandriho po sezóně 2019 v týmu GRT je jedno volné místo. To druhé pak nabízí nový tým Ten Kate Yamaha vedle Lorise Baze.

A bez motocyklu jsou zatím na sezónu 2020 oba dva vedoucí jezdci šampionátu WorldSSP Randy Krummenacher a Federico Caricasulo, stejně jako dvojnásobný americký mistr Cameron Beaubier.

Jelikož se Yamaha v příštím roce nezúčastní oficiálně motocyklové závodní série MotoAmerica, tak se právě Beaubier vehementně zajímá o závodění v WorldSBK.

Ve skutečnosti se vše točí okolo nové nastupující hvězdy superbikového šampionátu Topraka Razgatlioglu. 22-letý Turek se během roku a půl svého závodění na nejvyšší úrovni v privátním týmu Puccetti-Kawasaki postavil devětkrát na stupně vítězů, aktuálně je šestý v šampionátu, pouhých 29 bodů za třetím Lowesem.

Yamaha má pochopitelně velký zájem, dostat tohoto mladíka na svůj motocykl. Naposled se jim něco takového podařilo po sezóně 2016, když získala od Hondy Van der Marka.

Všechno nasvědčuje tomu, že tovární tým Pata Yamaha bude i nadále pokračovat s Van der Markem (26), ovšem další pokračování Lowese (28) je s otázkou. Ačkoliv je sice v MS-Superbike aktuálně třetí, ale za tři roky u Yamahy získal pouze 13 pódiových a pouze jednou dokázal vyhrát (Brno 2018)...

A nyní se objevilo jméno Razgatlioglu, považovaného za největšího současného talenta. Jeho mentor Kenan Sofuoglu potvrdil: „Toprak pojede tovární motocykl Kawasaki nebo Yamaha“.

Pokud by Lowes opravdu ztratil své místo v továrním týmu (samozřejmě že vliv bude mít i jeho výsledek při závodě Suzuka Eight Hours), tak by mohl odejít do Ten Kate Yamaha, kde bude místo vedle Lorise Baze.

Krummenacher naopak nemá žádný zájem odejít k GRT Yamaha a stejně je to i ze strany týmu. Italský tým Mirko Giansantiho by upřednostnil raději svého krajana, ostatně pro Caricasula hovoří i jeho věk.

Výkonnost Beaubiera je s otazníkem, jistě získal dva tituly šampiona US-Superbike a aktuálně je druhý za Tonim Eliasem na Suzuki, ale upřímně řečeno: V MotoAmerica závodí pouze čtyři tovární motocykly, takže garance pódiových umístění v každém závodě je prakticky dána už dopředu.

Yamaha prostě hledá nějakého mladého jezdce typu Ben Spiese, který se 2009 okamžitě jako jako US-šampion stal mistrem světa. Druhým takovým příkladem byl Eugene Laverty, vícemistr světa WorldSSP 2009 a 2010, a který v továrním týmu Yamahy vyhrál 2011 okamžitě dva závody, šestkát byl odmávnut v Top-3 a v Rookie sezóně obsadil 4. místo: Vyhrál Carlos Checa, druhý skončil Marco Melandri a třetí Max Biaggi.

Jen pro porovnání: Mistr světa WorldSSP Sandro Cortese zajel ve své Rookie sezóně zatím nejlépe v Jerezu (Top-6) a v klasifikace šampionátu je před letní přestávkou na solidním 10. místě.

Zatímco u továrního týmu Ducati je aktuální vítěz z Laguny Secy Chaz Davies jasný, tak druhým jezdcem by mohl být Alvaro Bautista, ovšem podepsáno ještě není vůbec nic.

Bautistův manažer Simone Battistella jedná kromě s Ducati především s oficiálním týmem HRC, tedy Moriwaki Honda. Důvodem je výše smlouvy a ta je aktuálně u Ducati následující: Zatímco Davies dostane fixní plat 700.000 Euro, tak 34-letý Bautista měl zatím od Ducati tyto podmínky: Fixum 250.000 Euro a 20.000 Euro za vítězství, což je proti Daviesovi hodně chudá smlouva. Pokud Ducati svou nabídku nezvýší, tak to bude ještě hodně veselé...Honda sice nabízí pouze více peněz, aktuální motocykl ale není rozhodně vítězný!

Jasné je jedno, Japonec Ryuichi Kiyonari je už za výkonnostním limitem, Ital Alessandro Delbianco naopak ještě hodně mladý a nevyzrálý, a tak vedle Camiera by mohl dostat druhou šanci testovací pilot HRC Stefan Bradl.

Co se týká Kawasaki, zde samozřejmě zůstává Jonathan Rea, to je jasné. Nabídku od KRT, tedy od oficiálního týmu Kawasaki dostal současný pilot MotoGP a jezdec týmu Avintia Ducati Španěl Esteve Rabat a měl by se co nejdříve rozhodnout. Současný lídr šampionátu Jonathan Rea by ale naopak velmi rád udržel jako svého týmového kolegu, bezproblémového krajana, Leona Haslama.

BMW si jistě ponechá zkušeného mistra světa z roku 2013 Toma Sykese, neotřesitelná je zatím rovněž pozice Markuse Reiterbergera (jeho otec totiž pracuje v továrně BMW přímo v závodním oddělení), ačkoliv Němec zatím se svými výsledky nijak nepřesvědčil.

Obsazení dalších satelitních týmu jako GoEleven Ducati (letos zde závodí Eugene Laverty) či Barni Ducati Racing (2019 - Michael Ruben Rinaldi) nebo Puccetti Kawasaki (zde se vše točí okolo Topraka Razgatliogla) a jeho dalšího závodění v roce 2020 bude jasné teprve po jezdeckém obsazení továrních týmů v WorldSBK.



Login Přihlásit Registrace ›