Reklama

Honda: Jak vzniklo označení RC213V a NSF250RW?

Jak a proč vlastně vzniklo u japonské Hondy ve zkratce označení pro typy motocyklů třeba RC213V? Pěkně si společně s námi přečtěte, co to znamená třeba RC211V nebo NSF250RW.

V letošní sezóně bude motocykl Honda o objemu 1000-ccm s označením RC213V už posedmé nasazena do MS-MotoGP, když po sezóně 2011 se «vypařily» ze šampionátu motocykly o objemu 800-ccm.

Oba tovární piloti týmu Repsol-Honda Marc Márquez a Dani Pedrosa pojedou s motocykly s označením RC213V, stejně jako Cal Crutchlow a Takaaaki Nakgami u LCR a Franco Morbidelli a Tom Lüthi za Marc VDS.

Jak vlastně toto označení RC213V vzniklo?

Vzpomínejme společně: První pětiválec Honda 990-ccm se jmenoval RC211V. Ten byl do závodů čtyřtaktní éry od samého počátku až do konce, tedy v letech 2002 až 2006. Následoval čtyřválec o objemu 800-ccm s označením RC212V. Ten závodil v sezónách 2007 až 2011. Od té doby závodí motocykl Honda 1000-ccm-V4 s označením RC213V.

V «RC213V» RC znamená zkratku pro čtyřtakt - tedy Racing Competition. 21 pak označuje 21. století a 3 už třetí generaci po RC211V a RC212V. Závěrečné písmeno «V» je označení pro Victory (vítězství).

Když Honda 1984 vstoupila do královské kubatury s dvoutaktním čtyřválcem NSR 500, tak NSR bylo označení pro New Stroke Racing.

V MS-Superbike závodila Honda s motocykly RC30 a RC45. První dvě písmena se později objevily i v čtyřtaktní éře MotoGP - znamenalo to Racing Competition.

Označení RCV1000R se používalo později u Production-Racer MotoGP v období Open Class 2014. To druhé R znamenalo Racing. RCV znamená Racing Competion Victory.

Zůstává nám ještě vysvětlit označení motocyklu kubatury Moto3 a sice Honda NSF250RW. NSF je «New Stroke Four», tedy čtyřtakt.

První produkční motocykly Moto3 od Hondy se jmenovaly NSF250R. «W» znamená «Works» teprve od roku 2014, když inženýři HRC převzali do svých rukou vývoj motocyklu a reagovali tak na 27 vítězství v řadě značky KTM v závodech Grand Prix.

Úplně přesně ale tato označení nesouhlasí: «New Stroke» byly u Hondy značeny v 80. letech závodní dvouválce, to se ale už vlastně skoro zapomnělo - i v Japonsku.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama