Reklama

Forward Racing: Bez motocyklů a další otazníky Hlavní obrázek k článku: Forward Racing: Bez motocyklů a další otazníky

Z MS-MotoGP vyletěl Forward-Team už koncem roku 2015. Nyní mohou být sečteny i jeho dny v kubatuře Moto2.

V sezóně 2017 se moc nedařilo týmu okolo italského majitele týmu Giovanniho Cuzariho. Zatímco Luca Baldassarrri 2016 vyhrál v Misanu závod Moto2 a i díky tomu patřil k širšímu okruhu favoritů na rok 2017, tak pod novým týmovým vedením to šlo v uplynulé sezóně hodně strmě z kopce.

Bratr Valentina Rossiho Luca Marini (59 bodů) a Baldassarri (51 bodů) obsadili v mistrovské tabulce pouze 15. a 16. pozice. Přičemž «Balda» skončil se 127 body v sezóně 2016 ještě na 8. místě.

A neustálé problémy v týmu byly opravdu nepřehlédnutelné.

Samozřejmě měly dopad na výkony obou - bezpochyby - talentovaných jezdců. Marini nebodoval v posledních šesti závodech sezóny, Baldassarri měl stejné černé období mezi Assenem a Aragonem (rovněž šest závodů bez zisku jediného bodu).

A zatímco «Balda» byl v prvních třech závodech sezóny vždy odmávnut v Top-8, tak v posledních 11 závodech sezóny obohatil své konto pouhými 12 body!

Zatímco v minulé sezóně byl Forward Racing výkladní skříní VR46 Riders Academy, tak toto spojení už na příští sezónu bylo přerušeno. «Balda» odešel do týmu Sita Ponse, Marini byl transferován do SKY VR46, kde bude jeho týmovým kolegou Bagnaia.

A rovněž kolem týmového vedení Forward se psaly 2017 spíše negativní články se spíše bulvárními nadpisy. V dubnu byl týmový šéf Giovanni Cuzari odsouzen od «Tribunale di Milano» ke dvěma letům podmíněně, kvůli pozdnímu placení daní a podezření z praní špinavých peněz.

Nezapomínejme, že po GP Sachsenring 2015 byl ve Švýcarsku čtyři týdny ve vyšetřovací vazbě a soudní řízení ho ve Švýcarsku teprve čeká.

Na podzim se nechal Cuzari slyšet, že jeho tým Moto2 bude 2018 spolufinancován firmou MV Agusta. To se ale brzy ukázalo jako fáma, ředitel závodního oddělení MV-Agusta Andrea Quadranti jasně prohlásil: „Do MS-Moto2 vstoupí teprve 2019 a to se seriozním týmem - a to teprve s novou érou jednotných motorů Triumph“.

Mezitím následovala pro Cuzariho další «jobovka» a sice od Kalexu: Forward nesmí závodit s motocykly této značky ani pod jedním z Cuzariho prezentovaným názvem: Buď Kalex-MV nebo MV Agusta.

Přičemž už při GP v Misanu byl tým Forward prezentován v barvách MV.

Pouze hodně «věřící» berou Cuzariho vzdušné plány vůbec vážně!

Přesto se tento «hochštapler» prezentuje v paddocku MotoGP osobním vozem Bentley Cabrio velmi rád jako úspěšný podnikatel.

Z jeho dalších «pohádek» je možno vzpomenout třeba, že v říjnu 2015 oznámil na veřejnosti: 2016 bude týmovým principálem závodní stáje MV-Agusta pro MS-Supersport a Superbike, dále 2017 nebo nejpozději 2018 vstoupí s motocykly MV-Agusta do královské kubatury MotoGP, a jako bonus přidal, že MV se stane 2019 pro Moto2 jednotným dodavatelem motorů...

Sami si můžete spočítat, které z těchto halasně uvedených plánů byly proměněny v čin...!

Nyní obdržel Cuzari účty za své dlouholeté podnikání, jako jsou třeba nezaplacené účty!

Kalex engineering nedodá týmu Forward v sezóně 2018 po čtyřech letech spolupráce ani jeden motocykl (Rolling Chassis). Suter sice nechal Forward v polovině listopadu testovat, ale smlouvu nepodepsal. Důvodem tohoto rozhodnutí byla špatná platební morálka.

Z týmu Forward odešel šéftechnik Andrea Oleari a zdá se, že tedy chybí jeho Knowhow.

V každém případě nestojí za týmem Forward pro rok 2018 žádný dodavatel motocyklů, to je jasné, neboť: Se šéfem Speed-upu Lucou Boscoscurem jednal Forward před několika týdny pouze jednou, pak ale dal při testech přednost firmě Suter.

Rovněž KTM nemá absolutně zájem, neboť po odchodu firmy Suter má dle Pita Beirera dva satelitní týmy a to bohatě stačí.

Navíc KTM požaduje u zákaznických týmů minimálně výhledově umístění v Top-5 a to v případě obou nových pilotů Forward Racing je pouhou iluzí: Stefano Manzi (14 bodů v 18 závodech sezóny 2017), Eric Granado je Rookiem v šampionátu MS-Moto2 jako mistr Evropy 2017.

V Selektions-Komitee (Dorna, IRTA, FIM) se už mnohokrát diskutovalo, jestli kvůli negativnímu veřejnému mínění a špatné platební morálce nevyřadit tým Forward z účasti v MS-Grand Prix vůbec.

Jediným pádným důvodem proti vyřazení týmu Forward Racing bylo, že byl výkladní skříní VR46 Riders Academy.

Forward Racing se tak zdá být v bezvýchodné situaci, což je ale logickým důsledkem také toho, že řadu let neplatil třeba své lidi v týmu.

Samozřejmě, že může Forward závodit v nové sezóně s materiálem Kalex 2017, ale: Nedostane žádný technický Support, bude chybět profesionální pomoc po pádech a také nikdo nedodá chybějící náhradní díly.

Rovněž plán Forwardu, koupit u týmu Kiefer Racing nebo Dynavolt Intact GP motocykly Suter 2017 je nemožný: „To nemůže udělat Forward hned z několika důvodů. Materiál patří nám a my na staré motocykly nenabídneme žádný Support a žádné nové díly“, je jasného názoru Suter-Industries-CEO Maurizio Bäumle.

Závěrečné zhodnocení: Bez On-Track-Supportu, bez Reparatur-Service a bez dalšího vývoje používané techniky jsou úspěchy v MS-Moto2 nemožné!

Nebo také třeba jinak: Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne.

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama