Reklama

Florian Prüstel: Čekali jsme od našeho Rookieho více

Saská závodní stáj Prüstel GP zažila 2018 sezónu snů, 2019 to ale neprobíhá pro zkušeného Jakuba Kornfeila a nováčka Filipa Salače rozhodně dle přání týmu a ani jezdců samotných.

„S Rookiem se musí začít prostě od úplného začátku“, ví dobře Florian Prüstel.

2018 byla druhou kompletní sezónou pro tým Ingo a Floriana Prüstela. Po dvou sezónách se stroji Peugeot-Mahindra se jezdci Prüstel-GP jezdili poprvé s motocykly KTM a to hodně úspěšně: Marco Bezzecchi se postaral o tři vítězství a celkem 9x stál na stupních vítězů. Mladý Ital byl největším soupeřem pozdějšího mistra světa Jorge Martina. Na konci obsadil Bezzecchi v MS celkově 3. místo. Týmový kolega Jakub Kornfeil slavil při domácím závodě v Brně třetí místo a celkově skončil v MS na 8. místě.

Rodina Prüstelových vlastní a provozuje v Callenbergu - poblíž Sachsenringu - mezinárodní dopravní a logistickou společnost se 150 vozidly a má asi 200 zaměstnanců; roční obrat je okolo 26 milionů Euro.

2016 investoval otec Ingo do motoristického sportu a převzal bývalý tým Racing Team Germany (RTG). Jeho syn Florian byl nejdříve týmovým ředitelem a výkonným ředitelem firmy Prüstel GP, 2017 se stal týmovým šéfem celého managementu.

Potom, co Bezzecchi postoupil do týmu Red Bull Tech 3 KTM v kubatuře Moto2, závodí tým Prüstel GP Team 2019 s dvěma Čechy: Kornfeil dostal jako kolegu 17-letého Filipa Salače, který je nováčkem a v Red Bull Rookies Cupu 2018 obsadil celkově 4. místo.

Salač má s přechodem do mistrovství světa určité těžkosti, ale v Le Mans získal svůj první bod do MS-Moto3. Také u Kornfeila to v této sezóně neprobíhá úplně dle jeho přání: V Austinu si zlomil klíční kost a s 22 body je 26-letý jezdec aktuálně na 16. místě v MS.

Florian Prüstel hovoří v rozhovoru pro SPEEDWEEK.com o nepříliš povedeném startu do nové sezóny.

Jak je těžké se po sezóně, která překonala všechna očekávání, spokojit se s takovými výsledky, které jsou nyní?
„Je to těžké, ale v každém případě klidnější (směje se). Ale nejsme spokojení, to je hlavní problém. Věděli jsme, že s Rookiem musíme začít znovu, že hu musíme připravovat. Přesto, jsme s naším Rookiem trochu za očekáváním. U Jakuba, dobře, ten si zlomil v Texasu klíční kost, v Argentině neúspěch. Dvě nuly jsou hodně znatelné. V Jerezu jsme docela dobře závodili, to musím uznat.

Bylo nám jasné, že jezdec jako Marco Bezzecchi nás posunul hodně dopředu. Jde prostě o kvalitu jezdce.“

Jak je těžké v tomto momentě takový celý projekt financovat? Hlavní sponzor odešel před nejlepší sezónou. Jste s nimi v kontaktu a existuje snad šance na novou spolupráci?
„Jsme v kontaktu, ale hodně málo“.

Jste na cestě v hledání dalších sponzorů? Jak to vlastně vypadá s budgetem pro dva jezdce?
„Ano hledáme je. Momentálně hledáme sponzory na jednotlivé závodní víkendy. Sponzory hledáme vlastně permanentně, to nezačíná teprve v září, to trvá celou sezónu.

Minimum je 1,2 milionu, dobře pracovat se dá s 1,5 milionem.“ (samozřejmě Euro - pozn. Bosso).

Salače jste vzali, neboť ho podporuje česká motocyklová federace.
„Ano, to je pravda“.

Má to z dlouhodobého hlediska smysl? Jak dlouho budete muset dát nováčkovi čas? Mnoho příkladů, jako například Bendsneyder nebo Hanika, ukázaly, že to může trvat tři roky.
„Ano, ale přesto vidíme letos nováčky jako jsou Fernandez nebo Vietti - a naopak další nováčky, jako je Öncü, kde byla očekávání mnohem vyšší.“

Ale Vietti loni jezdil v CEV, ne v Red Bull Rookies Cupu.
„A on jezdil také závody s divokou kartou, to je klíčový bod. Šampionát CEV je velmi blízko vstupu do Mistrovství světa Moto3.“

V Rookies Cupu musí jezdec dominovat, Salac nedominoval ... Ten krok je prostě obrovský.
„Upozornil na sebe několikrát, ale bylo to těžké. Tento krok se musí udělat jen přes CEV. Z Rookies Cupu je to hodně tvrdé.“

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama