Reklama

Fabio Quartararo a co bude dál?

Úřadující mistr světa «premier class» Fabio Quartararo z Francie nezačal letošní sezónu zrovna nejlépe; v katarském Lusailu byl odmávnut až na P9 se ztrátou + 10,543 sec. Ale druhý závod letošního šampionátu «Pertamina Grand Prix of Indonesia» by mu snad měl sedět více!

Na únorových testech na okruhu «Pertamina Mandalika Circuit» skončil tovární pilot Yamahy Fabio Quartararo druhý o pouhých 14/1000 sec. za nejrychlejším pilotem testů Polem Espargarem (Honda), takže výchozí pozice je pro něho skvělá.

On se ale musí také rozhodnout co dále? Zůstat u Yamahy, to by nebyl problém! A nebo odejít ke konkurenci, ale ke které? Zájem má určitě Suzuki, to je jasné a vůbec se tím ústy nového manažera Livia Suppa také netají! Ovšem Honda se už nechala slyšet, že by mohl jezdit i za ni! Místo Pola Espargara...! Pak sice toto své prohlášení rychle dementovala, ale...

Yamaha v této první části sezóny MotoGP pracuje na dvojité technické a smluvní frontě. Lin Jarvis a vůdci Iwaty budou muset přesvědčit úřadujícího šampiona Fabia Quartarara, aby spolupráci obnovil. K dnešnímu dni je podpis odložen, alespoň dokud nebude mít technické záruky, které dlouho vyžadoval. Nový YZR-M1 neodpovídal potřebám z hlediska výkonu motoru, ale z aerodynamického hlediska se brzy dá něco udělat.

Yamaha má za sebou několik let plných událostí z hlediska sestavy. Nejprve odchod Valentina Rossiho z továrny na satelitní motocykl, poté brzký rozchod s Maverickem Vinalesem, vzestup Franca Morbidelliho ze satelitního týmu (smlouva vyprší na konci roku 2023), nyní potřeba najít pevný bod pro MotoGP v příští sezóně. Není žádným tajemstvím, že Fabio Quartararo a jeho manažer Eric Mahé uvažují o změně značky po devátém místě v Dauhá, které bylo zklamáním.

V Indonésii se bude hledat více důvěry, než se oba vrátí k jednacímu stolu a rozhodne se, zda podepsat smlouvu na dvouleté období 2023–2024. „Nemyslím si, že výsledky v Indonésii nebo Argentině ovlivní jeho rozhodnutí,“ řekl Lin Jarvis pro Speedweek.com. „Zná balíček, který má pro tento rok k dispozici, nyní se zajímá o to, co bude mít pro roky 2023 a 2024. Musíme si dát nějaký čas, netlačíme na něho. Víme, že Fabio potřebuje znovu získat důvěru v Yamahu a cítit se dobře. Doufáme však, že rozhodnutí bude přijato co nejdříve. Ale nestanovili jsme přesný termín.“

Rozhovory s jeho manažerem pokračovaly v Kataru a v Mandalice bude možnost si znovu promluvit, ale Fabio Quartararo bude muset věřit Yamaze, ještě předtím, než dostane záruky na papíře. Obtížná situace, která nutí světového šampiona hrát v obraně, s malou čistě teoretickou šancí obhájit titul.

„ Nejsme na stejné úrovni jako loni, “ přiznává britský manažer. "To je jasné. Protože někteří naši soupeři udělali pokrok, pokud jde o výkon motoru, například Honda a Suzuki. KTM se také stala silnější “.

Je také pravda, že konzistence je důležitějším faktorem než rychlost, jak se ukázalo na příkladu Joana Mira v roce 2020. Nový prototyp Suzuki ukazuje, že projekt řadového čtyřválce může aspirovat na vysoký výkon, pokud jde o maximální rychlost. I když v závodě GSX-RR minuly útok na stupně vítězů celkově nevyšel.

„ V každém případě dnes není snadné být konkurenceschopný na každém okruhu. Proto bude důslednost v roce 2022 klíčem k úspěchu. Takže v mistrovství světa, které nyní obsahuje 21 závodů Grand Prix, nesmíme udělat žádnou chybu. Budeme potřebovat i štěstí. Každý víkend se pokusíme z našeho balíčku vytěžit maximum .”



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama