Reklama

ERC Ducati: Když 10. místo je vlastně vítězstvím Hlavní obrázek k článku: ERC Ducati: Když 10. místo je vlastně vítězstvím

Obnovená premiéra motocyklu Ducati v šampionátu EWC dopadla v Sepangu na výbornou. Tým ERC Endurance s motocyklem Ducati Panigale obsadil skvělé 10. místo, o které se zasloužila trojice ve složení Randy de Puniet, Luis Rossi a Ondřej Ježek.

Především pro Ondřeje Ježka to byl návrat k úspěchům, na které byl v minulosti s motocyklem značky Ducati zvyklý.

Podíváme-li se do historie vytrvaleckého šampionátu ve spojení se značkou motocyklu Ducati, tak debut se odehrál 1986 na závodě Bol d'Or, kdy ale trojice Marco Lucchinelli, Virginio Ferrari a Juan Garriga kvůli zlomené ojnici šachový praporek neviděla. Tehdy tito dva Italové Lucchinelli a Ferrari doplněni Španělem Garrigou závodili s motocyklem Ducati 748 „Desmoquattro“.

Daleko úspěšnější už byl druhý pokus této značky, v roce 1991 opět při závodě Bol d'Or se umístila trojice továrního týmu Raymond Roche, Florian Ferracci a Giancarlo Falappa v Top-10, když měla k dispozici motocykl Ducati 888.

V sezóně 1993 pak závodily dokonce tři motocykly Ducati, ty dva oficiální týmy měly složení Doug Polen, Stéphane Mertens a Pascal Picotte, druhý potom Fred Merkel, Simon Crafar a Florian Ferracci.

V zásadě se dá říci, že dvouválce Ducati byly hodně rychlé, ale také nespolehlivé a třeba legendární Carl Fogarty se na téma závodění ve vytrvaleckém šampionátu s Ducati vyjádřil hodně ironicky: „Ano, bude mně velkým potěšením. Sejdeme se v hotelu u večeře u hotelového bazénu“.

Nyní se tedy Ducati vrátila do šampionátu MS-Endurance (EWC) na okruhu Sepang International Circuit a hned při premiéře dojela v Top-10. O úspěch se zasloužila už výše jmenovaná trojice Randy de Puniet, Luis Rossi a Ondřej Ježek z týmu ERC Endurance, což znamenalo zisk 12 mistrovských bodů.

„Desáté místo při závodním debutu Ducati, to byl ještě před několika dny doslova sen“, zhodnotil úspěch v Sepangu týmový šéf Uwe Reinhardt.

Že pojede tým ERC s motocyklem Ducati, bylo oficiálně oznámeno teprve krátce před závodem v Sepangu, který byl druhým závodem šampionátu EWC 2019/2020.

Jen připomínám: V sezónní premiéře v Le Castellet skončil německý tým ERC s motocyklem BMW S1000RR na třetím místě, později ale diskvalifikován, neboť objem nádrže byl zvětšen a neodpovídal pravidlům.

Nyní v Sepangu se už v Qualifying ukázal potenciál motocyklu Ducati Panigale, neboť Randy de Puniet vyjel pro německou stáj sedmé místo na roštu. Závod samotný začala trojice hodně obezřetně a zachovala si klidné nervy.

„Pro mě bylo velkou ctí být členem takového týmu“, řekl český pilot Ondřej Ježek s ohledem na své dva spolujezdce, kteří oba dva už vyhráli závody Grand Prix a dodal: „Věděli jsme, že závodní víkend bude hodně těžký a velkou výzvou. Závod samotný byl hodně těžký a jak jsme viděli u mnoha dalších týmů, udělat chybu bylo hodně jednoduché. Smekám klobouk před všemi členy týmu ERC Endurance Ducati a samozřejmě před svými týmovými kolegy. S tímto základem se už nyní můžeme těšit na další závod v Le Mans.“

„Byl to perfektní start tohoto nového projektu. Ondrej, Randy a Luis pracovali na trati velmi dobře, zvláště při těchto svízelných podmínkách. Ovšem také při Qualifying, kdy musíme vzít v úvahu, že to pro všechny bylo úplně něco nového a přesto se nám podařilo probojovat do Top-10 trialu. Chtěl bych poděkovat všem zainteresovaným, celému týmu, Ducati a také Barni-Racing.“, byl velmi spokojený majitel stáje a týmový šéf ERC Endurance Uwe Reinhardt.



Login Přihlásit Registrace ›