Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Se svými úspěchy je Danilo Petrucci bezesporu jedním z nejvšestrannějších jezdců mistrovství světa. Takto začala kariéra 35letého jezdce, který se v roce 2026 zúčastní mistrovství světa superbiků jako tovární jezdec BMW.
Danilo Petrucci zanechal svou stopu v mnoha závodních sériích. Ať už v Superstock 1000, MotoGP, MotoAmerica nebo mistrovství světa superbiků, tento italský jezdec dosáhl vítězství v každé sérii – dokonce si zajistil etapové vítězství během své jediné účasti na Rallye Dakar. Tato kariéra však v žádném případě nebyla samozřejmostí, protože jeho rodina na tom nebyla finančně dobře.
„Vášeň pro motocyklové závody jsem zdědil po otci. Jako malý chlapec tajně pracoval, aby si koupil svou první motorku,“ vysvětlil Petrucci. "Byl jsem velkým fanouškem Lorise Capirossiho a celý můj pokoj byl pokrytý jeho fotkami. Neustále jsem hledal časopisy a videa o motorkách a závodech. Můj otec k tomu byl velmi vnímavý, a tak jsem začal s minibiky. Svůj první závod jsem jel, když mi bylo sedm. Závodění minibiků bylo drsné; můj otec byl šokován, jak drsné to bylo. Když mi bylo deset, měl jsem vážnou nehodu a málem mi museli amputovat levou ruku.“
Čím byl Petrucci starší, tím obtížnější bylo financovat jeho sport. „Ve 12 nebo 13 letech jsem byl dost velký na to, abych musel přejít na 125 ccm, ale ty motorky byly drahé. Tehdy dostal můj otec nápad přejít rovnou na 600 ccm, a tak jsme si koupili R6 – tak to všechno začalo. V té době jsem ještě ani nejezdil na skútru,“ řekl veterán z Terni. „Moji rodiče přinesli obrovské oběti: motorka, helma, boty, dodávka a tak dále – to všechno se muselo koupit. Můj otec si vzal druhé zaměstnání a moje matka také pracovala. Moji mladší bratři také… Všichni dali všechno, absolutně všechno. Nejen zdroje, ale především čas. Postupem času jsme přišli na to, jak najít sponzory a jak vybudovat síť.“
Petrucci pokračoval: „Ve dvaceti letech jsem závodil v Superstocku 1000, což bylo velmi formativní období. Můj otec nedělal nic jiného, než že sháněl sponzory. Bylo to neuvěřitelné. Vždycky jsem věřil, že se můžu dostat na vrchol a stát se nejsilnějším jezdcem. Možná existovali i jiní, kteří byli rychlejší, ale měli jiné zázemí, jiné příležitosti a možná i lepší vybavení. Ale já jsem byl vždy přesvědčený, že svého cíle můžu dosáhnout, když budu dostatečně tvrdě pracovat.“
Mimochodem: V sezóně 2013 byl Danilo Petrucci týmovým kolegou v MotoGP Lukáše Peška v týmu Came IodaRacing Project.
V mistrovství světa superbiků 2026 nahradí Petrucci u ROKiT BMW mistra světa Topraka Razgatlioglua. Pětatřicetiletý jezdec se už nemusí starat o finance.
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování
- dnes - Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK
- včera - Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii?
- včera - Test Honda GB350S: retro jednoválec
- 10.12. - Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra
- 10.12. - Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků
Další z rubriky
- dnes - Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK
- 8.12. - Manzi: „Nechtěl jsem odejít bez titulu mistra světa“
- 7.12. - Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“
- 6.12. - Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen
- 5.12. - Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků
- 3.12. - Somkiat Chantra píše novou kapitolu Thajska

