Reklama

Co předcházelo včerejší stávce na trati El Villicum?

Včerejší skandální závod WorldSBK na trati El Villicum byl pro fanoušky určitě velkým zklamáním. 6 jezdců: Leon Camier, Eugene Laverty, Ryuichi Kiyonari, Marco Melandri, Sandro Cortese a Chaz Davies; do něho odmítlo nastoupit z bezpečnostních důvodů!

Jako protiargument o nebezpečném povrchu je nutno uvést: Během závodu nedošlo ani k jednomu pádu, přičemž se dosahované časy na jedno kolo lišily od těch v Superpole maximálně o 1 sec., faktem ale je, že se skoro vůbec nepředjíždělo!

Šest stávkujících pilotů vydalo společné prohlášení, ve kterém se mj.: „20 minut před otevřením boxové uličky jsme se - 14 z 18 pilotů - setkali soukromě. Všichni jsme souhlasili s tím, že traťové podmínky zde v San Juanu nejsou odpovídající a doporučujeme úplné zrušení sobotního závodu a pokračování v neděli dvěma závody v celé délce, tedy na 21 kol, neboť měly být chladnější podmínky. Byla by to šance pro pořadatele vyčistit okruh a využít výhod nižších teplot.

Chápeme, že práce na trati byly zpožděny, což znamenalo to, že asfaltový povrch byl dokončen pouze několik dnů před závodem WorldSBK. Zástupce FIM nám potvrdil, že trať neodpovídá homologaci FIM, neboť některé problémy se vůbec neřešily. Dnes se kvůli extrémně vysokým teplotám dráhy vynořily na povrchu dehtové oleje. To pravděpodobně způsobilo v pátek crash Haslama (FP1) a Baze (Superpole).

Vše bylo potvrzeno 10 minut před otevřením boxové uličky, když nám komisař FIM ukázal aktuální fotografie okruhu ukazující infiltraci ropy na traťový povrch.

Vzhledem k tomu, že na některé byl vyvíjen vnější tlak a někteří měli své osobní zájmy, tak se naše skupina 14 pilotů rozdělila, a náš hlas tak nebyl slyšet. Místo toho vypadáme jako rušivá menšina“.

Mistr světa Jonathan Rea a také vícemistr Alvaro Bautista v závodě ovšem startovali: „Byl na mě vyvíjen tlak, abych startoval. Bylo mně jasné, že nemůžu jet přes limit. Nechci ale prozradit, kdo ten tlak na mě vyvinul“, řekl po závodě Jonathan Rea.

Faktem je, že stávkující šestici v letošním MS už o nic nejde: „Už v Superpole prosakoval olej na povrch tratě. Bohužel hodně týmů vyvinulo na jezdce tlak, že musí startovat a proto také někteří do závodu nastoupili. Můj život je mně ale přednější, než peníze“, byl názoru Sandro Cortese.

„Pro souboje to byly hodně těžké podmínky, v žádném případě nešlo jet mimo ideální stopu. V závodě jsme jezdili o sekundu pomaleji než ráno (FP3), ale to je normální. Děje se to třeba v Sepangu nebo v Barceloně. Prostě se každý musí přizpůsobit daným podmínkám“, vyjádřil se k celému problému vítěz, 34-letý Alvaro Bautista, tovární pilot Ducati.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama