Reklama

Co byste měli také vědět o kubatuře Moto2? Hlavní obrázek k článku: Co byste měli také vědět o kubatuře Moto2?

Jednotné motory Triumph se kvůli limitovanému počtu kol staly už během testů hodně hodně velkým tématem k diskuzi. Takže, co byste také měli vědět o kubatuře Moto2 před začátkem sezóny 2021?

Kubatura Moto2 jako prostřední třída šampionátu Grand Prix nahradila od roku 2010 kubaturu 250 ccm, která se jezdila v mistrovství světa silničních motocyklů už od roku 1949. Poprvé 2019 se závodilo s tříválcovými motory s maximálním objemem 765 ccm. Ty pocházely z Naked Bikes modelu Triumph Street Triple a jejich výkon je okolo 140 HP. Po devíti letech tak Triumph vystřídal Hondu jako dodavatele jednotných motorů. K tomu přišla 2019 ECU od Magneti Marelli, je to vlastně verze zjednodušené řídící jednotky, která se používá v MotoGP.

Magneti Marelli vyvinula na základě ECU z MotoGP zjednodušenou verzi pro Moto2: Triumph, Magneti Marelli, Dorna a ExternPro (tato firma provozuje revizi motorů stejně jako dříve u motorů Honda) mají velkou důvěru v novou ECU.

Triumph má o 165 ccm více než Honda, Power byl zvýšen na 140 HP.

S tím souvisí hodně blízko i to, že zvuk motorů Triumph je úchvatný, motory jsou prostě modernější než zastaralé CBR600-RR, u kterých byla vždy kritizována spolehlivost převodovky. A díky systému «ride by wire» začala vlastně pro týmy úplně nová historická doba. Jezdci samotní pak díky nyní používanému ECU jsou daleko lépe připraveni na závodění v MS-MotoGP.

Například systém «blipper» umožňuje řazení dolů bez spojky.

V sezóně 2018 mohli všechny značky testovat deset dní s motory Triumph. Od roku 2019 nejsou povoleny testovací týmy a při oficiálních testech IRTA (nebo v pondělí po závodech) smí testovat pouze stabilní pioti Moto2, kromě toho pak maximálně 7 dní od finále jedné sezóny po finále sezóny následující.

Po firmách Suter a Tech3 se 2019 odporoučela ze startovního pole i KTM jako další výrobce podvozků v Moto2. Tak zůstaly pouze Kalex, Boscoscuro (předtím známá jako firma Speed Up), NTS a MV Agusta.

Stejně jako v Moto3 je i zde povolen pouze jeden motocykl pro jednoho jezdce.

Minimální věk je stejný jako v Moto3, tedy 16 let. Minimální váha je zde 215 kg.

Týmy platí pro jednoho jezdce za sezónu pouhých 20.000 Euro za motory Triumph, ale nálepka «powered by Triumph» musí být na motocyklu jasně zřetelná.

Při třídenním testu v Kataru dostali jezdci od ExternPro limit maximálního počtu objetých kol: 111. Důvodem je skutečnost, že motory musí kromě testů vydržet i oba katarské závody, když se pro závodbí víkend počítá 500 až 600 kkm.

Jinak motory se týmům losovaly.

Maximální počet kilometrů je přibližně 1500 km.

ExternPro a Triumph na začátku sezóny 2019 oznámily všem jezdcům, že maximální počet otáček je 14.000/min, ovšem později byl upraven při řazení směrem dolů na 14.500/min.

Kdo tento předpis poruší, tak od Brna 2019 platí za tento přestupek pokuta 5.510 Euro. Notorickým platičem je Jorge Navarro.

Stejně jako v Moto3 je zde omezen počet použitelných pneumatik na 17, 8 předních a 9 zadních.

Vloni nesměly být uděleny žádné wild card, to už letos neplatí. Při každém závodě mohou startovat maximálně 2 jezdci s wild card, ovšem musí být členy startujícího týmu v MS-Moto2. Důvodem jsou zkušenosti s elektronikou Magneti Marelli.

Moto2, přehled nejlepších dosažených časů na testu IRTA v Kataru

1. Sam Lowes, Kalex, 1:58,655 min
2. Marco Bezzecchi, Kalex, + 0,013 sec
3. Remy Gardner, Kalex, + 0,048
4. Jake Dixon, Kalex, + 0,182
5. Xavi Vierge, Kalex, + 0,216
6. Bo Bendsneyder, Kalex, + 0,249
7. Nicolò Bulega, Kalex, + 0,320
8. Raul Fernandez, Kalex, + 0,375
9. Albert Arenas, Boscoscuro, + 0,427
10. Aron Canet, Boscoscuro, + 0,550
11. Stefano Manzi, Kalex, + 0,676
12. Ai Ogura, Kalex, + 0,679
13. Cameron Beaubier, + Kalex, + 0,695
14. Joe Roberts, Kalex, + 0,706
15. Marcel Schrötter, Kalex, + 0,818
16. Tony Arbolino, Kalex, + 0,858
17. Jorge Navarro, Boscoscuro, + 0,861
18. Fabio Di Giannantonio, Kalex, + 0,866
19. Hector Garzo, Kalex, + 0,881
20. Tom Lüthi, Kalex, + 1,003
21. Somkiat Chantra, Kalex, + 1,021
22. Marcos Ramirez, Kalex, + 1,048
23. Lorenzo Baldassarri, MV Agusta, + 1,076
24. Augusto Fernandez, Kalex, + 1,084
25. Celestino Vietti, Kalex, + 1,253
26. Lorenzo Dalla Porta, Kalex, + 1,314
27. Yari Montella, Boscoscuro, + 1,505
28. Simone Corsi, MV Agusta, + 1,681
29. Barry Baltus, NTS, + 1,848
30. Hafizh Syahrin, NTS, + 2,218



Login Přihlásit Registrace ›