Reklama

Bradl, Folger, Cortese a Reiterberger Hlavní obrázek k článku: Bradl, Folger, Cortese a Reiterberger

Jména těchto 4 vynikajících německých jezdců z mistrovství světa 2019 jsou jistě známá všem - tedy nejen německým motocyklovým fanouškům. Dva z nich jsou dokonce bývalými mistry světa. A co mají společného?

Ze startovních listin MS-motocyklů, tedy stabilních jezdců, postupně mizí skoro všichni němečtí jezdci. Jen za poslední dobu to byli Stefan Bradl, Jonas Folger, Sandro Cortese a Markus Reiterberger.

Ex-mistr světa Moto2 Stefan Bradl (30) dopadl z uvedeného kvarteta relativně nejlépe, zůstává totiž i nadále testovacím pilotem HRC a zároveň náhradním pilotem v královské kubatuře MotoGP . Ovšem raději by závodil stabilně buď v MotoGP (naposledy 2016, nyní s wild card a jako náhradník), nebo aspoň v WSBK (zde jezdil v sezóně 2017).

Jonas Folger (26) to zkoušel letos jako náhradník za některé piloty v Moto2 - celkem 5 startů v Grand Prix, bez zisku jediného mistrovského bodu. Kromě toho byl testovacím pilotem Yamahy, ovšem tato smlouva mu nebyla na sezónu 2020 prodloužena. Folgera jsme viděli jako stabilního jezdce MotoGP v sezóně 2017 (druhý na Sachsenringu), pak onemocněl. A tak ho uvidíme 2020 pouze v šampionátu IDM-Superbike.

Sandro Cortese (29) - přes celkově 12. místo v jeho Rookie sezóně v kubatuře WorldSBK žádné stabilní místo nesehnal - do WorldSSP nazpátek nechce (byl v této kubatuře mistrem světa 2018) - a dle vlastního vyjádření bude čekat na příležitost jako náhradní pilot. Dlouho si myslel, že pojede za Ten Kate Yamaha vedle Lorise Baze, ale tato nizozemská stáj se představí pouze s jedním jezdcem.

Markus Reiterberger (25) - se rovněž v šampionátu královské kubatury co nejvíce podobných těm sériovým, po letošních výkonech neudržel (celkově 14. místo) a jen díky velmi dobrým vztahům s továrnou BMW získal angažmá v šampionátu Asia Road Racing Championship (ARRC), kde pojede v kubatuře ASB1000 Superbike.

A tak jediným jezdcem, který se udržel v mistrovství světa ve své dosavadní kubatuře a ve stejné šampionátu jako doposud je Marcel Schrötter (26) - celkově osmý v MS-Moto2 2019. Marcel Schrötter bude v následující sezóně ostatně jediným Němcem na startovním roštu 2020 Grand Prix!

Další dva němečtí mladíci museli rovněž svá místa na startovním roštu pro sezónu 2020 v seriálu Grand Prix přenechat konkurentům, ale v mistrovství světa, i když pouze MS-Supersport, se udrželi.

Lukas Tulovic (19) - ten odjezdil svou Rookie sezónu v MS-Moto2, se třemi hubenými body už ale další angažmá nezískal a tak bude závodit ve stejném týmu Kiefer Racing v šampionátu WorldSSP, což je relativně dobrý počin.

Philipp Öttl (23) - v Grand Prix kubatury Moto2 sice nezískal letos ani jeden mistrovský bod, ale na příští sezónu pojede v prestižním týmu Puccetti Kawasaki v šampionátu WorldSSP jako týmový kolega Lucase Mahiase.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama