Arona Caneta (25) lákají jak Ducati tak BMW

Aron Canet nedostane v MotoGP šanci. Španěl si proto klade otázku: měl by pokračovat v závodění v Moto2, nebo přejít do mistrovství světa superbiků? Pokud jde jen o peníze, rozhodnutí je snadné.

Budoucnost Arona Caneta v mistrovství světa Moto2 je nejistá. Španěl, který jezdí za tým Fantic Lino Sonego, má za sebou silnou sezónu a s 25bodovou ztrátou v celkovém pořadí mistrovství světa je prvním, kdo vyzývá vedoucího jezdce šampionátu Manuela Gonzaleze (Liqui Moly Dynavolt IntactGP).

V zákulisí se situace vyhrocuje. Pro rok 2026 má muž z Corbery několik alternativ ke svému současnému týmu, včetně, jak již bylo dříve oznámeno, mistrovství světa superbiků. A Canet má otevřených několik možností v téměř sériovém mistrovství světa – jeho management to nyní potvrdil. Jednou z možností je nahradit Álvara Bautistu v Aruba.it Ducati po boku Nicola Bulegy. Další možností je druhé místo po boku veterána Danila Petrucciho v továrním týmu BMW; Ital nahradí mistra světa Topraka Razgatlioglua a Michael van der Mark čelí po pěti letech u německého výrobce odchodu do důchodu.

Stejně jako Jakea Dixona a bratry Binderovy bude Caneta v manažerských záležitostech zastupovat bývalý motokrosový eso Bob Moore. Američan k současné situaci serveru SPEEDWEEK.com řekl: „Stále pracujeme na Aronově smlouvě pro rok 2026. Doufáme, že se do víkendu se Spielbergem dozvíme více. Je to jistě vzrušující fáze.“

Moore podepsal s Hondou lukrativní smlouvu na mistrovství světa superbiků pro rok 2026 s Jakem Dixonem (29) . Tovární smlouva s SBK je finančně výhodnější než smlouva s Moto2.

Canet má v současné době nabídnutou pouze roční smlouvu s Ducati i BMW, protože dohody mezi týmy Aruba.it a ROKiT (SMR) platí pouze do konce roku 2026 a dosud nebyly prodlouženy.

Canet musí učinit zásadní rozhodnutí ohledně své sportovní budoucnosti. Brzy šestadvacetiletý jezdec ví, že o něm žádný výrobce v MotoGP neuvažuje.

Pokud si pro Superbiky vybere Ducati, dostane nejlepší motorku ve vynikajícím týmu – a přijatelný plat, i když vyšší než ten současný. BMW má větší finanční flexibilitu, ale síla M1000RR je sporná, protože pouze Razgatlioglu na ní předvedl vynikající výkony.

Canet, excentrický fanoušek tetování, je jedenáctinásobným vítězem Grand Prix a pětkrát se umístil na vrcholu třídy Moto2. Překonal osobní problémy, je zpět ve vrcholné formě a jezdí konzistentněji než kdy jindy. V této sezóně nikdy neskončil hůře než na osmém místě – ale právě v posledním závodě před letní přestávkou v Brně zaznamenal svůj první nulový bod. S kolegou z Fanticu Barrym Baltusem také bojuje o vítězství v týmovém hodnocení Moto2.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama