Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2

Podepsání smlouvy s výborným jezdcem Aronem Canetem týmem Marc VDS Racing dále podpálilo trh s jezdci mistrovství světa Moto2. Třeba Arbolino a Baltus, mimo jiné, by brzy mohli podepsat nové smlouvy.

Spolufavorit na titul mistra světa Moto2 Áron Canet zůstane v mistrovství světa Moto2 a v roce 2026 bude závodit za belgický tým Marc VDS na motocyklu Boscoscuro. Dohoda, potvrzená během Velké ceny Rakouska, urychlila aktivitu na přestupovém trhu. K tomu se přidává vzrušující personální problém Dioga Moreiry. Vítěz závodu na Spielbergu dosáhl dohody s Hondou a od dnešního dne tak bude jediným jezdcem v prostřední kategorii GP, který postoupí do nejvyšší soutěže.

To znamená, že Italtrans i Fantic Racing začaly hledat kvalitní náhrady. Italtrans projevil zájem o Barryho Baltuse. Belgičan se od svého příchodu do týmu Fantic Racing výrazně posunul. Baltusovi se po přechodu do týmu Roberta Locatelliho podařilo posunout ze středu pole do čela. Vysoký jezdec Moto2 aktuálně drží úžasné čtvrté místo.

I proto nic nenasvědčuje tomu, že by Fantic nebo Baltus přestoupili – je však jisté, že Italtrans má o Belgičana víc než jen silný zájem. Fantic Racing je pod tlakem, protože s Canetovým potvrzeným odchodem by se úspěšný tým, který vedl i v mistrovství světa týmů před týmem Intact GP, mohl zhroutit.

Pro posílení týmu se jedná o jeho krajana Tonyho Arbolina. Locatelliho tým ve spolupráci s Kalexem evidentně věří, že může ukončit pokračující propad formy nepopiratelně talentovaného Arbolina. Až v sezóně 2025 se Ital připojil k Pramacu v nově organizované struktuře Moto2 od Yamahy – s cílem konečně se dostat do královské třídy přes Moto2 od Yamahy. Kromě druhého místa v USA však Arbolino pro rok 2025 nemá co ukázat – 16. místo v mistrovství světa. To znamená, že dveře k Yamaze zůstávají zavřené.

Pokud k přesunu dojde, což bude pro Arbolina znamenat nový začátek ve Fanticu, bude nutné obsadit další volné místo u Pramacu. Nová příležitost pro nástupce v královské třídě se nemusí naskytnout dříve než v roce 2027. Konkrétně až v rámci technického přeorientování na motorky o objemu 850 ccm, kdy budou všechna běžná místa v MotoGP obsazena. Jisté je, že v nadcházejících týdnech dojde k několika dalším změnám v «premier class» MotoGP.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama