Reklama

Aprilia bude zkoušet piloty z Moto2

Eso kubatury Moto2 Manuel Gonzalez dostal šanci se posadit na Aprilii RS-GP týmu Trackhouse během testu MotoGP v Aragonu. Zde je to, co k tomu říká spolumajitel týmu Intact GP Stefan Keckeisen.

V pondělí na oficiálních testech MotoGP v Motorlandu Aragon absolvuje vítěz závodů Moto2 Manuel Gonzalez testovací jízdu na motocyklu Aprilia týmu Trackhouse. Španěl pojede motocykl RS-GP zraněného stabilního jezdce Japonce Aie Ogury.

Když byl tento plán zveřejněn, zavládlo překvapení. „Je to prostě dárek pro mladého a talentovaného jezdce,“ vysvětlil šéf týmu Trackhouse Davide Brivio a dále upřesnil: „Máme dva jezdce podepsané smlouvou na nadcházející rok a nového jezdce nehledáme.“

Spolumajitel týmu Intact GP Stefan Keckeisen potvrdil tento přístup s Trackhouse-Aprilia a k celé záležitosti řekl: „Bude se konat jednodenní test. Souhlasili jsme, protože si to Manu více než zasloužil a byli jsme o to požádáni. Manu je velmi cílevědomý; využije toho ve svůj prospěch, a proto jsme mu dali zelenou.“

Ohledně budoucnosti 22letého madridského jezdce pak spolumajitel týmu řekl: „Pevně ​​očekáváme, že s námi bude jezdit i v roce 2026, protože pro příští rok bude v MotoGP k dispozici jen velmi málo míst. V roce 2027 bude všechno nové. Pokud bude moci pokračovat na této úrovni, pak bude mít v roce 2027 samozřejmě zcela jiné příležitosti a spoustu zkušeností s Pirelli.“

Mimořádné situace – vyžaduje mimořádná opatření. V rámci přípravy na budoucnost naplánovala Aprilia Racing nasadit jezdce Moto2 na prototyp MotoGP v nadcházejícím testovacím dni v Aragonu a to se také stalo.

Situace v Aprilia Racing ohledně sestavy jezdců zůstává napjatá. Příběh je dobře známý: Od odchodu mistra světa MotoGP Jorgeho Martina do důchodu na samém začátku zimního testování se údajně nejsilnější zbraň nově vzniklého projektu Aprilia MotoGP vůbec nedokázala rozjet.

Testovací jezdec Lorenzo Savadori se ujal vedení celého projektu. Ital jezdil od února na dvou tratích a dosud se zúčastnil všech závodů, s výjimkou víkendu Velké ceny Kataru. Je to o vyvažování – protože na rozdíl od většiny výrobců má Aprilia pouze jeden test MotoGP – a jednoho náhradního jezdce. Na výkonu štíhlého Savadoriho není nic špatného, ​​ale není divu, že nemá žádný sportovní dopad. V čtyřčlenné struktuře Aprilie dosahuje v současné době dobrých výsledků pouze Marco Bezzecchi.

Pokud odstoupí i druhý pravidelný jezdec – jako například Ai Ogura – je to konec flexibility. Japonský jezdec chtěl závodit v Motorlandu Aragon, ale mistr světa Moto2 se nechal přesvědčit lékaři a na poslední chvíli odstoupil s odvoláním na zranění nohy, které se ještě úplně nezahojilo. Náhradní jezdec nebyl ani povolán, částečně kvůli nedostatku volných míst.

Aktuální situace je ještě vážnější. Faktem je, že vztah mezi Jorgem Martinem a Aprilií je zásadně poškozen. Jak již bylo několikrát uvedeno, rozchod mezi úřadujícím mistrem světa a Aprilií byl zahájen a bude podrobně projednán u jednacího stolu v nadcházejících týdnech.

Je vysoce pravděpodobné, že se Jorge Martin po úplném uzdravení vrátí ke svému týmu a motorce. Šampion se však již rozhodl pro rok 2026. Jakmile budou podepsány rozvodové papíry, Martin se bude věnovat další misi v MotoGP, která jistě nabídne ještě štědřejší plat. Překvapivá zpráva z paddocku v Aragonu ukazuje, že si je Aprilia této reality vědoma.

Jak bylo oznámeno tuto sobotu, tým Aprilia MotoGP plánuje vyslat jezdce Moto2 na trať s RS-GP již příští pondělí. Vzhledem k tomu, že Marco Bezzecchi a Lorenzo Savadori budou plně zaměstnáni testováním v Aprilia Racing, bude volně stojící motorka zraněného nováčka Trackhouse Ai Ogury použita pro jiné jezdce.

Aprilia ani žádná týmová struktura Moto2 zatím nepotvrdily žádné jezdce, ale je spolehlivé, že Trackhouse-Aprilia prodloužila nabídky na testovací jízdy jak pro lídra mistrovství světa Manuela Gonzaleze (Intact GP), tak pro rychlého Brazilce Dioga Moreiru (Italtrans). Seznam potenciálních nováčků pro rok 2026 pokračuje.

Jezdec týmu SpeedUp Celestino Vietti je opakovaně propagován jako budoucí jezdec královské třídy, a to i díky svému členství v Akademii VR46. Aron Canet (Fantic) a Jake Dixon (MarcVDS) také již dávno prokázali svůj potenciál. S výhledem na rok 2027 jsou ve hře i šampion Moto3 Alonso a Senna Agius z týmu Intact. Tržní hodnota dnešní elity Moto2 vzroste, protože od roku 2027 bude používán motor o objemu 850 ccm s pneumatikami Pirelli. To představuje významné přiblížení se současnému vzorci Moto2.

Hromadný test by nebyl produktivní a nekoná se, ale je velmi pravděpodobné, že se v příštích dnech na Ogurově motocyklu RS-GP ukáží kají dva současní špičkoví jezdci Moto2, aby poskytli spolehlivé zhodnocení pro obě strany. Nekonvenční, ale zcela pochopitelný krok. Aprilia musí jednat a posílit svůj personál.

Neměly by existovat žádné obavy ohledně složitých smluvních ujednání. Žádný jezdec Moto2 není v současné době smluvně vázán k žádnému z pěti výrobců MotoGP. Mezi týmy a jezdci existují dohody a vzhledem k tomu, že vedení týmu souhlasilo s jednodenním výletem do MotoGP, by nic nemělo stát v cestě experimentu Aprilie/Trackhouse s Moto2.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama