Abaja nejen o svých dalších plánech Hlavní obrázek k článku: Abaja nejen o svých dalších plánech

Včerejší «13. ABAJAFANS MECHECHE» v Katolickém domě v Troubsku začalo tradičně v 17.17 hodin a kromě čerstvě 30-letého oslavence Karla Abrahama se ho zúčastnili také pozvaní hosté.

A co hlavně zaznělo v naplněném sále? Fanoušky nejvíce zajímalo, jaké bude další pokračování závodní kariéry Karla Abrahama v souvislosti s dopingovým případem továrního pilota Aprilie Andrey Iannoneho?

#17 Abaja, který se teprve v pátek vrátil z Rallye Dakar (mimochodem byl tímto závodem doslova nadšen), se hned po příletu samozřejmě zajímal o aktuální situaci v továrním týmu Aprilie. A vedení závodního oddělení v Noale mu odpovědělo, že doposud nebylo nic rozhodnuto, během týdne by ale celý případ dopingu italského jezdce měl být uzavřen a rozhodne se o tom, zda by dostal šanci v sezóně 2020 jako stabilní pilot právě český jezdec. Karel Abraham také potvrdil, že být testovacím jezdcem je opravdu «tvrdá řehole», když přesně uvedl, že čeho se taková testovací práce skládá a sám raději závodí ve skupině, než pouze jezdit sám na okruhu (Abraham byl 2016 testovacím pilotem KTM v MotoGP).

Co se týká ukončení jeho závodní aktivní činnosti, tak jen potvrdil, že pokud by přišla opravdu zajímavá nabídka, tak by ji využil a i nadále závodil.

Mimochodem: Kromě nyní od Aprilie měl Abaja nabídky z MS-Superbike, EWC (MS-Endurance), nebo z MotoAmerica (US-SBK); zatímco v době, kdy ho nechal jeho bývalý tým Avintia Racing doslova «na ulici» (přes platnou smlouvu s tímto týmem , na rok 2020) byly už kvalitní týmy v Moto2 kompletně obsazeny.

Hosty «13. ABAJAFANS MECHECHE» byli také Karel Abraham sr., ředitelka AMD Ivana Ulmanová, ex-motokrosový jezdec Petr Kuchař, osminásobný mistr ČSSR z let 1967 - 1982 Bedřich Fendrich, slovenská motocyklová legenda Peter Baláž nebo pilot ERC Endurance Ducati Ondřej Ježek.

A co zaznělo z pódia od hostů a co vás jistě může všechny zajímat? Karel Abraham sr. potvrdil, že stále vlastní přenosová TV práva na závody Grand Prix, takže se v nejbližší době určitě nic nezmění a fanoušci motocyklové silnice budou i nadále moci sledovat závody v přímém přenosu. Zároveň také potvrdil, že je hodně těžké jednat s pořadateli šampionátu Alpe Adria a proto se nedá vůbec očekávat návrat tohoto šampionátu na Masarykův okruh.

Jen připomínám: Šampionát Alpe Adria je temínově totožný s MMČR na silničních okruzích. Karel Abraham sr. také vyvrátil možnost, že by se tým AB Motoracing (je stále zaregistrovaný) zúčastnil třeba šampionátu MS-Endurance s českými piloty Abrahamem, Hanikou a Ježkem.

Bývalý motokrosař Petr Kuchař potom zavzpomínal na halové motokrosy v hale Rondo a na jejich pokračování v pavilónu «Z» na výstavišti.

Bedřich Fendrich naopak srovnával dřívější závody s těmi současnými a především porovnával role tehdejších jezdců s těmi současnými. Dříve byl jezdec zároveň i konstruktérem: Tento nekorunový král malých českých kubatur (50 ccm, 80 ccm a 125 ccm) byl třeba kromě výborným závodníkem také skvělým konstruktérem (třeba motocykl Juventa).

Ondřej Ježek potvrdil, že prodloužil smlouvu s německým týmem ERC Endurance Ducati (dle jeho slov z bývalého českého týmu Mercury Racing zůstali totiž pouze on a bývalý šéf Viktor Noss jako mechanik; ačkoliv původní varianta byla úplně jiná), kde pojede kromě něho zřejmě Julien Da Costa z Francie, ale určitě další zástupce země Galského kohouta Luis Rossi - ten už jel v Sepangu. A účasti na «24 HEURES MOTOS» v Le Mans (18-19/04/2020) budou předcházet i oficiální testy.

Kromě tradiční tomboly o hodně aktraktivní ceny (např. vstup na grid před závodem MotoGP na Masarykově okruhu 2020) byla rovněž vydražena závodní kombinéza Karla Abrahama, výtěžek byl věnován vdově po tragicky zesnulém předsedovi klubu Abaja Fans Jiřímu Dočekalovi, na upravení pietního místa jeho hrobu.

Ivana Ulmanová společně s Karlem Abrahamem sr. rovněž potvrdili, že se se současnou vládou ohledně budoucnosti brněnské Grand Prix jedná dobře a rozhodně si nemyslí, že by Grand Prix 2020 měla být tou poslední, naopak je zde velká snaha smlouvu s Dornou (končí po letošním závodě na Masecu) prodloužit na dalších 5 let, ačkoliv se zalistovací poplatek skoro zdvojnásobí.

troubsko 2 troubsko 3 abaja troubsko 1

abaja troubsko 2 abaja troubsko 3 abaja troubsko 5

Foto: Tomáš Gescheidt



Login Přihlásit Registrace ›