12. Abajafans mecheche Hlavní obrázek k článku: 12. Abajafans mecheche

V Troubsku se včera uskutečnilo «12. Abajafans mecheche», kterého se zúčastnilo obrovské množství Abrahamových fanoušků a nechyběli ani hosté.

Karel Abraham , který 2. ledna oslavil 29. narozeniny, se už nemůže dočkat testů v Sepangu (začátkem února) za nový tým Reale Avintia Ducati. A jak brněnský jezdec prozradil, bude mít k dispozici motocykl Ducati GP18 po Lorenzovi. «důchodců»

Co se týká cílů do nové sezóny, tak by chtěl navázat na umístění ze sezóny 2017: Pravidelně dojíždět v bodech, občas i v Top-10. Jako velkou výhodu vidí, že jeho týmovým kolegou bude kamarád Esteve Tito Rabat, neúnavný dříč v tréninku, který má na různých motocyklech najeto neuvěřitelné množství kilometrů.

Brněnský jezdec také hovořil o hodně striktním zákazu pití alkoholu pro piloty v paddocku už od středy, neboť v opačném případě by eventuální antidopingová kontrola mohla být pozitivní a provinivší se pilot by z toho mohl mít hodně nepříjemné problémy.

Jinak je Abaja hodně zvědavý na to, jak budou spolu v jednom týmu vycházet Marc Marquez a Jorge Lorenzo a zda se nebude mezi nimi stavět boxová zeď, jako ve známém exemplárním případě Rossi - Lorenzo v továrním boxu týmu Yamahy 2008.

abaja mecheche 2 abaja mecheche 3 abaja mecheche 4

Velkým aplausem ocenil vyprodaný sál Katolického domu prvního hosta, kterým byl legendární český motocyklový jezdec Bohumil Staša. Ten se jednak vůbec netajil tím, že je obrovským Abajovým fanouškem od jeho prvního závodu, když ho viděl na trati Vallelunga „Piero Taruffi“ Racing Circuit (asi 32 km severně od Říma) v absolutních začátcích jeho kariéry.

Bohumil Staša - o Abajovi prohlásil, že je v současné době absolutní jezdeckou #1 v Česku - totiž jako jediný Čech získal v Brně na Masarykově okruhu dvě pódiová místa v závodech o body do mistrovství světa. Více si ale cení 3. místa z roku 1969 z královské kubatury, když dojel v závodě půllitrů s motocyklem ČZ jako třetí za Agostinim a Marsovszkym, přičemž jeho porouchaný stroj musel být po sobotním tréninku přes noc odvezen v osobním autě do továrny ve Strakonicích a ráno přivezen na start brněnského závodu, než místa druhého o 2 roky později v roce 1971 ve třistapadesátkách.

Bohumil Staša je ostatně skálopevně přesvědčen o tom, že Karel Abraham ještě neřekl v mistrovství světa poslední slovo a že získá v šampionátu královské kubatury MotoGP brzy jedno pódiové umístění.

Velmi zajímavě hovořil i další z hostů - majitel Automotodromu Karel Abraham sr.: Z jeho vyřčených myšlenek během včerejšího večera stojí za povšimnutí to, že se šampionát Grand Prix brzy rozšíří až na 22 závodních víkendů ročně.

A pro české motocyklové fanoušky jedna skvělá zpráva: Pokud se nestane nic nepředvídaného, tak by měla Dorna prodloužit smlouvu s promotérem brněnského závodu Grand Prix o dalších 5 let, tedy do roku 2025, neboť jak hejtman, tak současná primátorka brněnský motocyklový závod hodně podporují.

Brněnský okruh patří mezi jezdci ke čtyřem nejoblíbenějším na světě, dále zde jsou australský Phillip Island, italské Mugello a nizozemský Assen. Proto má CEO Dorny Carmelo Ezpeleta obrovský zájem, aby se v Brně i nadále jezdilo. Rovněž potvrdil, že tomu nebylo zas tak moc daleko, aby jeho tým AB Motoracing znovu závodil s Abajou v MotoGP (bylo to na začátku sezóny 2018, když bylo oznámeno, že tým Aspar v šampionátu končí), ale nakonec padlo jiné rozhodnutí a sice závodění v cizí závodní stáji.

Jinak brněnský Masarykův okruh se stále buduje a roční investice jdou do desítek milionů korun, ačkoliv navenek to normální fanoušek ani nezaregistruje.

abaja mecheche 5 abaja mecheche 6 abaja mecheche 7

Dalším hostem byl Ivo Kaštan, průkopník české motocyklové účasti na slavné „Rallye Dakar“ a samozřejmě i jeho zážitky nadchly všechny přítomné, včetně představení jeho originální dakarské motorky Yamaha-Gauloises, s kterou tehdy vyhrál kubaturu do 460 ccm.

Foto: Tomáš Gescheidt



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama