Reklama

Vespa GTS 125 i-get a 300 hpe 2019: v pěti různých verzích Hlavní obrázek k článku: Vespa GTS 125 i-get a 300 hpe 2019: v pěti různých verzích

Designově i technicky modernizovaná vlajková loď značky Vespa k vám přijíždí s novým motorem, který je výkonnější, ale zároveň s nižší spotřebou než měl jeho předchůdcem. Nový model bude vybaven barevnou TFT přístrojovkou a integrovaným navigačním systémem.

Modelová řada Vespa GTS nyní zahrnuje pět verzí: Vespa GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS SuperSport a zcela novou, technicky zaměřenou variantu Vespa GTS SuperTech s barevným displejem TFT, který maximalizuje konektivitu s chytrým telefonem prostřednictvím systému VESPA MIA. K dispozici jsou motory s dvěma zdvihovými objemy. Již důvěrně známý a oceňovaný jednoválec 125 i-get je nyní doplněn novým motorem 300 hpe (High Performance Engine). Historicky nejvýkonnější motor ve skútrech značky Vespa poskytuje nejvyšší výkon více než 23 k.

1 02 Vespa GTS1 03 Vespa GTS Touring1 01 Vespa GTS

Nový model Vespa GTS se od předchozích verzí zřetelně odlišuje mnoha úpravami designu, ale zároveň zůstaly zachovány jeho osobité znaky. Přední světlomet a zadní svítilna nyní využívají techniku LED. Přední část je vybavena nově navrženým štítem, jehož prostřední plocha nese nezaměnitelný kryt houkačky, který je prodloužený a opatřený třemi ozdobnými prvky. Rovněž nové jsou tvary řídítek, chromované logo na předním blatníku, zpětná zrcátka a ochranné mřížky po stranách štítu, charakterizované zcela novým voštinovým motivem. Verze poháněné motorem 300 hpe se navíc odlišují novými kryty klikového hřídele a tlumiče výfuku.

Lepší komfort během jízdy vám nabídne nové sedlo, toho bylo dosaženo upravenou ergonomií a použitím nových materiálů pro polštáře sedacích ploch a čalounění. Velká odkládací schránka pod sedlem maximálně využívá disponibilní prostor, takže do ní lze odložit dvě otevřené přilby a pár drobností. Vespa GTS kromě toho disponuje ještě jednou odkládací schránkou, v níž je umístěn vstup USB, využitelný k praktickému nabíjení nejen mobilního telefonu.

1 08 Vespa GTS SuperTech1 10 Vespa GTS SuperTech1 09 Vespa GTS SuperTech

Nová Vespa GTS se může pochlubit nejnovější verzí kapalinou chlazeného jednoválce se zdvihovým objemem 300 ccm a elektronicky řízeným vstřikováním. Nejvyšší výkon je 17,5 kW (23,8 k) při 8250 1/min, což v porovnání s předchozí verzí představuje nárůst o 12 %. O 18 % se zvýšil maximální točivý moment, který je nyní 26 Nm při 5250 1/min. Navzdory uvedeným vylepšením se výrazně snížila spotřeba paliva, a to z 3,4 na 3,2 l/100 km. Jedná se o historicky nejvýkonnější motor pohánějící skútr Vespa.

Převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT) má nový řemen, novou geometrii a nové materiály. Nový kryt převodovky je opatřen zvukově izolačním materiálem, který pohlcuje mechanický hluk. K nižší hlučnosti přispívá rovněž nová a tužší konstrukce spojky.

1 04 Vespa GTS Super1 05 Vespa GTS Super

Všechny verze nové modelové řady Vespa GTS jsou nabízeny také s motorem 125 i-get s kapalinovým chlazením, elektronicky řízeným vstřikováním a čtyřventilovým rozvodem. Motory řady i-get se vyznačují použitím systému Start & Stop, tento systém nahrazuje tradiční spouštěč bezkartáčovým elektromotorem, uloženým přímo na klikovém hřídeli. Toto řešení má mnoho výhod, mezi něž patří tišší spouštění motoru, nižší hmotnost, vyšší spolehlivost a nižší spotřeba paliva. Systém Piaggio Start & Stop automaticky vypne motor 3 až 7 sekund po zastavení skútru (v závislosti na tom, zda již motor dosáhl optimální provozní teploty či nikoli). K okamžitému opětovnému spuštění motoru stačí malé otočení rukojeti plynu. Motor 125 i-get dosahuje nejvyššího výkonu 9 kW při 8250 1/min, hodnota nejvyššího točivého momentu je 11,1 Nm při 6750 1/min.

Ocelový podvozek spolu s 12palcovými koly zajišťuje dobrou ovladatelnost, kterou ocení i málo zkušení jezdci. Kromě ABS je také vybaven protiprokluzovým systémem ASR. Pomocí Bluetooth můžete telefon připojit ke skútru a k jeho konektivitě VESPA MIA. Na TFT displeji tak budete vidět veškerá upozornění o příchozích hovorech a zprávách, nebo si pouštět vaši oblíbenou muziku. Displej slouží také funkcím navigačního systému, který šipkami a piktogramy ukazuje jezdci cestu po trase, kterou si předem nastavil v aplikaci Vespa. Systém VESPA MIA je dodávaný standardně pro verzi Vespa GTS SuperTech, na přání však může být k dispozici i pro ostatní verze modelové řady Vespa GTS.

1 06 Vespa GTS SuperSport1 07 Vespa GTS SuperSport



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama