Reklama

Sen o elektrickém Praseti je minulostí, Čezeta je v insolvenci Hlavní obrázek k článku: Sen o elektrickém Praseti je minulostí, Čezeta je v insolvenci

V šedesátých letech patřila Čezeta s lidovou přezdívkou Prase k legendárním motocyklům a možná to inspirovalo Neila Eamonna Smithe k nápadu, že by se mohla líbit i dnešním zákazníkům. Ani ne tak elektrický pohon, jako vysoká pořizovací cena zřejmě stojí za neúspěchem tohoto znovuzrození.

Do legendy a jejího typického designu se Angličan Neil Eamonn Smith zamiloval na první pohled a v roce 2013 tak vzniká firma Čezeta Motors s.r.o. O rok později už jsme mohli spatřit první prototyp, které byl zcela nečekaně poháněn elektromotorem. Plánovali, že první skútry opustí prostory továrny v roce 2015. Bohužel se situace nevyvíjela tak snadno, jak si majitelé představovali. Zjistili, že do původního rámu nebude možné usadit elektromotor, potíže měli s homologací a nakonec museli celou výrobu přesunout do nových prostor.

1 cezeta 506 (11)1 cezeta 506 (12)1 cezeta 506 (13)

Skutečná výroba Prasete tak začíná až o tři roky později a na trh se dostává pod jménem Čezeta 506. Plány s jeho prodejem byly velkolepé, bohužel náklady na výrobu a vývoj také. Podařilo se vyrobit přes šedesát motocyklů, které se překvapivě prodávali i do zahraničí, ale ani zdaleka nedosahovali na představu o prodeji tisícovky kusů. Není se čemu divit, vždyť cena přesahovala částku 300 tisíc korun a to za skútr dá opravdu jen málokdo.

1 cezeta 506 (7)1 cezeta 506 (6)1 cezeta 506 (9)

Vloni na podzim se poprvé objevila informace o tom, že majitel hledá někoho, kdo by od něj jeho projekt koupil a to včetně nového připraveného modelu Čezeta 506, který by se měl prodávat za poloviční cenu. Bohužel toto nadšení pro legendu nikoho moc nenadchlo a tak se na doporučení právního zástupce podal 20. ledna letošního roku insolvenční návrh na Čezeta Motors s.r.o. Určitě je to velká škoda, ale asi ne vždy se sny o navrácení legendy mohou splnit, ale třeba jednou....

Zdroj: Čezeta



Login Přihlásit Registrace ›