Reklama

Honda Forza 300 2018: skútr s kontrolou trakce

Honda před pár dny představila inovovanou verzi svého skútru Forza 300. Dala mu sportovnější kabát a dovybavila slušnou výbavou jako je elektricky nastavitelný štít nebo bezklíčové zapalování a pro větší bezpečnost získal systém nastavitelné kontroly trakce.

Před 18 lety představila Honda světu svůj první skútr Forza a díky jeho živelnosti a velkému prostoru pod sedlem, si získal srdce nejednoho Evropana. Když jsme testovali jeho menšího sourozence Forza 125 ABS líbila se nám jeho univerzálnost a také komfort, který tento skútr nabízí. S každou novou generací dostal do vínku novou technologickou vymoženost, ať už to byla elektronicky řízená převodovka, systém Smart key s ochranou proti krádeži, ABS nebo zvětšený podsedlový prostor, který pojme dvě integrální helmy. Samozřejmostí je také přední uzamykatelná přihrádka s 12V zásuvkou.

1 Honda Forza 300 2018 (1)1 Honda Forza 300 2018 (2)1 Honda Forza 300 2018 (24)

Letošní novinka Forza 300 jde ve stopách slabšího sourozence Forza 125 a také je menší, lehčí a ve sportovním stylu s ostřejšími rysy s LED světlomety. Rozvor a délka se zmenšily, stroj je také užší, sedlo je však kvůli lepšímu výhledu umístěno výše. I přes větší zadní kolo je nový model o 12 kg lehčí, zejména díky inovovanému podvozku a upravenému rámu, což zlepšuje jeho akceleraci, zvyšuje maximální rychlost a snižuje spotřebu paliva. Jeho hmotnost je tak nyní 182 kilogramů. Nový elektricky plynule nastavitelný štít o 140 mm zajišťuje maximální ochranu před větrem při vysokých rychlostech.

1 Honda Forza 300 2018 (9)1 Honda Forza 300 2018 (10)1 Honda Forza 300 2018 (11)

Skútr je poháněn kapalinou chlazeným jednoválcem o zdvihovém objemu 279 ccm, který je totožným agregátem i pro skútr Honda SH300i. Motor disponuje maximálním výkonem 18,5 kW při 7 000 1/min a točivým momentem 27,2 Nm při 5 750 1/min. Jeho maximální rychlost je 129 km/h. Palivová nádrž pojme 11,5 litru, což s výrobcem udávanou spotřebou 3,2 l/100 km umožňuje dojezd přes 350 kilometrů.

1 Honda Forza 300 2018 (12)1 Honda Forza 300 2018 (13)1 Honda Forza 300 2018 (15)

Významným novým prvkem výbavy u modelu Forza 300 je systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) – toto je poprvé, kdy je tento systém u skútru značky Honda použit. HSTC detekuje rozdíl mezi otáčkami předního a zadního kola, vypočítává případný prokluz a na základě těchto údajů upraví pomocí vstřikování točivý moment motoru tak, aby se obnovila trakce zadního kola. Systém HSTC lze zapnout nebo vypnout spínačem na levé rukojeti.

1 Honda Forza 300 2018 (16)1 Honda Forza 300 2018 (14)1 Honda Forza 300 2018 (17)1 Honda Forza 300 2018 (18)

Podvozek je řešen robustní 33mm teleskopickou vidlicí doplněnou dvěma zadními tlumiči se sedmiúrovňovým nastavením předpětí, jež jsou spojeny s jednodílným hliníkovým kyvným ramenem. Přední kolo je opatřeno jedním brzdovým kotoučem o průměru 256 mm, kterému sekunduje 240mm kotouč na zadním kole. Pro lepší kontrolu při brzdění na kluzkém povrchu je stroj vybaven dvoukanálovým systémem ABS. 15palcové přední kolo z hliníkové slitiny je obuto do pneumatiky o rozměru 120/70-15, zatímco 14palcové zadní kolo (o 1 palec větší průměr než u předchozího modelu) je obuto do pneumatiky o rozměru 140/70-14.

1 Honda Forza 300 2018 (19)1 Honda Forza 300 2018 (20)1 Honda Forza 300 2018 (21)

K novince je také možno dokoupit velké množství originálního příslušenství, jako jsou vyhřívané rukojeti nebo horní 45 litrový kufr s bezklíčovým ovládáním. Na výběr budete mít ze čtyřech barevných provedení: modrá metalíza „Crescent Blue Metallic“, černá perleťová „Pearl Nightstar Black“, matná šedá metalíza „Matt Cynos Grey Metallic“ a matná bílá perleťová „Matt Pearl Cool White“.

1 Honda Forza 300 2018 (25)1 Honda Forza 300 2018 (3)1 Honda Forza 300 2018 (4)1 Honda Forza 300 2018 (5)1 Honda Forza 300 2018 (6)1 Honda Forza 300 2018 (7)1 Honda Forza 300 2018 (8)1 Honda Forza 300 2018 (22)1 Honda Forza 300 2018 (23)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama