Honda CUV e: 2025: elektrický skútr
- Publikovno: včera
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Elektrický skútr CUV e: rozšiřuje nabídku elektrických vozidel značky Honda o motocykl s dojezdem až 70 kilometrů. K pohonu motoru E-Drive slouží dvojice akumulátorů, které do 100% nabijete za 6 hodin. Motocykl má navíc funkce asistence při couvání a pokud jej propojíte s vaším chytrým telefonem, po městě rozhodně oceníte navigaci.
První vlaštovkou mezi elektrickými skútry u Hondy byl model EM1 e:, malý elektrický skútr, který jsme si v naší redakci také otestovali. Jeho nedostatkem však byl velmi malý dojezd. Toto by však měla vyřešit novinka CUV e:, která se svojí maximální rychlostí a akcelerací vyrovná skútrům se spalovacím motorem o zdvihovém objemu 125 ccm.
Na první pohled byste ani nepoznali, že se jedná o čistě elektrické vozidlo. Je pohodlný, má moderní design, rovnou podlahu a díky svým štíhlým tvarům se s ním snadno propletete mezi stojícími vozy před křižovatkou. Veškeré osvětlení tvoří LED diody. V přední kapotáži se nachází malá vnitřní kapsa o objemu 0,7 l, pod sedlem pak menší schránka na oblečení do deště a USB-C nabíjecí zásuvka. Informace se zobrazují na pětipalcovém TFT displeji u základní verze, vybavenější varianta Connected má sedmipalcový TFT displej s plnou konektivitou RoadSync Duo, díky které tak můžete využít řadu funkcí včetně navigace. Veškeré ovládání motocyklu je bezklíčové.
Pohonnou jednotkou jsou dva vyměnitelné 50,3V/1,3kW akumulátory Honda Mobile Power Pack e:, jež dodávají energii bočnímu motoru E-Drive o výkonu 6 kW a maximálním točivým momentem 22 Nm. Jeho maximální rychlost je 83 km/h a dojezd přes 70 km. Na výběr máte ze třech jízdních režimů, Sport, Standard a Econ, jejich zvolení má samozřejmě dopad nejen na výkon motoru, ale také na dojezdovou vzdálenost. Pro snadnější manipulaci je skútr vybaven asistentem při couvání.
Dvě lithium-iontové baterie jsou vyjímatelné, můžete je tak buď vyměnit za plně nabité nebo pohodlně nabít doma nebo v kanceláři. Nabíječka je připojena k domácí síti a produkuje maximální výkon 270 W, je vybavena ventilátorem, který zajišťuje její chlazení. Stav nabíjení můžete sledovat na LED kontrolce se čtyřmi indikátory. Doba potřebná pro plné nabití jednoho prázdného akumulátoru činí přibližně šest hodin; k nabití z 25 % na 75 % postačují necelé tři hodiny.
Podvozek je tvořen ocelovým rámem se spodním nosníkem, přední 26 mm teleskopickou vidlicí, centrálním zadním tlumičem a koly o rozměru 12 palců. O dostatek brzdného výkonu se stará kombinace 190 mm přední kotoučové brzdy s jednopístkem a zadní bubnové brzdy. Jsou spolu propojeny kombinovaným brzdovým systémem CBS, při sešlápnutí zadní brzdy přenáší brzdnou sílu i na přední brzdový třmen.
Součástí výbavy je také zadní nosič a madla pro spolujezdce. Sedlo je ve výšce 760 mm, světlá výška má hodnotu 145 mm a provozní hmotnost skútru činí 120 kilogramů. Dokoupit si můžete vrchní kufry, plexi štít a chrániče řídítek. Na výběr máte ze třech barevných variant, perleťově bílé, matné černé metalíze a stříbrné metalíze. Cena zatím nebyla zveřejněna.
Zdroj: Honda Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: včera
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Honda CUV e: 2025: elektrický skútr
- 17.12.2024 - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12.2024 - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 26.8.2024 - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 15.5.2024 - Oruga Unitrack: první elektrický monotrack
- 2.2.2024 - Motosalon 2024 Brno: čtyři haly plné zážitků