Reklama

Nová dvouspojková převodovka od Hondy

Japonská Honda oznámila, že vyvinula dvouspojkovou převodovku, která nalezne uplatnění v další generaci modelu VFR a dále se objeví ve sportovních modelech s velkým zdvihovým objemem. Pro představu přinášíme i podrobné prezentační video.

První dvouspojková převodovka pro motocykly na světě má lehkou a kompaktní konstrukci, která umožňuje její spojení se stávajícími motory bez zásadních úprav. Dále nová převodovka nabízí přesnou kontrolu při zrychlování, kterou jezdci požadují, a to díky technologii elektronického řízení, která pomáhá zajistit hladké a plynulé řazení. Aby byla převodovka schopna reagovat na požadavky jezdců v mnoha různých situacích, nabízí tři provozní režimy - dva plně automatické (režim D pro běžný provoz a režim S pro sportovní jízdu) a 6-rychlostní manuální režim, který poskytuje stejný pocit z řazení, jako manuální převodovka. Společnost Honda plánuje zařazení nové převodovky do nabídky u dalších velkoobjemových motocyklů, zejména pak u sportovních modelů určených pro tradiční velké motocyklové trhy.

Toto převodné ústrojí je vybaveno dvěma spojkami, které jsou nezávisle určeny pro řazení lichých (1., 3., 5.) a sudých (2., 4., 6.), rychlostních stupňů, přičemž obě pracují při řazení střídavě. Například při řazení z 1. na 2. rychlostní stupeň počítač rozpozná nutnost zařazení a zařadí 2. rychlostní stupeň, přičemž uvolní spojku se zařazeným 1. rychlostním stupněm a současně spojí spojku s 2. rychlostním stupněm, čímž je dosaženo plynulého přeřazení. Přestože některé stávající dvouspojkové převodovky se vyznačují velkými rozměry, nový systém využívá originálních technologií, jako je například dvojitý hnací hřídel, inovativní konstrukce souosých spojek, či soustředění hydraulických okruhů pod kryt motoru – všechna tato řešení přispívají ke kompaktním rozměrům zařízení. Kompaktní rozměry a nízká hmotnost jsou rovněž výsledkem použití jednoduchého mechanismu řazení vycházejícího z principu konvenčního motocyklového řadicího bubnu. Optimalizované časování řazení přispívá ke snížení spotřeby paliva, která je shodná nebo nižší než u strojů s plně manuální převodovkou, takže dvouspojková jednotka nabízí nejen sportovní jízdní vlastnosti, ale je také ohleduplnější k životnímu prostředí.

Nová dvouspojková převodovka nabízí jezdcům sportovní jízdní vlastnosti v kombinaci se snadnou obsluhou a vynikající účinností přenosu síly, jež zajišťuje spotřebu paliva srovnatelnou nebo nižší než u konvenční manuální převodovky. Nový velkoobjemový sportovní motocykl VFR vybavený touto novou převodovkou bude na evropský a severoamerický trh uveden v roce 2010, zatímco v Japonsku bude prodej zahájen později.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama