Reklama

Letem motocyklovým světem: PF 2011

Svět motocyklů je opravdu pestrý, a lidé kolem nich jsou ještě pestřejší. Pro někoho je to láska na celý život, pro jiného příležitostná milenka a někdo občas jen tak přivoní. Ve všech případech ale v každém zůstane trvale jedna stopa zajímavých zážitků a adrenalinu.

Pojďme se s koncem roku 2010 podívat na pár střípků z celého světa, jejichž aktéry jsou především lidé, kterým už od narození koluje v žilách krev s faktorem „M“.

Myslíte si, že mezi největší motocykly patří Honda Gold Wing, nebo BMW K1600? Pokud pomineme sériovou výrobu tak v čele jednoznačně stojí Monster motorbike od Ray Baumanna. Kdo ještě nevěřícně kroutí hlavou, tak stačí uvést základní technické údaje, výška v „kohoutku“ tři metry, délka devět metrů a hmotnost tohoto drobečka čítá přibližně 14 tun, což je shodná cifra s váhou dvoupatrového autobusu. Rozhýbat tyto tuny hmoty dokáže vznětový motor DetroitDiesel ve spolupráci automatickou šestistupňovou převodovkou. Pro případné „tunery“ doplňuji ještě původ kol a pneumatik, o které jistě rychle přišlo rypadlo značky Caterpillar. Stavba tohoto monstra mezi motocykly trvala skoro tři roky a první své metry odjel v australském Perthu. Pro jaký účel byl Monster postaven, to určitě snadno poznáte z přiloženého videa. Homologace pro běžný provoz se asi nedočká, i když v našem současném provozu by vám Monster zřejmě při jízdě navodil pocit jistoty a bezpečí.

Další parta nemá v plánu tvořit pomocí motocyklu destrukci čehokoliv, ale jejich prioritou je ovládnout rychlost, vytvořit nejrychlejší motocykl na naší planetě. Podívejte se, jak se to těmto borcům podařilo uskutečnit v září roku 2009 a kde jinde, než na solné pláni v Bonneville. Jejich BUB Seven Streamliner měl dobrou kondici a výsledkem byla oficiální průměrná rychlost 367,382 mil/h, což je v přepočtu 591,244 km/h.

A ani v roce 2011 nezapomínejte na své zvířecí miláčky, i oni si totiž dovedou jízdu na motocyklu vychutnat! Poznámka pro ochránce zvířat, pes v této video ukázce nebyl přemlouván pomocí různých pamlsků a sám dobrovolně souhlasil s jízdou, což je patrné z jeho nadšeného štěkotu…

A borec na konec? Trocha tajemna neuškodí. Vrátíme se domů a představujeme vám pravou českou domácí přestavbu. Vlastně se nejedná přestavbu, ale o kompletní stavbu. Vše necháme na vašich úvahách a představách. Určitě se nejedná o uhlazený a jemný koncept, což sám majitel a stavitel alias „Temný jezdec“ v jedné osobě, může stoprocentně potvrdit. Pro srovnání jsme zveřejnili i kontrast s letošní sériovou „přestavbou“ Honda VT1300CX, klidně můžete po večerech hledat 101 rozdílů (viz fotogalerie). Nás by ale zajímalo, zda poznáte, co bylo použito jako pohonná jednotka a tím i základ této jednostopé perličky? Můžete psát do komentářů a jako odměnu vám můžeme zprostředkovat kontakt s „Temným jezdcem“.

Motoforum a jeho redakce Vám přeje hodně šťastných kilometrů v roce 2011 a ať vždy dojedete bez problémů do cíle!

stavba:Temný jezdec TJTJTJ



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama