Reklama

Kawasaki 1400 GTR: ještě lepší cesťák

Moderní elektronické systémy se pomalu, ale jistě stávají nedílnou součástí čím dál více motocyklů. Výjimkou není ani Kawasaki 1400 GTR vybavená ABS, jenž nově obsahuje i kontrolu trakce.

Japonská Kawasaki totiž vyslyšela doporučení svých zákazníků a výsledkem je, že druhá generace systému ABS byla doplněna o posilu jménem kontrola trakce. Samotná kapotáž novinky, která se na trhu objeví na jaře, byla mírně přepracována z důvodu lepšího rozptylu tepla od motoru. Čelní štít byl dále prodloužen, rukojeti řidítek disponují vyhříváním, odkladové plochy jsou větší a palubní počítač je nyní možné kontrolovat pomocí ovládacích prvků umístěných na řídítkách.

Podvozek inovované Kawasaki 1400 GTR zůstává nezměněn, ale zavěšení a tlumiče jsou jiné, protože lépe fungují s novým ABS. Stroj je pak na silnici mnohem stabilnější a jistější nejen ve vysokých rychlostech. I tak ale platí, že hmotnost 304 kilogramů o sobě dává občas znát. Novinka nazvaná K-ACT, neboli kombinovaný brzdový systém s ABS, funguje velmi dobře a plně naložený stroj velmi účinně zastaví. Samotné zastavení zajistí brzdové kotouče s průměrem 310 mm na předním a 240 mm na zadním kole. Společně s kontrolou trakce umožní zákazníkům jezdit s větší důvěrou na mokrém a kluzkém povrchu.

Pohon Kawasaki 1400 GTR zajišťuje čtyřválec o objemu 1352 ccm, který produkuje výkon 155 koní a 136 N.m točivého momentu. Práce agregátu je nyní bez vibrací a přenos výkonu na silnici je daleko hladší a konzistentní. Pro zákazníky, kteří šetří i při jízdě na jednostopém stroji, je připraven Eco režim. Ten umožní dosáhnout až o 10% nižší spotřeby paliva. Nová Kawasaki GTR 1400 se bude prodávat za cenu kolem 17 000 eur.

kawasaki_1400GTR_2009_02kawasaki_1400GTR_2009_04kawasaki_1400GTR_2009_01



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama