F.B Mondial Pagani 1948: Sport classic Hlavní obrázek k článku: F.B Mondial Pagani 1948: Sport classic

O tom, že to dva společníci, Cesare Galli a Pier Luigi Boselli, myslí se znovuoživenou značkou F.B Mondial vážně, nás přesvědčil další model z kategorie klasických sportovních retro motocyklů. Novinka Pagani 1948 bude nabízena ve dvou variantách.

Café racer má nejen atraktivní jméno, ale i samotný design. Nenechte se však zmást jménem Pagani, se kterým snadno nabudete dojmu, že je to pocta sportovnímu vozu stejného jména, jméno totiž dostal podle italského motocyklového jezdce Nello Pagani, který na stroji značky Mondial získal v roce 1949 první titul mistra světa ve třídě do 125 ccm.

2 Pagani 1948 Mondial (2)2 Pagani 1948 Mondial (3)2 Pagani 1948 Mondial (6)

Novinka Pagani 1948 směle doplní nabídku výrobce, která už pár pěkných kousků ve svém portfoliu má. Mezi nejznámější rozhodně patří HPS 125i a HPS 300i ABS a s nimi má společný nejen rám, ale i motory. Pagani 1948 tak bude poháněna kapalinou chlazeným jednoválcem o zdvihovém objemu 124,2 ccm. Jeho výkon je 15 k (11kW) při 9750 1/min. Druhý nabízený agregát má zdvihový objem 249 ccm a výkon 25 k (18,5 kW) při 9000 1/min.

2 Pagani 1948 Mondial (9)2 Pagani 1948 Mondial (1)2 Pagani 1948 Mondial (10)

Suchá hmotnost slabšího stroje je 130 kilogramů, silnější sourozenec má o pět kilogramů více. Sedlo je ve výšce 775 mm a obuto bude na sedmnáctipalcových kolech. Pagani 1948 bude brzděno kotoučovými brzdami, vpředu je jeden 280 mm s čtyřpístkem, vzadu je také jednokotouč o průměru 220 mm brzděn jednopístkem. Podvozek je řešen přední USD vidlicí a vzadu párem tlumičů. Do prodeje by se měla dostat v průběhu letošního roku, cenu zatím výrobce nezveřejnil.

2 Pagani 1948 Mondial (4)2 Pagani 1948 Mondial (5)2 Pagani 1948 Mondial (7)2 Pagani 1948 Mondial (8)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama