Reklama

Bridgestone Battlax Hypersport S22: pro supersporty Hlavní obrázek k článku: Bridgestone Battlax Hypersport S22: pro supersporty

Bridgestone zapracoval ještě více na své vrcholné řadě pneumatik Battlax, abyste mohli dosáhnout excelentních výkonů i na mokru, ale při zachování stejné adheze na suchu. Budete tak moci maximálně užívat výkony svého silničního motocyklu.

Vývojáři se ve zvláštní míře zaměřili také na vnímání kontaktu s vozovkou a průjezd zatáčkou. „Pneumatiku S22 jsme vyvinuli v souladu s potřebami a požadavky jezdců hypersportovních motocyků,“ vysvětluje Nico Thuy, vedoucí evropské divize motocyklových pneumatik ve společnosti Bridgestone EMEA. „S tak snadnou ovladatelností, a ještě intenzivnější zpětnou vazbou, zejména při průjezdu zatáčkou, budou mít jezdci na hypersportovních motocyklech maximální jistotu při dosahování ještě vyšší úrovně výkonů.“

1 Bridgestone Battlax Hypersport S22 (1)1 Bridgestone Battlax Hypersport S22 (2)

Výsledky testů dokládají vylepšení ve všech ohledech. Na suchém povrchu umožňuje nová pneumatika o 15 % rychlejší průjezdy zatáčkami. Celkové časy na kolo jsou o 1,2 % rychlejší na suchu a o 5 % rychlejší na mokru.

Bridgestone zkonstruoval pneumatiku s různým složením směsi v jednotlivých částech běhounu. Prostřední část je tvořena tvrdší směsí, oblasti důležité pro trakci jsou měkčí a okraje mají dokonce ještě měkčí směs, která optimalizuje vlastnosti pneumatiky z hlediska adheze a průjezdu zatáčkami. Tato originální kombinace směsí používá optimalizovanou kaučukovou směs v oblastech dezénu, které jsou zásadní pro trakci. Směs v centrální části dezénu obsahuje o 25 % více drobných molekul siliky, které zlepšují kontakt s povrchem vozovky. Navzdory enormním zlepšením provozních vlastností nebylo nutné přijímat žádné kompromisy z hlediska životnosti ani u přední, ani u zadní pneumatiky.

Kombinace směsí je dokonale sladěna s dezénem pneumatiky, zejména na okrajích styčné plochy, a to především ve dvou aspektech, aby došlo ke zvýšení adheze a minimalizaci prokluzu. Neuvěřitelné 5% zlepšení na mokru umožnila vylepšení dezénu, díky nimž je účinněji odváděna voda ze stopy a která posouvají ještě výš limity ovladatelnosti. Dalším pozitivním faktorem je zvýšení podílu drážek v ramenní oblasti pneumatiky.

1 Bridgestone Battlax Hypersport S22 (3)1 Bridgestone Battlax Hypersport S22 (4)

Optimalizace umístění a uspořádání drážek zajišťuje, aby síly působící na pneumatiku umožňovaly dosahovat nejvyšších výkonů při průjezdu zatáčkami i na rovinkách, a to na mokru i suchu. Další změny dezénu pozitivně přispěly ke snadné ovladatelnosti a intenzivní zpětné vazbě.

Bridgestone využil také své nejmodernější konstrukce bezešvého ocelového nárazníku MSB (Mono-Spiral Belt) a vysokotažného pogumovaného kordu HTPC (High Tensile Penetration Cord), které jezdci poskytují snadnou ovladatelnost a pocit jistoty a stability pneumatiky ve vysokých rychlostech. Dalším opatřením jsou prostorově výrazně tvarované hrany drážek v dezénu přední pneumatiky. Jedná se o zásadní prvek pro optimalizaci tuhosti pneumatiky. Výsledkem je zdokonalená pneumatika, poskytující nejvyšší úroveň provozních vlastností ve všech oblastech.

Nové pneumatiky Battlax Hypersport S22 jsou dodávány v širokém sortimentu rozměrů od ledna 2019. Další rozměry budou uvedeny na trh v lednu 2020.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama