Ethec: elektrický motocykl s pohonem obou kol
- Publikovno: 22.6.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Věřili byste, že tahle na první pohled atraktivní kráska, je dílem studentů? Elektrický motocykl Ethec je školním projektem několika studentů ze švýcarské univerzity v Curychu.
Studenti mají každý rok v rámci projektu ETH Zürich vyvíjet jakýkoliv produkt a to od jeho prvního návrhu, až po konečný design, technologické zpracování, výrobu, ale také až po samotný marketing. Spolupracují se svými profesory, sponzory, ale také s jednotlivými výrobci. Na projektu elektromotocyklu Ethec spolupracovalo celkem 13 strojních inženýrů, jeden elektroinženýr a dva průmysloví návrháři.
Musí se tedy nechat, že je motocykl velmi zajímavý a to nejen svým vzhledem, ale i technologickým zpracováním. Studenti totiž nepoužili zaběhlý systém, který používají ostatní výrobci elektromotocyklů. Neuložili elektromotor do rámu, jak byste asi očekávali, ale použili rovnou dva motory o výkonu 22 kW usazené v kolech. Ethec je tak unikátním motocyklem s pohonem obou kol. Maximální výkon je až 50 kW.
Přední motor navíc rekuperuje energii od předních brzd, neboť je dokázáno, že 75% energie vzniklé při brzdění pochází u motocyklu právě od předního kola. K rekuperaci dochází okamžitě po stisknutí brzdové páčky. Energie se ukládá do lithium-iontové baterie se dvěma moduly o kapacitě 15 kWh, která je rozdělená do 1260 článků. Aby zachovali co nejmenší ztráty, chladí baterii pomocí speciálního termoelektrického chladícího systému. Tím také prodlouží její životnost. Dojezd na plně nabitou baterii by měl být kolem 400 kilometrů. Za jednu hodinu však baterii opět dobijete na plnou kapacitu a můžete v krasojízdě pokračovat dál. To zní opravdu velmi zajímavě.
Motocykl využívá bezklíčový systém a tak pokud se budete chtít jet projet, stačí mít klíč v kapse, pak už jen zmáčknout tlačítko Start a můžete vyrazit. Veškeré informace se vám promítají na sedmipalcový dotykový displej. Můžete tak sledovat nejen informace o jízdě, ale také třeba navigaci.
Při návrhu motocyklu studenti ponechali motocyklu retro tvary, a tak se tu můžete setkat s imitací palivové nádrže ve stylu šedesátých let, na níž ladně navazuje vykrojené úzké sedlo. Nechali rovněž vyniknout trubkový rám, ovšem siluetu motocyklu ponechali štíhlou a spíše sportovněji zaměřenou. U zadního kola je dominantou pár tlumičů, odpružené je rovněž i přední kolo. Zajímavě vypadá rovněž řešení předního a zadního osvětlení motocyklu. Ethec je plně funkční stroj a aktuálně se o jeho výrobě neuvažuje, ačkoliv kdo ví, nevypadá totiž vůbec marně, naopak, mohl by to být velmi zajímavý a konkurenceschopný elektromotocykl.
Tentokrát vám doporučíme sledovat všechna videa, protože ty prostě nemají chybu, jsou dotažené k absolutní dokonalosti.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.6.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test MotoGP v Misanu
- dnes - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- dnes - Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty
- včera - Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa
- včera - Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač
- včera - V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda
Další z rubriky
- dnes - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- 11.9. - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje