Triumph Thruxton TFC: ručně stavěná limitovaná edice
- Publikovno: 24.1.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Thruxton R je vlajkovou lodí anglického výrobce, model s klasickým vzhledem a silným motorem. V úpravě TFC z něj však udělali ještě dokonalejší stroj, karbonová kapotáž, upravený motor, laděné titanové koncovky Vance & Hines, podvozek od Öhlinsu a pozor, bude jich vyrobeno jen 750 kusů.
Zkratka TFC znamená Triumph Factory Custom, jedná se o nově vzniklé oddělení, které se zabývá továrními úpravami svých modelů. Většina majitelů motocyklů Triumph si nechává své stroje upravit, dolaďují je různými doplňky, kterých je v katalogu příslušenství nepřeberné množství. To inspirovalo majitele k rozhodnutí, že by vůbec nebylo od věci mít svoje vlastní oddělení, které zákazníkům postaví motocykl na míru, ale ne jen tak ledajaké. TFC budou stavět modely ručně, za použití nejlepších dostupných součástek, odlehčených materiálů, s vyladěným motorem a dodají jim ještě větší atraktivitu poupravením stávajícího designu. Navíc tím, že tyto úpravy budou probíhat přímo v továrně Triumphu, nepřichází zákazník o záruku.
O tom, že to myslí vážně nás přesvědčil první model z této dílny, Triumph Thruxton R. Už na první pohled vás zaujmou atraktivní laděné koncovky výfuku Vance & Hines vyrobené z titanu, které skvěle podtrhují přední aerodynamicky tvarovanou karbonovou kapotáž s dominantním kulatým LED světlometem a matným větrným štítkem. Malý zadní blatníček navazuje na oblou karbonovou krovku a je zároveň držákem pro drobné zadní světlo a registrační značku. Černá barva je jemně doplněná ručně malovanými zlatými linkami a nechybí ani na koženém sedle, prošívaném zlatou nití.
Pohráli si i s takovými detaily, jako jsou frézované brýle nebo zrcátka s broušeným niklem. Každý motocykl bude mít na sobě připevněnou destičku s vyraženým pořadovým číslem a s průvodním certifikátem potvrzující pravost motocyklu, navíc podepsaným generálním ředitelem Triumphu, Nickem Bloorem.
Kromě designových úprav si pohráli i s dvanáctistovkou T120, která celý tento kolos hbitě pohání vpřed. Dodali mu nové písty s vyšší kompresí, novou vačku a lehčí klikovou hřídel, díky těmto úpravám se jim podařilo posílat na zadní kolo přes zlatý sekundární řetěz o 10 koní více výkonu, tedy 107 koní a maximální kroutící moment je 115 Nm při 4500 1/min. Úpravou prošla rovněž spojka a alternátor, vačková víka jsou vyrobena ze slitiny magnézia. Motor je tak oproti originálu lehčí a spolu s lehčí baterií a díly z karbonu a hliníku se podařilo snížit celkovou hmotnost motocyklu o 5 kilogramů na hodnotu 198 kg suché váhy. Změna se dotkla také třech jízdních režimů.
Podvozek vyladili špičkovými komponenty od Öhlinsu, vpředu je vidlice NIX 30, vzadu tlumiče RSU s frézovanými stavitelnými prvky. O bezpečnost se vám spolu s ABS a kontrolou trakce postarají radiální čtyřpístkové brzdiče Brembo M4.34. Motocykl Triumph Trhuxton R v limitované edici TFC je již možno nyní objednat a ačkoliv jeho cena začíná na částce 17 500 liber, tedy něco málo přes půl milionu korun, očekávají, že všech 750 kousků bude rozebráno velmi rychle. Noví majitelé jej dostanou v průběhu června.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 24.1.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou
- včera - Ital Nicholas Spinelli místo Petrucciho
- včera - Kdy se co jede ve finále v Jerezu
- 15.10. - Red Bull Rookies Cup 2026 opět bez české účasti
- 15.10. - Časový program na Phillip Islandu
- 15.10. - Vespa koncept store Miláno: The Empty Space
Další z rubriky
- dnes - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou
- 13.10. - Honda CB1000F 2026: nekapotované retro
- 8.10. - Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem
- 6.10. - Yamaha WR125R: enduro pro náctileté
- 1.10. - Kawasaki Z1100 2026: s kvalitní elektronikou
- 29.9. - Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách