Reklama

Moto Guzzi 2012: nový motor o objemu 750 ccm

Nejvýznamnější novinkou pro příští sezónu je u Moto Guzzi inovovaná dvouválcová sedmsetpadesátka, která se objeví v modelových řadách V7 a Nevada.

Historie tohoto motoru sahá až do roku 1977. Od té doby byl průběžně inovován, včetně několika variant v rozmezí 350 - 750 ccm, karburátory postupně nahradilo vstřikování, ale základ koncepce vytvořený inženýrem Linem Tontim zůstal vždy stejný: dvouválec V90° s podélně uloženou klikovou hřídelí a válci do stran, kombinovaný s kardanovou hřídelí pro přenos na zadní kolo. Motor je pověstný svou spolehlivostí a kompaktními rozměry ale po mnoha letech již postrádal trochu výkonu i točivého momentu.

U nové verze je již na první pohled zřejmý zcela nový tvar hlav válců a vík ventilů. Kompletně přepracovaný spalovací prostor nyní pracuje s vyšší kompresí a většími sacími ventily. Podstatnou změnou je poprvé v historii Moto Guzzi nahrazení dvou škrtících klapek jedinou centrální. Původní dvě samostatné příruby jsou nahrazeny centrální plastovou přírubou ve tvaru Y na jejímž konci je použita centrální škrtící klapka Magneti Marelli MIU3G 38 mm. Rovněž převodovka prošla významnou inovací, zejména samotný mechanismus řazení, který je nyní přesnější a tišší. Výsledkem celého vývoje je podstatné zvýšení výkonu a točivého momentu o téměř 10% a současně snížení emisí a spotřeby paliva.

Moto Guzzi V7/Special/Racer

Design inovované řady V7 ještě více navazuje na dnes již historické předchůdce V7 750 Special a V7 Sport ze sedmdesátých a osmdesátých let. Významnou změnou je nová zvětšená nádrž (22 litrů), nyní místo z plastu vyrobená z kovu. Jednotlivé verze řady V7 prošli také změnami celkového vzhledu. Provedení V7 a V7 Special tak nahrazují stávající modely Classic a Café .

Základní a nejlevnější verze modelu V7 se vyznačuje jednoduchými až minimalistickými liniemi, přičemž jednoduché jednobarevné řešení podtrhují nové ráfky z lehkých slitin, které jsou dohromady lehčí o 2,3 kilogramů, což znamená snížení gyroskopického efektu o 30%. Moto Guzzi V7 bude nabízena ve dvou barvách. Černé nero ruvido a bílé bianco puro.

Provedení V7 Special se nejvíce blíží svému historickému konceptu V7 ze sedmdesátých let, když přebírá i jeho původní název. Vyniká kontrastním dvoubarevným lakovaním a leštěnými hliníkovými ráfky s drátěným výpletem. Díky bohaté nabídce příslušenství osloví i vyznavače cestování. Moto Guzzi V7 Special bude k dispozici rovněž ve dvou barevných variantách, bíločervené bianco/rosso astore a žluto černé giallo/nero metalizzato.

Výjimečná verze se sportovním designem označená V7 Racer navazuje na svého předchůdce a tak kromě nového motoru a kovové nádrže se odlišuje pouze jiným barevným řešením startovních cedulí. Racer bude opět číslován s viditelným sériovým štítkem na horních brýlích. Tento model tak rozhodně zaujme milovníky klasiky v moderním provedení.

Guzzi75007Guzzi75008Guzzi75010Guzzi75011Guzzi75006Guzzi75009Guzzi75012Guzzi75013

Moto Guzzi Nevada

Nová Nevada, poháněná rovněž inovovaným motorem, bude opět nabízena ve dvou verzích. Tou základní je Moto Guzzi Nevada Classic, která si zachovává všechny své charakteristické vlastnosti stylu custom. Jedná se především o nízké sedlo a široká řidítka, novinka však nabízí lepší ergonomii sezení. V nabíce budou dvě barevné varianty: matně černá aquila nera s historickým tvarem loga značky vyvedeným zlatou barvou a nová zelená verde giada s výraznou dvoubarevnou nádrží podtrhující custom vzhled.

Druhou verzí modelové řady Nevada je provedení Anniversario. Jeho sportovnější design zdůrazňují jednoduché linie a rovná řidítka s více vzpřímenou pozicí jezdce. Efektní vzhled motocyklu podtrhuje kontrastní dvoubarevné lakování.

Guzzi75001Guzzi75002Guzzi75003Guzzi75004



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama