KTM 890 Duke: silnější a hbitější Hlavní obrázek k článku: KTM 890 Duke: silnější a hbitější

Bylo jen otázkou času, kdy se na trhu objeví poslední model oranžových, který ještě nemá motor o zdvihovém objemu 890 ccm. Konečně se i nekapotovaný „Vévoda“ dočkal a vy se tak můžete těšit na žhavých 115 koní s maximálním točivým momentem 92 Newtonmetrů.

Jedním z nejemotivnějších testů loňského roku byl pro mě bezesporu test KTM 890 Duke R. Jízda na tomhle motocyklu byla naprosto intuitivní, plná adrenalinových zážitků, perfektně pracující podvozek, ostré brzdy a neskutečně žhavý motor. Tohle Rko je hodně divoké a přece jen potřebuje zkušenějšího jezdce, který dokáže zkrotit stádo dravých koní a dokáže z tohoto motocyklu vytěžit jeho maximum. Méně zkušení piloti, nebo jen ti, kteří nepotřebují drtit otáčky v červeném poli, ti budou spokojeni s klidnější verzí Duka, která byla právě představena.

1 KTM 890 Duke (1)1 KTM 890 Duke (2)1 KTM 890 Duke (3)

Novinka KTM 890 Duke nahrazuje v nabídce osvědčený model 790 Duke, jehož test si můžete přečíst zde. Zdvihový objem motoru LC8 se zvýšil ze 789 ccm na 889 ccm a to znamená, že budete mít pod kapotáží o 10 koní více a o 5 Nm větší kroutící moment. V tomto případě to je přesně 115 koní výkonu a 92 Nm točivého momentu, což v porovnání se suchou hmotností 169 kilogramů, dělá z Duka rovněž velmi atraktivní nářadí, ale přece jen o něco málo klidnější než je eRko. Výrobce uvádí, že od 5500 otáček budete moci využít více než 80 Nm.

Základní verze Duka je více univerzálnější a použitelnější pro každodenní používání. Motor je nosným prvkem chrommolybdenového trubkového rámu. Oproti verzi R nemá nastavitelný podvozek, vpředu je 43mm vidlice WP Apex s oddělenými funkcemi pro každou vidli, má nové pružiny a bylo jí kompletně přenastaveno tlumení. To stejné se týká i zadního tlumiče. Výrobce uvádí, že by měla být jízda na novém Dukovi komfortnější, ale zároveň i dynamičtější.

1 KTM 890 Duke (6)1 KTM 890 Duke (7)1 KTM 890 Duke (8)

Tradičně u oranžových je na vysoké úrovni elektronická výbava. Zapracovali na naladění elektronického plynu, který by měl být citlivější a jeho reakce na povel by měla být rychlejší. Přenastavilo se také řazení, kdy se zkrátil chod řadící páky a za příplatek si můžete pořídit obousměrné rychlořazení, které vám pozvedne úroveň jízdy ještě o další level výš.

Veškeré elektronické asistenty řídí šestiosá řídící jednotka, která kontroluje jak podélné a příčné zrychlení, tak i rotaci kolem dvou os. Standardně máte na výběr tři jízdní režimy, Rain, Street a Sport a připlatit si můžete za režim Track, díky kterému kromě standardně nabízené kontroly trakce, ABS a systému proti zvedání předního kola, získáte launch control, elektronický plyn získá tři stupně nastavení a kontrola trakce se zvýší na 9 stupňů nastavení. Duke 890 je obut na bezdušových pneumatikách Continental ContiRoad, které nahradili dříve používané Maxxisy.

1 KTM 890 Duke (9)1 KTM 890 Duke (10)1 KTM 890 Duke (11)

Veškeré informace se vám promítají na barevném TFT displeji, který si můžete přizpůsobit dle vašich požadavků na zobrazování informací. O bezpečné zastavení se vám postará dvojice 300 mm plovoucích kotoučů, které jsou brzděny přepracovanými třmeny a pevnějšími destičkami. Sedlo je ve výšce 820 mm. Do nádrže by vám mělo vejít 14 litrů paliva a výrobce uvádí průměrnou spotřebu 4,8 litru, což by vám mohlo stačit na téměř 300 kilometrů pohodové jízdy.

1 KTM 890 Duke (4)1 KTM 890 Duke (5)

Zdroj: KTM



Login Přihlásit Registrace ›