Kawasaki Z1100 2026: s kvalitní elektronikou
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Do příští sezóny Kawasaki přiveze novou nekapotovanou Z1100 a to hned ve dvou verzích, standardní a vybavenější SE. Už na první pohled je vidět, že je nový Zed postaven na základech původní litrové verze Z1000 z roku 2014. Pohonnou jednotkou je čtyřválcový motor pohánějící letošní generaci Versysu 1100.
Po přečtení tiskové zprávy mám pocit, že model Z1100 není žádnou převratnou novinkou, jak uvádí výrobce, ale je tak nějak poskládaný z několika jiných modelů. No vlastně ani se není čemu divit, konkurenční litrový Hornet se Hondě velmi podařil a to tak, že byl téměř okamžitě vyprodaný, ostatně proč je o něj tak obrovský zájem si můžete přečíst v našem testu. Oblibě u zákazníků se těší i litrová Suzuki. Čísla o prodejích se přehlédnout nedají a tak pokud chcete s konkurencí držet krok, musíte mít v nabídce stroj, který se jí může postavit čelem a také cenou. Aktuálně nabízený model Z900 silnějším strojům konkurovat nemůže a nekapotovaná H2 je sice top, ale její cena je mnohem vyšší, téměř dvojnásobná. Nic mezi tím Kawasaki nemá, tedy neměli.
Od příštího roku si budete moci pořídit Z1100 postavenou na základech modelu Z1000, který byl poprvé světu představen v roce 2014. Novinka má přepracovanou přední masku, LED světlomety, žebrovaný klín pod motorem a kompletně nový výfukový systém s jednou koncovkou po pravé straně. Ačkoliv stejnou koncovku má i cestovní motocykl Versys 1100, kromě toho sdílí s Versysem i pětipalcový barevný TFT displej s možností bezdrátového propojení s chytrým telefonem.
Do třetice jej s Versysem spojuje také stejný, kapalinou chlazený čtyřválcový motor o zdvihovém objemu 1 099 ccm s výkonem 136 koní při 9000 otáčkách a maximální točivý moment 112 Nm má vrchol při 7600 otáčkách. Co se však Kawasaki musí nechat je její elektronická výbava, která vždy patřila a patří mezi špičkové komponenty. Zed dostane do výbavy šestiosou inerciální jednotku, která spolupracuje s kontrolou trakce, se čtyřmi jízdními režimy Sport, Road, Rain a Rider (manuální), s náklonovým ABS, tempomatem, výkonovými mapami a nechybí ani obousměrné rychlořazení.
Pro sportovnější posaz je Zed vybaven novými, o 22 milimetrů širšími řídítky, které jsou o 13 mm usazeny více vpřed. Do nádrže se vejde 17 litrů paliva a provozní hmotnost motocyklu je 221 kilogramů. V nabídce bude ve dvou provedeních, standardní verze se bude prodávat v černo-šedé barevné variantě a její prodejní cena bude začínat na částce 312 900 Kč. Vybavenější varianta s označením SE má šedé provedení se zelenými linkami, zelenými ráfky kol a má zlatou přední vidlici. Má také kvalitnější komponenty, zadní tlumič od firmy Öhlins S46, brzdiče od firmy Brembo. Prodejní cena bude začínat na částce 360 900 Kč.
Zdroj: Kawasaki Motor
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Kawasaki Z1100 2026: s kvalitní elektronikou
- 29.9. - Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách
- 26.9. - Ducati Panigale V4 R 2026: poprvé s technikou z MotoGP
- 25.9. - Aprilia SR GT Replica 2025: v designu MotoGP motocyklů
- 22.9. - Kawasaki KLX140: zaměřeno na mládež
- 17.9. - Honda WN7: elektrický motocykl