Reklama

Honda CBF 1000: dokonalá společnice

Stačí přidat ostřeji řezané rysy, pár koníků navíc a máme tady ze staré dámy novou slečnu, ale v žádném případě se nejedná o pouhý facelift. Zdá se, že Honda má s CBF 1000 pečlivě vypracovanou strategii.

A kam že zmizela ta „stará“ dáma? To je právě ta první zajímavost, starší model CBF 1000 se totiž pořád nachází v nabídce Hondy. V čem se tedy oba modely liší? Pokud je postavíte vedle sebe hned na první pohled zaujme sportovnější vzhled nové CBF, ale to je právě ta strategie, ne každému sedí agresivnější výraz a ostré křivky stroje a někdo rád zůstane u decentnějšího pojetí, a zase naopak.

Přední polokapotáž se světlomety z CBR 600 RR je asi nejvýraznější změna patrná na první pohled, ostatní parametry už jen dolaďují celkový sportovnější nádech. A že nejde jen o kosmetické úpravy to jasně naznačí doložené údaje. Motorová jednotka doznala navýšení výkonu z 98 koní na 107 koní, byla použita hlava válců z CB 1000 R, hliníkový páteřový je na místo ocelového a výfukový systém se svedl do jedné koncovky tlumiče výfuku (4-1), namísto dvou. Zvětšil se rozvor z 1480 mm na 1495 mm a ladiči podvozků přivítají vidlice s nastavitelným předpětím a zadní pružící jednotku s nastavením tahového útlumu. Velká pochvala patří snadno nastavitelnému přednímu štítu ve čtyřech polohách, zvládne to pouze rukama a bez velkého násilí. Přehledný kokpit s centrálním klasickým otáčkoměrem doplňují po stranách snadno čitelné digitální displeje s informacemi aktuálních provozních údajů a nad tím vším ční pásmo kontrolek.

Možná to zní už jako otřepaná fráze, ale nemůžu si pomoci, už při usednutí za řídítka CBF 1000 vám připadá jako byste už spolu něco prožili a vše hned padne do ruky. Stejný pocit máte po nastartování a přidání plynu. Po několika momentech z jízdy se nedokážete zbavit pocitu že CBF 1000 disponuje šestým smyslem a tak nějak tuší co chcete dopředu dělat. Má to ovšem trochu háček. Pokud zapomenete na důležitý moment, že je to pořád jenom stroj a ovládáte ho vy, tak můžete nepozorovaně posunout do pozadí nástrahy okolí. A že je jich dnes v provozu nespočítaně! Ale to už je vše vědomí každého řidiče. Lineární průběh výkonové křivky, jemná reakce na plyn, přirozená pozice posedu a spolehlivý brzdový systém doplněný o ABS je to co nás u CBF 1000 baví. Navíc nás oslovilo i barevné provedení testovaného stroje ve zlaté metalíze, další možné varianty jsou černá, stříbrná šedá a atraktivní bílá.

Co dodat? CBF 1000 se hodí jak na městské pojížďky nebo víkendové kroužení po okolí, tak si směle dokážeme představit nabalit bagáž a spolujezdce a vyrazit na dovolenou dále než jen za humna. Vůbec není náhodou, že od svého vzniku a uvedení na trh v roce 2006 si našla CBF 1000 tolik věrných příznivců, podle našeho názoru nová CBF 1000 tyto řady jen úspěšně rozšíří.

Technické údaje

Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 75 x 56,5 mm, zdvihový objem 998 ccm, kompresní poměr 11,2:1. Největší výkon 107 k (79,0 kW) při 9000 1/min, největší točivý moment 96 Nm při 6500 1/min. Elektronické vstřikování , tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestitistupňová převodovka.

Podvozek: Páteřový hliníkový rám, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 41 mm, nastavitelné předpětí, zadní centrální pružící jednotka s nastavitelným předpětím a tahovým útlumem. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 296 mm se třípístkovým plovoucím třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s dvoupístkovým třmenem, částečně integrální brzdový systém. Kola litá hliníková 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 160/60 ZR 17 vzadu. Rozvor 1495 mm, výška sedla nad zemí 780 - 810 mm, provozní hmotnost 245 kg. Objem palivové nádrže 20,0 l.

Základní cena: 245 000 Kč (265 000 Kč s ABS)

CBF10006CBF10001CBF10002CBF10004CBF10005CBF10003



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama