KTM 450 SMR: ostré supermoto
- Publikovno: 17.9.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Téměř po sedmi letech se do nabídky rakouské KTM vrací ostré supermoto. Novinka 450 SMR je postavena na základech jednoválcového motokrosového modelu 450 SX-F. Váha bude jen něco málo přes 100 kilogramů.
Supermota si pořizují hlavně vyznavači jízdy na malých okruzích, kde není jen vždy hladký asfalt. Většinou jsou to stroje z kubatury čtyřistapadesátek, jako je tomu i v případě 450 SMR. Jednoválec o zdvihovém objemu 450 ccm váží jen 27 kilogramů a na zadní kolo vám, přes hydraulicky ovládanou antihopingovou spojku Suter a pětistupňovou převodovku, posílá 63 koní při 11500 1/min. Nízké váhy dosáhli například titanovými ventily v hlavě válce, který má průměr 95 mm. Z odlehčeného materiálu je také píst, které váží 320 gramů. Co se vám bude určitě zamlouvat je servisní interval, který se dělá každých 100 motohodin.
S řídící jednotkou motoru je pomocí senzorů zařazené rychlosti propojená pětistupňová převodovka PANKL Racing Systems, která má pro každý svůj stupeň nadefinovanou palivovou mapu. Mezi dvěma palivovými mapami si můžete vybírat i vy. V elektronické výbavě motocyklu je také launch control a kontrola trakce. Vše se jednoduše ovládá pomocí tlačítek umístěných na levém řídítku.
Motor je usazen v chrommolybdenovém rámu, na něj je připevněn podsedlový rám vyrobený ze slitiny hliníku vážící pouhých 900 gramů. KTM již několik let spolupracuje s firmou WP, a tak i supermoto má podvozek vybavený komponenty od této firmy. Přední 48 mm vidlice se zdvihem 285 mm je tlumena jednotkou WP XACT. Vzadu je pomocí přepákování propojen tlumič WP XACT s hliníkovou kyvnou vidlicí. Zdvih tlumiče je 266 mm.
O bezpečné zastavení předního 310 mm plovoucího kotouče se vám postará čtyřpístkový monoblok Brembo M50, vzadu je jednopístek brzdící 220 mm kotouč. Na bezdušových ráfcích Alpina jsou obuty hladké pneumatiky Bridgestone o rozměrech 125/600 R16,5 vpředu a 165/630 R17 vzadu. Motocykl se vám bude dobře vést do zatáček díky širokým kónickým řídítkám a nebudete klouzat ani na sedle, které je proti skluzu vybaveno silikonovými proužky. Do palivové nádrže se vejde 7 litrů benzínu. KTM sice neuvádí hmotnost stroje, ale odhadujeme, že bude jen těsně nad hranicí 100 kilogramů.
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: 17.9.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test MotoGP v Misanu
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- včera - Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty
- 14.9. - Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa
- 14.9. - Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač
- 14.9. - V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda
Další z rubriky
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- 11.9. - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje