Reklama

50. vítězství Ducati v MotoGP

Andrea Dovizioso a Danilo Petrucci sice v sezóně 2019 získali tři vítězství v závodech Grand Prix, v boji o titul mistra světa ale ztratili na Marca Márqueze (Honda) 151, resp. 244 bodů. Zatím pouze Casey Stoner získal pro Ducati korunu mistra světa! - v roce 2007.

S nástupem čtyřtaktní éry začala v MotoGP také historie závodění Ducati: Při italské Grand Prix 2002 představila továrna z Borgo Panigale svůj první prototyp MotoGP. Ve své první sezóně v «premier class» 2003 vsadila Ducati na Troye Baylisse, který získal pro italskou továrnu o dva roky dříve titul mistra světa v MS-Superbike a trojnásobného mistra světa Lorise Capirossiho (1990 a 1991 v 125-kách-, 1998 pak v kubatuře 250 ccm).

A úspěchy se dostavily skoro vzápětí: Capirossi se postaral při sezonní premiéře v Suzuce o první pódium. V Barceloně nenašel Ital přemožitele a Ducati tak při svém teprve šestém startu vyhrála! V konečném pořadí obsadil Ital místo čtvrté, jeho australský týmový kolega 6. pozici a dohromady se toto tovární duo zasloužilo hned v prvním roce o devět! pódiových umístění pro Ducati.

V následujících 15 letech se toho stalo hodně - počínaje Caseym Stonerem a jeho fantastickou sezónou vedoucí k titulu mistra světa přes «nepovedenou svatbu» se Superstar Valentinem Rossim až po odchod Jorge Lorenza k Repsol Honda.

Stoner je bezpochyby nejlepším pilotem Ducati v dosavadní historii MotoGP: Tento Australan získal jako jediný titul mistra světa pro italskou továrnu a vyhrál celkem 23 závodů Grand Prix - deset z nich v té už zmiňované mistrovské sezóně 2007.

A dlouho to vypadalo, že to bude a zůstane jako jediný jezdec, který dokáže s tímto motocyklem zvítězit. Když pak odešel Stoner po sezóně 2010 do týmu Repsol Honda, musela italská továrna čekat nekonečných šest let, než vyhrál Andrea Iannone závod Grand Prix Rakouska 2016.

Mezitím ovšem zažila italská továrna těžké časy: Když přišel Valentino Rossi 2011 do italského továrního týmu Ducati, tak byla očekávání položena hodně vysoko - ovšem úspěchy zůstaly hluboko za očekáváním - během dvou sezón získal «The Doctor» pouhá tři pódiová umístění a také se hodně experimentovalo třeba s hliníkovými rámy.

2013 následovala pro Ducati hodně černá sezóna v MotoGP, bez jediného pódia: A tak se Ducati rozhodla pro radikální řez - koncem roku byl Gigi Dall’Igna jmenován jako nový General Manager od Ducati Corse s jediným cílem, vrátit Ducati na vítěznou cestu. To se sice podařilo, i když ten hlavní, po roce 2007 získat pro továrnu v Borgo Panigale druhý titul mistra světa, stále zůstává pouze snem a vzdáleným cílem.

Na tom nic nezměnilo ani angažování hodně drahého pilota Jorge Lorenza (25 milionu gáže za dvě sezóny), který se sice zapsal do listiny vítězů s motocyklem Desmosedici 2018, ale měl hodně diskutabilní start a tak se odporoučel k Repsol Honda.

Od roku 2018 je Andrea Dovizioso v interním žebříčku Ducati na druhém místě, když vyhrál s italským motocyklem už celkem 14 závodů Grand Prix, ovšem za Stonerem stále hodně zaostává. 2019 se stal tento Ital už potřetí v řadě více-mistrem světa, ale titul je mu vzdálen vždy opravdu hodně.

«Dovi» a nová posila Danilo Petrucci sice v minulé sezóně třikrát vyhráli (Katar, Mugello, Spielberg), ale obhájce titulu Marc Márquez byl prostě jiný level.

A jeho současný týmový kolega Petrucci, kterému byla smlouva prodloužena po vítězství v Mugellu, jezdil po letní přestávce opravdu hodně průměrně: Ani jedno umístění v Top-5 a celkově se z Top-3 propadl až na 6. místo.

2021 pak uvidíme na 100% úplně novou týmovou dvojici: Jistý je Jack Miller (z týmu Pramac Ducati), ale kdo bude jeho novým týmovým kolegou v továrním týmu Ducati Corse? V úvahu připadají pouze tři jména! Francesco Bagnaia (dosud Pramac Ducati) - je rozhodně nejžhavějším kandidátem...Na svou příležitost čeká Johann Zarco a také by se o comeback mohl pokusit Jorge Lorenzo! Dle zpráv přímo od Ducati Corse se jméno druhého jezdce dozvíme po druhém rakouském závodu.

Letos má ovšem Ducati a «Dovi» jedinečnou šanci na zisk titulu: Obhájce Marc Marquez (Honda) je zraněn a aktuálně má na něho «Dovi» náskok 56 bodů! Jistě jsou zde oba jezdci s motocykly Yamaha, ale jejich výkony jsou jako na houpačce. Na Quartarara ztrácí «Dovi» 11 bodů, na nejbližšího pronásledovatele (Viňalese) má naopak italský tovární pilot Ducati náskok 8 bodů.

Úspěchy továrního týmu Ducati v MotoGP od roku 2003:

2003: Devět pódiových umístění (1x vítězství; 2x P2; 6x P3)
Loris Capirossi celkově čtvrtý - 177 bodů
Troy Bayliss celkově šestý - 128 bodů

2004: Dvě pódiová umístění (2x P3)
Loris Capirossi celkově devátý - 117 bodů
Troy Bayliss celkově P14 - 71 bodů

2005: Čtyři pódiová umístění (2x vítězství; 1x P2; 1x P3)
Loris Capirossi celkově šestý - 157 bodů
Carlos Checa celkově devátý - 138 bodů

2006: Devět pódiových umístění (4x vítězství; mj. Troy Bayliss jako náhradník vyhrál ve Valencii; 4x P2; 1x P3)
Loris Capirossi celkově třetí - 229 bodů
Sete Gibernau celkově P13 - 95 bodů

2007: 18 pódiových umístění (11x vítězství; 4x P2; 3x P3)
Casey Stoner se stal mistrem světa - 367 bodů
Loris Capirossi celkově sedmý - 166 bodů

2008: Jedenáct pódiových umístění (6x vítězství; 3x P2; 2x P3)
Casey Stoner celkově druhý - 280 bodů
Marco Melandri celkově P17 - 51 bodů

2009: Devět pódiových umístění (4x vítězství; 1x P2; 4x P3)
Casey Stoner celkově čtvrtý - 220 bodů
Nicky Hayden celkově P13 - 104 bodů

2010: Deset pódiových umístění (3x vítězství; 2x P2, 5x P3)
Casey Stoner celkově čtvrtý - 225 bodů
Nicky Hayden celkově sedmý - 163 bodů

2011: Dvě pódiová umístění (2x třetí místo)
Valentino Rossi celkově sedmý - 139 bodů
Nicky Hayden celkově osmý 132 bodů

2012: Dvě pódiová umístění (2x druhé místo)
Valentino Rossi celkově šestý - 163 bodů
Nicky Hayden celkově devátý - 122 bodů

2013: Bez jediného pódia
Andrea Dovizioso celkově osmý - 140 bodů
Nicky Hayden celkově devátý - 126 bodů

2014: Tři pódiová umístění (1x druhé místo, 2x třetí místo)
Andrea Dovizioso celkově pátý - 187 bodů
Cal Crutchlow celkově P13 - 74 bodů

2015: Devět pódiových umístění (5x druhé místo; 4x třetí místo)
Andrea Iannone celkově 5. místo - 188 bodů
Andrea Dovizioso celkově 7. místo - 162 bodů

2016: Deset pódiových umístění (2x vítězství, 3x druhé místo; 5x třetí místo)
Andrea Dovizioso celkově 5. místo - 171 bodů
Andrea Iannone celkově 9. místo - 112 bodů

2017: 15 pódiových umístění (6x vítězství, 4x druhé místo, 5x třetí místo)
Andrea Dovizioso celkově druhý - 261 bodů
Jorge Lorenzo celkově sedmý - 137 bodů

2018: 13 pódiových umístění (7x vítězství, 4x druhé místo, 2x třetí místo)
Andrea Dovizioso celkově druhý - 245 bodů
Jorge Lorenzo celkově devátý - 134 bodů

2019: 12 pódiových umístění (3x vítězství, 3x druhá místa, 6x třetí místo)
Andrea Dovizioso celkově druhý - 269 bodů
Danilo Petrucci celkově šestý 176 bodů

2020: 2 pódiová umístění (1x vítězství, 1x třetí místo)

50 vítězství MotoGP pro Ducati:

Casey Stoner: 23 vítězství (2007: Katar, Istanbul, Shanghai, Barcelona, Donington Park, Laguna Seca, Brno, Misano, Phillip Island, Sepang; 2008: Katar, Donington Park, Assen, Sachsenring, Phillip Island, Valencia; 2009: Katar, Mugello, Phillip Island, Sepang; 2010: Aragón, Motegi, Phillip Island)

Andrea Dovizioso: 14 vítězství (2016: Malaysia; 2017: Mugello, Barcelona, Spielberg, Silverstone, Motegi, Sepang; 2018: Katar, Brno, Misano, Valencia; 2019: Katar, Spielberg; 2020: Spielberg)

Loris Capirossi: Sedm vítězství (2003: Barcelona; 2005: Motegi, Sepang; 2006: Jerez, Brno, Motegi; 2007: Motegi)

Jorge Lorenzo: Tři vítězství (2018: Mugello, Barcelona, Spielberg)

Troy Bayliss: Jedno vítězství (2006: Valencia)

Andrea Iannone: Jedno vítězství (2016: Spielberg)

Danilo Petrucci: Jedno vítězství (2019: Mugello)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama