Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Triumph do své nabídky zařadil dvojici enduro motocyklů TF 250-E a TF 450-E. Obě byly vyvinuté a řádně prověřené mistry světa v enduru, Paulem Edmondsonem a Ivánem Cervantesem, a jsou přímo stavěné na nejnáročnější traily i na jízdu terénem ve vysokých rychlostech.
O tom, že by Triumph vypustil do světa dva řádně neprověřené modely, nemůže být ani řeč. Obě endura byly kompletně vyvinuty značkou Triumph ve spolupráci s pětinásobným mistrem světa Ivánem Cervantesem a čtyřnásobným mistrem světa v enduru Paulem Edmondsonem, který vede Triumph Factory Racing Enduro Team na šampionát EnduroGP. Sdílejí unikátní lehký hliníkový podvozek a nový páteřový rám, který zajišťuje vynikající ovladatelnost a stabilitu na jakémkoliv povrchu. Sportovní vzhled dodávají oběma motocyklům integrované LED světla i samotný design v barvě Triumph Performance Yellow.
Závodní, jednoválcové kapalinou chlazené motory o zdvihových objemech 250 a 450 ccm byly vyvinuty přímo v Triumphu. Pohonná jednotka byla přímo navržena pro rychlostní enduro závody. Díky vyššímu točivému momentu v nízkých a středních otáčkách snadno zvládá výjezdy do kopců, písečné duny i situace vyžadující méně řazení.
Motor o zdvihovém objemu 250 ccm je nejsilnějším motorem ve své třídě. Jeho výkon je 42,3 koní a maximální točivý moment má 27,8 Nm. U silnějšího agregátu zatím tyto výkonové parametry nejsou zveřejněny. Do výbavy však dostaly také šestistupňovou závodní spojku Exedy, která umožňuje hladké řazení bez spojky, speciální 44mm škrticí klapku Dellorto zahrnuje systém obtoku vzduchu pro studené starty a titanové ventily Del West a kovaný hliníkový píst König, díky kterým můžete dlouhodobě držet motor ve vysokých otáčkách a zároveň vám snižují nároky na servis.
Řídicí jednotka motoru obsahuje zcela nový software, který využívá společně vyvinuté mapování a nastavení kontroly trakce. Dvojice map motoru upravuje výkon podle podmínek pouhým stisknutím jednoho podsvíceného tlačítka a to i během jízdy. Jedna mapa je určena pro agresivní výkon, druhá pro plynulejší a lépe ovladatelný chod v technickém terénu. Další mapy lze přidat pomocí volitelného Wi-Fi modulu a aplikace Triumph MX Tune Pro. Do výbavy tak kromě map a kontroly trakce dostanete také systém řízení startu Launch control a rychlořazení.
Nerezový výfuk u T F250-E je vybaven integrovaným Helmholtzovým rezonátorem v přední části potrubí, který zlepšuje odvod spalin z válce a zvyšuje tak celkový výkon. Model TF 450-E je vybaven bočním rezonátorem v tlumiči, který byl speciálně navržen pro cílené snížení hluku a vytváří hluboký, silný zvuk výfuku. Podvozek je tvořen lehkým hliníkovým páteřovým rámem. Vpředu jsou plně nastavitelné 48mm pružinové vidlice KYB a vzadu tlumič s přepákováním a trojcestným nastavením. Oproti motokrosovým modelům Triumphu mají o 10 mm menší zdvih, a to 300 mm vpředu a 313 mm vzadu.
O rychlé zastavení se vám postará brzdový systém Galfer s předním kotoučem o průměru 260 mm a zadním 220 mm, v kombinaci s plovoucím předním dvoupístkovým třmenem Brembo (24 mm) a zadním plovoucím jednopístkovým třmenem (26 mm), spolu s brzdovou páčkou s nastavitelným rozsahem. Na hliníkových ráfcích D.I.D DirtStar 7000 s černou eloxovanou povrchovou úpravou a s frézovanými náboji Triumph jsou obuty pneumtiky Michelin Enduro 2. Přední kolo má 21 palců, zadní 18.
Řídítka Pro Taper ACF Carbon Core s nastavitelnými držáky a s gripi ODI se vzorem half-waffle vám umožňují přizpůsobit si polohu podle svých preferencí. Sedlo je ve výšce 955 mm, je protiskluzové s gumovým povrchem vyrobeným z materiálu odolnému proti opotřebení. Do nádrže vám vejde 8,3 litrů paliva. Nová řada enduro modelů Triumph je plně homologovaná pro silniční provoz a zároveň připravená i k přestavbě na stroje určené pro závodní tratě. Do prodeje by se měly dostat průběhu dubna letošního roku.
Zdroj: Triumph Motorcycle
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- včera - Aktuální zdravotní stav Bertelleho
- včera - WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey
- 28.4. - Test MotoGP v Jerezu
- 28.4. - MS side pokračovalo v Estorilu
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
Další z rubriky
- dnes - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem