Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika

Jednoválcový Scrambler 400 XC má vše, co od scramblera očekáváte. Dlouhý přední blatník, vyplétané kola se zapuštěnými paprsky s hliníkovými ráfky a bezdušovými koly, rovné sedlo a štítek nad předním světlem. Atraktivní by mohla být i jeho cena, na kterou si však budeme muset počkat až do září, kdy půjde tento Triumph do prodeje.

Model 400 XC vlastně není úplně zcela novým strojem. Jednoválcový Scrambler o zdvihovém objemu 400 ccm představil Triumph už vloni, ale byl to spíše motocykl určený pro jízdu po silnici. S příchodem verze XC už však budete mít v rukou stroj, který se zdatně popere i s prašnými cestami. Novinka se nabízí ve třech barevných variantách, Racing Yellow, Storm Grey a Vanilla White. Všechny verze mají navíc grafické prvky s černým logem Triumph, černými bočními výplněmi nádrže s protiskluzovými nákolenními gripy a černým dvoudílným sedlem pro jezdce a spolujezdce.

1 Triumph Scrambler 400 XC (12)1 Triumph Scrambler 400 XC (3)1 Triumph Scrambler 400 XC (5)

Jeho výrazný design je zcela nepřehlédnutelný, dominuje mu tvarovaná palivová nádrž s prolisy na kolena, do které se vejde 13 litrů paliva. Klasický vzhled motocyklu podtrhují žebrované hlavy válce, svorky výfukových svodů až po samotnou koncovku výfuku. Zajímavé jsou i jednotlivé detaily, jako jsou zlaté přední vidlice nebo hliníková kyvka. Nízké sedlo je ve výšce 835 mm a pohotovostní hmotnost motocyklu je 186 kilogramů.

Poháněný je kapalinou chlazeným jednoválcovým motorem o zdvihovém objemu 398 ccm s výkonem 40 koní (29,4 kW) při 8000 ot/min a maximálním točivým momentem 37,5 Nm při 6500 otáčkách. Řídicí jednotka Bosch ve spojení s elektronickým plynem zajišťuje lineární odezvu na plyn s předvídatelným dávkováním výkonu. Ve výbavě máte také vypínatelnou kontrolu trakce a přednastavené jízdní režimy včetně speciálního režimu ABS pro jízdu v terénu. Převodovka je šestistupňová a zcela jistě oceníte i antihoppingovou spojku.

Podvozek tvoří přední obrácené 43 mm vidlice typu Big Piston se zdvihem 150 mm. Stejnou délku zdvihu má i zadní plynový centrální tlumič s externí expanzní nádobkou a s možností nastavení předpětí. O bezpečné zastavení předního 19palcovéhoa zadního 17palcového kola s hliníkovými ráfky Excel a bezdušovými pneumatikami Metzeler Karoo Street se postarají jednokotoučové brzdy. Přední o průměru 320 mm je brzděna čtyřpístkovým radiálním třmenem, zadní 230 mm kotouč je brzděn jednopístkovým plovoucím třmenem.

Veškeré informace se zobrazují na displeji, který kombinuje velký analogový rychloměr s integrovaným LCD displejem, který zobrazuje digitální otáčkoměr, odhad dojezdu na zbývající palivo a ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Vše se ovládá pomocí posuvného tlačítka na levém řídítku. Do výbavy dostanete také USB-C port. Do prodeje by se měl dostat již v září letošního roku. Cena zatím stanovena nebyla, ale můžeme očekávat, že se bude pohybovat kolem 200 tisíc Kč.

1 Triumph Scrambler 400 XC (2)1 Triumph Scrambler 400 XC (1)1 Triumph Scrambler 400 XC (16)1 Triumph Scrambler 400 XC (4)1 Triumph Scrambler 400 XC (10)1 Triumph Scrambler 400 XC (11)1 Triumph Scrambler 400 XC (13)1 Triumph Scrambler 400 XC (14)1 Triumph Scrambler 400 XC (15)1 Triumph Scrambler 400 XC (6)1 Triumph Scrambler 400 XC (7)1 Triumph Scrambler 400 XC (8)1 Triumph Scrambler 400 XC (9)

Zdroj: Triumph Motorcycle



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama