Reklama

Aprilia RX 125 a SX 125: jednoválcová zábava

Malé funbiky Aprilia RX 125 a S 125 se dočkaly modernizace a nyní jsou ještě více zábavnější. Jejich silnější jednoválcový motor slibuje vyšší výkon. Nezaostávají ani za pověstným italským designem, který se mladým jezdcům bude bezpochyby zamlouvat.

Modely Aprilia SX a RX 125 tvoří nejmladší generaci výjimečně úspěšné historie značky Aprilia v off-roadových závodech. Během let si tyto lehké a výkonné motocykly vybudovaly skvělou pověst extrémně zábavných strojů pro každodenní použití na silnicích i nejnáročnějších off-roadových cestách.

1 Aprilia RX 125 Rally Tribute (3)1 Aprilia RX 125 Silver Speedway (1)1 Aprilia SX 125 Silver Speedway (1)

Modely SX a RX 125 sdílí stejný technický základ, ale jejich charaktery odlišuje rozdílné zaměření. SX 125 je supermotard určený pro zábavu na silnici a závodní trati, model RX 125 je zaměřený více na off-road. Oba modely jsou určeny mladým a náročným jezdcům, a to nejen pokud jde o výkon, ale také v oblasti designu a bezpečnosti při každodenním ježdění.

Sedmnáctipalcová kola obutá do sportovních pneumatik činí na silnici z modelu Aprilia SX jeden z nejefektivnějších motocyklů kubatury 125, jehož rychlost a lehkost je etalonem jízdních vlastností, a to hlavně díky modernizovanému motoru s nejlepším výkonem ve své třídě. Celkový dojem dotváří design inspirovaný motocykly Aprilia, které udávají nové trendy ve světě off-roadu.

Aprilia RX je určena off-roadovým nadšencům. Kola v typických endurových rozměrech, 21 palců vpředu a 18 palců vzadu, jsou obuta do terénních pneumatik a dávají jasně najevo poslání modelu RX, jízda v jakémkoliv terénu.

1 Aprilia RX 125 Rally Tribute (2)1 Aprilia RX 125 Rally Tribute (1)1 Aprilia RX 125 Silver Speedway (2)

Aprilia byla první značkou, která představila unikátní a inovativní design jednoduchých motocyklů jako jsou motardy a endura. Modely SX a RX zaujmou především díky tomu, že jejich design slouží funkčnosti. Celkovému vzhledu byla věnována velká pozornost. Rám, stejně jako motor, kyvná vidlice, kola a hliníková řídítka jsou nalakovány černým leskem, zatímco profil palivové nádrže je nový. Barevné provedení Rally Tribute, které charakterizují typické barvy z historie off-roadových úspěchů značky Aprilia, je rovněž nové. Pod sedlem je úložný prostor, do kterého lze připojit USB konektor (jako jedno z dostupných příslušenství).

Aprilia vybavila modely SX a RX kompaktním, moderním a přehledným digitálním přístrojovým panelem, který nabízí více základních funkcí. Nyní se může pochlubit cestovním deníkem s možností zobrazení maximální rychlosti a dvou denních počítadel kilometrů, která ukazují ujetou vzdálenost během vyjížděk.

V obou modelech se představuje nový motor s nejlepšími výkonovými parametry ve své kategorii. Kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 124,2 ccm se čtyřventilovým rozvodem je kompletně předělaný v oblasti termodynamiky, má novou hlavu, která přináší nový tvar spalovací komory, nové sací a výfukové kanály a novou iridiovou zapalovací svíčku. Nové jsou rovněž vačkové hřídele s agresivnějším časováním ventilů, stejně jako hrníčková zdvihátka a pružiny. Nový design dostal také celý sací systém včetně zcela nového filtru. Vstřikovací jednotka je nyní umístěna výše, aby vzduch proudil do hlavy válce přímější cestou.

1 Aprilia SX 125 Rally Tribute (2)1 Aprilia SX 125 Rally Tribute (3)1 Aprilia SX 125 Rally Tribute (1)

Kompletně předělaný je výfukový systém, který dostal účinnější katalyzátor a novou ocelovou koncovku vyzdobenou logem Aprilia. Křivka točivého momentu je nyní ještě strmější a maximální výkon 11 kW nastupuje v nižších otáčkách 10 000 ot/min, což mimo jiné umožnilo snížit spotřebu paliva, spolu s vyladěným elektronickým motormanagementem nové řídící jednotky Marelli MIUG4 ECU. Na silnici se to projeví citlivější reakcí na otočení plynu, větší zábavou při sportovní jízdě a snazší ovladatelností při jízdě po městě i v terénu. Maximální točivý moment má hodnotu 11,2 Nm při 8 000 ot/min.

Novinky jsou vybaveny špičkovým odpružením a velmi dobrým brzdovým systémem s ABS, který nabízí lehce dávkovatelný brzdný účinek. Aprilia je první značkou, která v tomto segmentu představuje ABS Bosch s režimem anti roll-over, fungujícím na předním kole, jenž na jedné straně zaručuje přesnost a naprostou kontrolu při brzdění a zároveň reguluje zdvihání zadního kola při tvrdém brzdění. Přední kotouč modelu SX o průměru 300 mm s dvoupístkovým plovoucím třmenem doplňuje vzadu 220 mm kotouč, vybavený rovněž plovoucím třmenem. Model RX je vybaven dvěma zubatými kotouči o průměru 260 mm vpředu a 220 mm vzadu.

Bytelný dvojitý rám z ocelových trubek doplňuje výkonná 41mm obrácená teleskopická vidlice se zdvihem 240 mm. Dlouhá zadní kyvná vidlice optimalizuje trakci; zdvih kola 210 mm zajišťuje tlumič monoshock s progresivním přepákováním. Aprilia RX je obuta na vyplétaných ráfcích s černě eloxovanými náboji. Aprilia SX má rovněž vyplétané ráfky, v tomto případě 17palcové a v širších rozměrech, obuté do širších sportovních pneumatik - 100/80 a 130/70.

1 Aprilia SX 125 Red Raceway  (1)1 Aprilia SX 125 Red Raceway  (2)1 Aprilia SX 125 Silver Speedway (2)

Model SX má sedlo ve výšce 880 mm, RX ještě o dalších 25 mm výše. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 134 kilogramů a do nádrže se vejde sedm litrů paliva. Aprilia RX 125 se prodává v barevném provedení Silver Speedway a nové grafické variantě Rally Tribute, zatímco model SX 125 zdobí agresivní barevné provedení Red Raceway.

Zdroj: Piaggio Group



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama