Kymco SuperNEX: elektrický superbike
- Publikovno: 1.5.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Když tchajwanský výrobce před pár měsíci oznámil, že vidí budoucnost v elektrickém pohonu, většina z nás si myslela, že připravují nový elektrický maxiskútr. Možná jen velcí vizionáři mohli předvídat jiný stroj, ale superbike nečekal nikdo.
Koncept je to zcela jistě zajímavý, jen možná nečekaný zrovna u firmy, která patří mezi výrobce skútrů a čtyřkolek. To však neznamená, že by nedokázali vyrobit sportovní motocykl, naopak, pokud si prohlédnete fotografie a zjistíte si veškeré dostupné informace, budete překvapeni kvalitou jednotlivých komponent. Brzdiče Brembo, podvozek od Öhlinsu, elektromotor usazený v hliníkovém rámu a k tomu všemu jako bonus, sympatický sportovní výraz.
Celý projekt je ve stadiu prvotního konceptu a nikdo z firmy Kymco nechce sdělit, kdy se počítá se sériovou výrobou. Představený prototyp motocyklu byl pouze statický, doplněný o video s virtuální jízdou. Na podrobné technické informace můžeme zapomenou a vše se může odehrávat pouze ve spekulativní rovině. Nikde se tedy nedočteme jaký motor bude SuperNEX pohánět, na kolik kilometrů bude stačit kapacita baterií, za jak dlouho je nabijeme do plna, ani jaká bude hmotnost tohoto superbiku. Jediné co víme je jeho akcelerace. Z nuly na sto dokáže zrychlit za 2,9 vteřiny, z nuly na dvě stě za 7,5 vteřiny a z nuly na maximálku, která je 250 km/h, světe drž se, za 10,9 vteřiny. To nejsou vůbec špatná čísla!
Co nás zaujalo u tohoto elektrického konceptu je spojková páčka a také řadící páka, tohle totiž u elektromotocyklů nebývá a to ještě k tomu přihodíme šestistupňovou převodovku. Výrobce říká, že to je kvůli zajištění enormního zrychlení a udržení vysoké maximální rychlosti a také proto, že řazení prostě ke sportovním motocyklům patří. Pomocí speciální slipper-spojky lze jednotlivé stupně řadit i bez spojky, a to nahoru i dolů.
No a kromě řazení patří k motocyklům i jadrný zvuk z mohutné koncovky, která však u SuperNEXu chybí. Vyřešili to novým multifrekvenčním akustickým generátorem, který evokuje klasické zvuky motocyklu, závislé na zatížení, otáčkách a přeřazení. Do výbavy se vám také dostane elektronický balíček Full Engagement Performance s ABS, přednastavenými jízdními režimy, kontrolou trakce, launch a wheelie. Možná nejste zastánci elektrifikace , ale tohle tedy zní a vypadá sakra dobře.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 1.5.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům.
- včera - Nový standartní program víkendu MS-Superbike
- včera - Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026
- 19.12. - Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI.
- 19.12. - Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely
- 18.12. - Darryn Binder opouští Evropu
Další z rubriky
- 19.12. - Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely
- 17.12. - Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP
- 15.12. - Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry
- 10.12. - Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice
- 8.12. - Triumph Tiger Sport 800 Tour: s cestovatelskou výbavou
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl










