Reklama

Ducati Multistrada V4: nový motor V4 Granturismo Hlavní obrázek k článku: Ducati Multistrada V4: nový motor V4 Granturismo

Už víme, že nám 4.listopadu odhalí Ducati novou Multistradu V4, už víme, že bude vybavena předním a zadním radarem a dnes vám rovněž můžeme představit zcela nový motor, který byl vyvinut přímo pro potřeby tohoto cestovního motocyklu. Dostal výstižné jméno Granturismo.

Radorový systém u Multistrady V4 jsme vám představili již minule, nyní nás čeká další prvek a to rozhodně ten nejdůležitější, srdce motocyklu. To, že nese označení V4 však neznamená, že Italové vzali motor z Panigale V4 nebo Streetfighteru V4, lehce ho poladili a bylo hotovo. Tak jednoduché to nebylo, základ má sice stejný, ale jinak to je téměř nový motor, prošel totiž zásadní změnou, která provázela Ducati po mnoho let.

1 Ducati V4 Granturismo motor (1)1 Ducati V4 Granturismo motor (2)1 Ducati V4 Granturismo motor (3)1 Ducati V4 Granturismo motor (4)

Jedná se totiž o desmodromický ventilový rozvod, za jehož vznikem stojí Fabio Taglionini. Poprvé jej světu představili již v roce 1956 a Ducati jej používala až do letošního roku. To se však příchodem nového motoru V4 Granturismo mění, desmodromický rozvod v hlavách motorů už v něm budete hledat marně. Nahradil je běžně používaný systém zavírání ventilů pomocí pružin. Díky tomu se prodlouží servisní interval pro kontrolu a seřízení ventilové vůle až po ujetí 60 tisíc kilometrů. Společně s tímto úkonem se budou ještě měnit svíčky. To je dvakrát tak delší interval, než u předchozí generace Multistrady. Klasický servis s výměnou oleje a filtru se nemění, do servisu tak pojedete po 15 tisíci kilometrech.

Novinkou je také rozvodový řetěz na předních válcích, který pohání vačku se sacími ventily o průměru 33,5 mm a na zadních výfukové o průměru 26,8 mm. Na opačné straně jsou vačky stále poháněné ozubenými koly. Kliková hřídel se u Granturisma otáčí opačným směrem, je to z důvodu toho, aby byla ovladatelnost stroje ještě kvalitnější. Zajímavý je údaj o rozměrech a váze nového motoru. Ten je totiž oproti předchozímu dvouválci o 85 mm kratší, o 95 mm nižší, ale o 20 mm širší. Váží jen 66,7 kilogramů.

1 Ducati V4 Granturismo motor (5)1 Ducati V4 Granturismo motor (6)1 Ducati V4 Granturismo motor (7)

Zdvihový objem Granturisma bude 1158 ccm, výkon 170 koní nastupuje při 10 500 1/min a točivý moment 125 Nm je dostupný při 8750 1/min. Granturismo však oproti klasickým V4 motorům bude mít zcela jiný projev. Bude více ovladatelnější již od nízkých otáček, což jako cestovatelé rozhodně oceníte. Do výbavy dostal motor nové, menší vstřikovače s delšími sacími hrdy, nové ojnice, písty, spojku a také klikovou hřídel. Novinkou také bude systém odpojování zapalování zadních válců při volnoběhu. Hlavním důvodem je snížení množství vyzařovaného tepla směrem k jezdci.

1 Ducati V4 Granturismo motor (8)1 Ducati V4 Granturismo motor (9)1 Ducati V4 Granturismo motor (10)

Samozřejmostí bude i komfortní obousměrné rychlořazení, které ještě více zkvalitní pocit z jízdy, elektronický plyn, přednastavené jízdní režimy, antihoppingová spojka a mnoho dalšího. Na finální výčet výbavy nové Multistrady V4 si však budeme muset počkat až do středy 4. listopadu, kdy bude její celosvětová premiéra.

1 Ducati V4 Granturismo motor (11)1 Ducati V4 Granturismo motor (12)1 Ducati V4 Granturismo motor (13)1 Ducati V4 Granturismo motor (14)

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›