MV Agusta F3, Dragster a Turismo Veloce 2022: edice RC
- Publikovno: 20.7.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
MV Agusta představila tři nové modely ze závodního oddělení Reparto Corse. Do nabídky se tak vrátil supersportovní motocykl F3, cestovní Turismo Veloce a nekapotovaný Dragster v edici RC, která není ničím jiným, než slušně vyladěnými základními verzemi zmíněných modelů. Všechny tři modely budou vyrobeny v limitovaných edicích.
Pojďme začít tou nejzajímavější a v nabídce MV Agusty i jednou z nejatraktivnějších motorek, F3, která už byla představena v levnější variantě F3 Rosso i v nadupané F3 RR s křidélky. Je to model, který sedlají Bahattin Sofuoglu a Niki Tuuli v mistrovství světa supersportů.
Třetí variantou modelu F3 je závodní verze RC, která je vybavena špičkovými komponentami. Přední 43mm vidlice Marzocchi mají titanový povlak pro snížení tření, vzadu je pak jediný tlumič od firmy Sachs, kde si můžete nastavit kompresi, odskok a předpětí, kola jsou oproti standardní verzi o 10 procent lehčí, což napomáhá i ke snížení celkové hmotnosti na 165 kilogramů. Samozřejmostí je obousměrné rychlořazení a také brzdný systém od Bremba. Přední 320mm kotouče jsou brzděny čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je pak jediný 220mm kotouč s dvoupístkovým třmenem.
Motocykl je poháněný tříválcovým motorem s opačně se otáčející klikovou hřídelí o zdvihovém objemu 798 ccm. Má snížené vnitřní tření, DLC potah na zdvihátkách, sintrovaná vodítka ventilů, nové ojnice a vyvažovací hřídel. Motocykl má díky jeho výbavě výkon 155 koní a maximální točivý moment je 88 newtonmetrů. Z elektronických asistentů musíme zmínit osmistupňovou kontrolu trakce a také náklonové ABS, které zároveň monitoruje výšku zvedání zadního kola.
Model RC je vybaven závodním kitem a také speciálním barevným provedením. Bude vyrobeno pouhých 200 kusů a ke každé z nich kromě certifikátu pravosti obdržíte i plachtu na přikrytí, karbonový výfuk od Akrapoviče, CNC obráběné páčky, kryt sedla spolujezdce nebo také záslepky zrcátek.
Dalším závodním modelem je nahatý Dragster RC, který má rovněž přední 43 mm vidle Marzocchi s titanem a zadní tlumič Sachc s nastavitelným předpětím, kompresí a odskokem. Přední brzdy jsou rovněž duální Brembo, 320 mm kotouče jsou brzděny čtyřpístkem, zadní 220 mm kotouč je brzděn radiálním dvoupístkovým třmenem. Samozřejmostí je náklonové ABS i kontrola trakce.
Oproti F3 má Dragster nižší výkon a také točivý moment, hodnoty jsou to však nepatrné, výkon má 140 koní, točivý moment je 87 Nm. Díky tomu, že je bez kapot, je o pět kilogramů lehčí než F3. Bude vyrobeno jen 300 kusů a budou vybaveny karbonovým předním a zadním blatníkem a ze stejného materiálu budou vyrobeny i boční panely u palivové nádrže. Koncovku výfuku dodá firma SC Project a vybaví ho i řídící jednotkou, díky které si zvednete výkon na hodnotu 150 koní.
Cestovní model Turismo Veloce RC má nejnižší výkon ze všech tří modelů a to pouhých 110 koní. Není to však důvod ke smutku, vždyť se jedná primárně o motocykl určený k cestování a pro tyto účely je to dostatečný výkon, včetně 84 Nm točivého momentu. Suchá hmotnost je 199 kilogramů a do nádrže se vám vejde 21,5 litrů paliva.
Rovněž Turismo Veloce RC má stejné brzdy od Bremba jako výše uvedené modely, včetně elektronických asistentů. Bude vyrobeno pouhých 300 kusů, ale do výbavy dostanete kufry i plachtu na přikrytí motocyklu.
Zdroj: MV Agusta
- Přidat komentář +
- Publikováno: 20.7.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem