Reklama

KTM RC 8C 2023: druhá generace okruhového superbiku

KTM znovu nabízí špičkový okruhový speciál RC 8C. Když jej vloni představila poprvé, nabídla ji za cenu 900 tisíc, všech 100 plánovaných motocyklů bylo vyprodáno během pár minut. Letos přichází s druhou generací, výkonnější a s dvojnásobným počtem strojů. I tak si myslíme, že poptávka bude vyšší než nabídka. Proč tomu tak je?

Model KTM RC 8C je tím nejlepším, co si můžete u oranžových pořídit, pokud to s okruhovým ježděním myslíte opravdu vážně. Superbike je poháněn řadovým dvouválcovým motorem LC8 o zdvihovém objemu 889 ccm usazeným v chrommolybdenovém rámu. Motocykl nemá homologaci, ani se s ním nemůžete postavit na startovní rošt v žádném závodu, ale přesto se první generace vyprodala téměř okamžitě a to i přes to, že jeho cena byla téměř jeden milion korun. Má cenu klást si otázku, proč tomu tak je?

1 KTM RC 8C 2023 (2)1 KTM RC 8C 2023 (4)1 KTM RC 8C 2023 (3)

Ti co závodí, tak moc dobře vědí, proč. Model RC 8C je ručně stavěný závoďák, obratný, podvozek je vybavený těmi nejlepšími komponenty na trhu, je lehký a jeho poměr výkonu k váze je téměř 1:1. Druhá generace RC 8C má dokonce o sedm koní více výkonu, nabízí vám tak 135 koní při 11 000 otáčkách, maximální točivý moment má hodnotu 98 newtonmetrů při 8250 otáčkách. Pokud byste tato čísla porovnali například s Panigale V2, bude na tom Ducati lépe, ovšem do té doby, než se podíváte na její hmotnost. KTM je se svou suchou hmotností 142 kilogramů na tom podstatně o dost lépe a to se na výjezdech v zatáčkách hned pozná.

Aby to vyšperkovali ještě více, poupravili motor, kterému dali do výbavy lehčí titanové ojnice i ventily s přenastaveným časováním. Větší je také vstřikovací hrdlo a palivová pumpa je výkonnější. Motor má dvě palivové mapy, PW1 při jízdě na suchém hladkém povrchu s okamžitou reakcí na plynovou rukojeť. Mapa PW2 je určena na horší povrchy s jemnější reakcí. Kontrolu trakce můžete nově nastavovat v rozmezí až 9 stupňů a nově si také můžete ve dvou stupních nastavit brzdění motoru. Obousměrný quickshifter je u tohoto motocyklu nepostradatelným doplňkem.

Olej je chlazen novým chladičem Pankl a nové titanové výfukové potrubí dodává Akrapovič. Poupravil se také vzhled přístrojové desky AiM, která je vybavena dataloggerem. Ovládáte ji pomocí nových tlačítek na levém řídítku. Podvozek tvoří špičkové komponenty od firmy WP. Vpředu je 43mm USD vidlice WP Apex Pro 7643, vzadu jeden tlumič Apex Pro 7746. Od stejné firmy je také tlumič řízení.

Stejně špičkové, jako podvozkové komponenty, jsou brzdy, které brzdí kola s kovanými hliníkovým ráfky Dymag. Dva přední 290 mm kotouče Moto Master jsou brzděny monobloky Brembo Stylema s pumpou Brembo 19RCS Corsa Corta. Její vzdálenost stisku si můžete nastavit ve třech stupních. Antihoppingová spojka je vybavena tvrdšími pružinami a větším předpětím.

1 KTM RC 8C 2023 (1)1 KTM RC 8C 2023 (5)1 KTM RC 8C 2023 (10)

Druhou generaci RC 8C od první poznáte celkem snadno. Ta první byla oranžová s černými prvky, ta druhá je v opačném gardu, tedy černá s oranžovými prvky. Zůstaly ji aerodynamická karbonová křidélka, stejná, jako mají speciály jezdící v MotoGP. Vyrobeno bude 200 kusů a každý z nich bude mís svoje číslo vyryté na horních brýlích a k tomu ještě dostanete certifikát, který potvrzuje originalitu tohoto stroje. Cena byla stanovena na částku 977 500 Kč bez DPH. Po odstartování objednávek bylo všech 200 motocyklů vyprodáno za neuvěřitelných 6 minut.

1 KTM RC 8C 2023 (6)1 KTM RC 8C 2023 (8)1 KTM RC 8C 2023 (9)1 KTM RC 8C 2023 (7)

Zdroj: KTM



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama