Reklama

Colove Excelle 400RR: návrat k vysokootáčkovým motorům

Čínská firma Colove představila před pár dny návrhy nových sportovních strojů, se kterými by chtěla vstoupit i na evropský trh. Navrací se k atraktivním designům z devadesátých let, kdy dominovaly štíhlé a technicky vyspělé motocykly, a také k vysokootáčkovým čtyřválcovým motorům.

V Japonsku se v devadesátých letech objevilo velké množství sportovních motocyklů, které jsou klenoty i v dnešní době. Mezi nimi však vynikala generace čtyřválcových strojů o zdvihovém objemu 400 ccm, které v té době byly opravdovým vrcholem. Za zmínku jednoznačně stojí Honda CBR400RR a VFR400R, Yamaha FZR400, Suzuki GSX-R400 nebo Kawasaki ZXR400. Bohužel emisní normy Euro5 nyní neumožňují tyto maloobjemové vysokootáčkové motory mít, neplnily by stanovené limity, které jsou vůči nim velmi přísné. Bohužel.

1 Colove Excelle 400RR (2)1 Colove Excelle 400RR (4)

Na své prezentaci firma Colove oficiálně představila nový projekt, který se týká malého sportovního motocyklu Excelle 400RR, poháněného jimi vyrobeným vysokootáčkovým čtyřválcovým motorem o zdvihovém objemu 400 ccm, s vysokým kompresním poměrem 13,1:1 a s hodnotami vrtání a zdvihu 59 x 36,5 mm. Motor by měl na zadní, letmo uložené kolo, posílat výkon 72 koní při 13 500 otáčkách a maximální točivý moment 44 Nm při 12 000 otáčkách. Maximální otáčky mají strop na hodnotě 16 000.

1 Colove Excelle 400RR (3)1 Colove Excelle 400RR (1)

Motocykl o hmotnosti nepřesahující hodnotu 160 kilogramů by měl mít maximální rychlost 220 km/h. Motor by měl být usazen v příhradovém rámu a ukryt pod kapotáží, která má ostré sportovní tvary, hodně se podobající závodním strojů z MotoGP. Těm dominují aerodynamická křidélka, která budou k výše uvedeným parametrům jednoznačně třeba.

V rámci prezentace firma Colove představila také skicy motocyklů, které by měly být poháněny paralelním dvouválcem nápadně se podobajícím motoru LC8 od KTM. První z chystaných motocyklů by mělo být cestovní enduro 800X, u kterého však při návrhu designu upustili od typického „zobáku“. Druhým modelem byl roadster 800R s jednostrannou kyvnou vidlicí a třetím plně kapotovaný sportovní model 800RR.

1 Colove 800R1 Colove 800RR

Zdroj: Colove, MCN



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama