Reklama

Bridgestone Battlax S20: z okruhů na silnici

Bridgestone využívá poznatky získávané v zápalu boje na závodní dráze k tomu, aby poskytnul svým běžným zákazníkům vysokou úroveň bezpečnosti a výkonu. A to i navzdory tomu, že je svět MotoGP na první pohled velmi vzdálený realitě každodenního života běžných motocyklistů.

Odpověď na otázku, proč Bridgestone investuje tolik času a peněz do MotoGP, je jednoduchá. Samozřejmě to je velmi dobrý marketingový a propagační nástroj, ale zdaleka největším přínosem je technologický transfer. Klíčové požadavky na výkon pneumatiky jsou stejně důležité jak pro silniční jezdce, tak pro závodníky. Patří mezi ně především přilnavost, spolehlivost a zpětná vazba pro jezdce. A neexistuje na světě lepší testovací prostředí pro vývoj těchto charakteristik na nejvyšší úrovni, než jsou závody silničního mistrovství světa motocyklů MotoGP.

Závodní pneumatiky společnosti Bridgestone, jediného dodavatele pneumatik pro MotoGP, sdílejí se silničními pneumatikami více DNA z MotoGP než kdykoli předtím. Musí samozřejmě dosahovat vysokého výkonu a neuvěřitelné spolehlivosti, ale vzhledem k menšímu počtu dostupných směsí musí každá pneumatika pracovat v širším rozpětí teplot a podmínek na závodní dráze. Zároveň musí být zaručena velmi dlouhá životnost, aby každému jezdci vystačil přidělený počet pneumatik po celý závodní víkend.

Nejnovějším plodem vývoje společnosti Bridgestone je pneumatika Battlax Hyper Sport S20, která využívá všech předností výše uvedeného technologického transferu. Jejich konstrukce využívající osvědčené technologie bezešvého ocelového nárazníku MSB (Mono-Spiral Belt) a vysokotažného pogumovaného kordu HTSPC (High Tensile Super Penetrated Cord) poskytuje optimální styčnou plochu při jakémkoli náklonu. Výsledkem je větší přilnavost za všech podmínek.

Vzorek běhounu pneumatiky S20 byl opatřen drážkami, které se uprostřed běhounu narovnávají, čímž se podařilo vylepšit výkon při průjezdu zatáčkou v malém náklonu, zejména na vjezdu do zatáčky. Vpředu zasahují boční drážky až do ramenní části, čímž zlepšují pocit kontaktu s vozovkou při větším náklonu a zvyšují přilnavost na mokrém i suchém povrchu. Nová směs obsahující velké množství siliky a japonským výrobcem patentovaný polymer NanoPro-Tec poskytuje přesvědčivou přilnavost hned od začátku jízdy během zahřívací fáze, aniž by to bylo na úkor životnosti, při současném vylepšení přilnavosti na mokru a při nízkých teplotách. Pro ještě větší zlepšení přilnavosti na suchu, zajištění vysoké stability při průjezdu zatáčkou a další prodloužení životnosti byla na přední i zadní pneumatice použita technologie třísekční běhounové směsi 3LC.

A nakonec tu máme ještě jednu pozitivní zprávu. České zastoupení této značky připravilo pro příznivce okruhové jízdy na supersportovních strojích na letošní sezonu nejen novou pneumatiku Battlax S20, ale i další ročník seriálu amatérských závodů Bridgestone Bikers Cup pořádaných ve spolupráci se společností Racetrack service. Závody jsou rozděleny do kategorií Supersport, Superbike a Naked a Bridgestone je sponzorem a oficiálním dodavatelem pneumatik. Na českých okruzích se letos pojedou závody Bridgestone Bikers Cupu v následujících termínech: 3. - 4.5. (Brno), 30. - 31.5. (Most), 11. - 16.7. (Brno), 10. - 13.8. (Most) a 17. - 18.9. (Most). Na mosteckém okruhu budou po posledním podniku v září vyhlášeny celkové výsledky sezóny 2012. Více informací naleznete na internetové adrese zde.

BT-S201BT-S202BT-S203



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama