Off-road fichtel day 2012: Fichtly odstartovaly zimu
- Publikovno: 16.1.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Dvanáctiletá tradice závodu padesátek české výroby, to je historie akce konané v soběslavském Automotoklubu. Hlavní roli hraje zábava, u které ani tentokrát nechyběla redakce MotoFora.
Právě v Soběslavi se píše neoficiální začátek českého padesátikubíkového šílenství. Koncem roku 2000 se tu sešla parta motorkářských nadšenců s úvahou, že vše se začíná točit okolo velkých obsahů a na slabší stroje a vlastně už legendy z naší české motocyklové historie se zapomíná. Netrvalo dlouho a začátkem ledna 2001 se odjel první ročník Off-road fichtel day. Vše tehdy probíhalo v domácí atmosféře, velký hrnec s grogem u startu a 24 nadržených jezdců na svých báječných strojích. Hodinové kroužení po přírodní trati sice pár strojů nevydrželo, ale zážitek zůstal až do teď v srdci. I když to bylo bráno z recese a jako sranda závod, tak pro konání dalších ročníků bylo rozhodnuto. Postupem času přibývalo jak jezdců, tak i různých doplňků ohledně pravidel závodů. Největším vyvrcholením byla v roce 2006 účast 203 jezdců zapsaných ve startovní listině, z toho odstartovalo do závodu 196 borců. To už ale nastala doba poloprofesionálních závodů, neboť po celé naší zemi české se už v tu dobu rodily další zajímavé podniky stejného charakteru. Ovšem Off-road fichtel day pořádaný AMK Soběslav - 1. Motocyklová má pořád svoji prioritu. Je to jeden z mála závodů odehrávající se v nejtužším zimním období a byl na samém počátku zrodu série závodů tzv. „Fichtl cup“.
No a jak to dopadlo letos? V pořadí už dvanáctého ročníku Off-road Fichtel day jsme se tak trochu obávali hlavně z toho důvodu, že se bude opakovat předchozí scénář z minulého roku, který se nesl ve znamení neuvěřitelného množství vody a bahna. Zima nás ale tentokrát mile překvapila. Den před samotným závodem se ukázala v plné síle a trať byla během pár hodin pokryta deseti centimetry čerstvého sněhu. Do sobotního rána nám lehce přimrzlo a podmínky byly doslova ideální, regule zimního závodu byly díky příchodu pravé zimy naplněny. Od sobotních ranních hodin se začalo plnit závodní depo v areálu AMK Soběslav a okolo desáté hodiny dopolední zde nebylo již volného místa. Stačilo se podívat na čísla registračních značek doprovodných vozidel jednotlivých týmů a bylo hned všem jasné, že jsou tady účastníci z celé republiky. Rozdělení na kategorie Klasik a Sport je už v klání fichtlů nezbytnou záležitostí. Za těch pár let pořádání závodů padesátek zde proběhla nutná evoluce a kategorie Sport je už doopravdy na mnohdy profesionální úrovni. Některé týmy mají i dobře vypracovanou strategii a tím i větší šanci uspět. Ovšem v kategorii Klasik je pořád k vidění pravý fichtl v té podobě jak se zrodil, i když je to poslední dobou už velká vzácnost. Jezdci kategorie Klasik i Sport před polednem odjeli krátké rozjížďky ve formě volného tréninku a potom začal ten pravý závodnický rej. Do 11 hodiny bylo oficiálně do startovní listiny zapsáno 129 jezdců, 80 borců ve třídě Klasik a 49 ve třídě Sport.
Půl hodiny po poledni byl odmávnut hodinový závod třídy Klasik. Start ve stylu Le Mans a 80 borců vyrazilo ke svým strojům. Zanedlouho celé startovní pole pohltila sněhem pokrytá trať. Po několika minutách jízdy byl závodní okruh zcela vyčištěn od sněhu a terén začal měnit svou tvář. Klasici si s tím ovšem poradili skvěle a po šedesáti minutách závodu bylo 79 z nich klasifikováno. Kategorie Sport tak měla „ideálně“ připravenou trať. Zde se předpokládalo, že si tyto upravené stroje, mnohdy už málo připomínající svůj základ z fichtla, a jejich jezdci lépe poradí s nástrahami těžšího terénu. Oproti minulému roku šlo ale o regulérní stav závodního okruhu a pro sporťáky to byla tedy lahůdka. 47 ze 49 nadržených sporťáku opustilo startovní rošt ve stejném stylu jako jejich kolegové ve třídě Klasik a začal tuhý boj. Nejrychlejší a nejodolnější sporťáci dokázali ujet ostatním i o několik kol, ale vítězem byl určitě každý, kdo projel cílovou rovinkou. Proto jistě patří velký obdiv všem zúčastněným jezdcům a jejich týmům za projevenou vůli vydat se ze všech sil a dokončit závod, všichni byli prostě skvělí! V kategorii Klasik si zasloužené první místo vybojoval Josef Šíp z Radenína s počtem 37 ujetých kol a vítězství v kategorii Sport si opravdu sportovním výkonem zajistil Jiří Novák, odjel 43 kol. Nechybělo vyhlášení nejmladšího (13let) a nejstaršího účastníka (65let), každoroční prasečina roku našla též svého majitele a jako perlička na závěr byly vyhlášeny i ceny pro dámy, tento ročník na fichtlech odstartovaly dvě odvážné jezdkyně. Předváděly opravdu skvělé výkony a patří jim za to obdiv. Děkujeme i skvělým divákům za povzbuzování báječných jezdců, všem týmům a mechanikům, kteří udržují tuto tradici závodů padesátek. Samozřejmě nesmíme zapomenout ani na sponzory akce, bez nichž by se tento podnik těžko dával dohromady. 12.ročník Off-road fichtel day vyšel podle našich představ a těšíme se na další již 13.ročník. Fichtlům a jejich jezdcům zdar!
- Přidat komentář +
- Publikováno: 16.1.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- dnes - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- včera - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- včera - Začalo letošní MS-Side
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- 23.4. - Oliver König pojede IDM s Ducati
Další z rubriky
- 6.3. - BMW R 1300 GS: motocykl roku 2024
- 4.3. - Kove 800X Rally: s plně nastavitelným podvozkem
- 2.2. - Motosalon 2024 Brno: čtyři haly plné zážitků
- 27.12.2023 - Keeway TX450R: prototyp cestovního endura
- 26.12.2023 - CFMOTO MT-X Concept: enduro do terénu
- 8.12.2023 - Test Ducati DesertX: dobrodružství v offroadu