Reklama

WorldSSP 300: Nová kubatura mistrovství světa

Aktuálně mohou fanoušci v rámci MS-Superbike vidět celkem tři kubatury Superbike, Supersport a při evropských závodech také Superstock 1000. Že ale od roku 2017 bude fungovat ještě nová vstupní kubatura pro nastupující jezdce, je už dlouho známé.

Motocyklový průmysl se hodně silně zasadil o vznik nové kubatury «Supersport 300», neboť motocykly od 250 do 400 ccm jsou stále více rozšířenější - především v Asii, Brazílii, ale i Evropě. Že nepadla současná kubatury MS-Supersport s motocykly o objemu 600 ccm se stalo z jediného důvodu, vznikla by totiž velká «díra» mezi «Supersport 300» a Superbike.

V kubatuře 300 ccm uvidíme na startu v Rookie sezóně 2017 celkem čtyři značky motocyklů: Yamaha YZF-R3, Honda CBR250RR, KTM RC390 a Kawasaki Ninja 300.

Minulý týden v rámci závodu MotoGP v Aragón zasedala Superbike Commission a formulovala technická pravidla stejně jako sportovní rámcové podmínky pro «Supersport 300».

Od listopadu se mohou týmy přihlásit do tohoto šampionátu, první závod se bude pravděpodobně konat začátkem dubna 2017 na okruhu MotorLand Aragón.

2017 budou v kalendáři MS-Superbike celkem čtyři zámořské závody: V Austrálii, Thajsku, USA a Kataru. Mistrovství světa «Supersport 300» bude pouze v rámci evropských závodů, tedy stejně jako kubatura Superstock 1000.

Dorna doufá, že v první sezóně 2017 bude startovní pole obsahovat kolem 25 účastníků, jejichž minimální věk je stanoven na 15 let. Bude ale také předepsán maximální věkový limit.

Aby byla zajištěna podobná výkonnost mezi jednotlivými motocykly, byl stanoven váhový limit a také maximální počet otáček.

Tedy pro motocykly Honda to je minimální váha 150 kg, Kawasaki a Yamaha 140 kg a KTM 136 kg.

Co se týká počtu otáček, tak Honda a KTM se musí spokojit s 10.500 ot/min, Kawasaki a Yamaha 13.000 ot/min.

Používat se budou jednotné pneumatiky Pirelli, jejich dimenze ale nebyla dosud určena. Byl ale stanoven počet pneumatik na sucho a do deště a je hodně limitovaný.

Zajímavost: V «Supersport 300» nebyl stanoven počet motorů za sezónu.

Všechny důležité díly na motocyklech jako motor, vstřikování, převodovka, spojka, airbox musí odpovídat sériovým dílům, je ale povoleno dovybavení na kitovou elektroniku, stejně jako modifikace brzd a výfuku (max 107 dB/A).

Pro Data-Recording inkl. senzory a pérování je pevně stanoven cenový limit.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama