Reklama

WorldSSP 2023 - 14 Rookies

Prostřední kubatura šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým nabízí nejpestřejší startovní pole za poslední dobu, neboť v ní bude závodit 30 stabilních jezdců na motocyklech šesti různých značek, to vše je šampionát World Supersport 2023.

Jsou zde noví jezdci, jezdci měnící týmy, vracející se výrobci a využití příležitosti postupu: Dva nejlepší z minulého roku postoupili do WorldSBK. 14 nováčků připravených nahradit známé tváře, Připojují se jména z paddocku MotoGP™.

A pojďme pěkně na začátek řady změn: Jedním z hlavních nováčků je desetinásobný majitel pódiových umístění z Mistrovství světa Moto2™ Jorge Navarro (Ten Kate Racing Yamaha), který se chce vrátit na vítěznou dráhu v roce 2023. Pětinásobný účastník na stupních vítězů Moto2™ Marcel Schrotter (MV Agusta Reparto Corse) bude také debutovat na plný úvazek v této kubatuře, když loni v Austrálii dosáhl sedmého místa v závodě na divokou kartu WorldSSP. Čtyřnásobný vítěz Moto3™ Grand Prix John McPhee (Vince64 by Puccetti) se rovněž připojuje k šampionátu WorldSSP a doufá, že stroj Kawasaki ZX-6R tento úkol v roce 2023 zvládne.

Dalšími nováčky jsou: Alvaro Diaz (Arco Yart Yamaha WorldSSP), úřadující mistr světa Supersport 300, se připravuje na WorldSSP Challenge. V této kubatuře uvidíme rovněž japonského jezdce Yutu Okayu (Prodina Kawasaki Racing WorldSSP), která má na svém kontě dvě vítězství v závodě WorldSSP300. Tým dvojnásobných mistrů světa Evan Bros WorldSSP Yamaha má rovněž nového jezdce Andreu Mantovaniho, který v roce 2022 obsadil čtyřikrát stupně vítězů v italské třídě Superbike.

Kromě nich přichází mnoho dalších nováčků odjinud, jako je thajské duo: Apiwath Wongthanon (Yamaha Thailand Racing Team) a jeho týmový kolega Anupab Sarmoon, stejně jako Luke Power (Motozoo Racing by Puccetti). Tým VFT Racing Yamaha má zcela nové složení, protože nasazuje Nicholase Spinelliho, úřadujícího italského šampiona Supersportu, po boku Maikiho Abeho, syna zesnulého Norricka Abeho.

Jeden z nejúspěšnějších výrobců ve WorldSSP všech dob - japonská Honda - je v šampionátu nazpět s novou sestavou a novým týmem, který provozuje paní Moriwaki: MIE - MS Racing Honda Team. Britský šampion Superbike z roku 2021 Tarran Mackenzie (MIE – MS Racing Honda Team) se vrací na světovou scénu poté, co strávil rok 2018 v mistrovství světa Moto2™, zatímco jeho týmovým kolegou je malajský jezdec Adam Norrodin, kterého známe ze závodů Grand Prix kubatury Moto3. Motocykl má oproti svému poslednímu vzhledu v roce 2020 určité změny, přičemž oba jezdci doufají, že v průběhu sezóny mohou dosáhnout zisku pódia.

Nezapomínejme, že: Honda má zatím ve WorldSSP 10 titulů, 104 vítězství a 283 umístění na stupních vítězů.

Počínaje mistry světa a kromě příchodu nováčka Navarra je tu další změna; Stefano Manzi (Ten Kate Racing Yamaha) se připojí k nizozemskému týmu v roce 2023, což také znamená, že v sedle motocyklu Dynavolt Triumph budou rovněž změny. Vítěz závodu z roku 2022 Niki Tuuli se znovu připojil k týmu Simona Buckmastera PTR a přidal se k němu mladý britský nadějný Harry Truelove. Vítěz závodu v roce 2022, Yari Montella (Barni Spark Racing Team) přechází z

e strojů Kawasaki k Ducati, Valentin Debise (GMT94 Yamaha) bude nosit vlajku francouzského týmu, zatímco Tom Booth-Amos (Motozoo Racing by Puccetti) získal nový domov a přidal se k němu australský nováček Luke Power. V týmu D34G Racing budou Oli Bayliss a Maximilian Kofler opět za řidítky strojů Ducati, i když v novém prostředí. zatímco Federico Fuligni se v roce 2023 přesune do týmu Orelac Racing VerdNatura po boku Raffaela De Rosy. Tom Edwards (Yart – Yamaha WorldSSP Team) se také účastní WorldSSP Challenge.

Český talentovaný jezdec Ondřej Vostatek z Prahy, který byl v roce 2022 stálým účastníkem Mistrovství světa Supersportů, se bohužel v Mistrovství světa 2023 pravidelně neobjeví. Už jsme o tom informovali v samostatném článku. Vostatek bude v této sezóně účastníkem Mistrovství Španělska ESBK, kde bude závodit s českým týmem New2 Project opět v kategorii Supersportů a svou přípravu proto zahájil na španělských okruzích v Almérii, Cartageně a ve Valencii začátkem února.

V kubatuře Supersport budou jejich technická pravidla pro rok 2022 zachována po dobu letošního roku. Toto odložení umožní současným výrobcům podle pravidel Supersportu pracovat během této sezóny na splnění základu technických a vyvážených pravidel pro Supersport Next Generation 2024, povinných pro všechny výrobce. Na konci sezóny 2023 bude vypracována studie stanovující výsledky vyrovnávání výkonu, aby bylo možné stanovit vyvážení výkonu v této sérii pro rok 2024. Pirelli však v roce 2023 představí větší pneumatiku pro WorldSSP s rozměrem 125 /70, již dodává jezdcům Superbike, navíc k aktuální velikosti 120/70. To také nabídne jezdcům WorldSSP lepší vyvážení přední a zadní nápravy.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama